Diskusní kartičky (127) na téma šikany ve škole jsou vynikajícím nástrojem pro podporu výuky a rozvoje sociálních dovedností jak na základních, tak středních školách. Učitelé mohou kartičky využít k zahájení diskuzí v hodinách občanské výchovy, etiky nebo třídnických hodinách. Na základních školách pomáhají kartičky dětem rozpoznat různé formy šikany a zamyslet se nad tím, jak by se v dané situaci cítily a co by mohly udělat, aby pomohly sobě nebo ostatním.
Na středních školách mohou kartičky sloužit jako odrazový můstek pro hlubší analýzu konkrétních situací šikany, včetně diskuzí o následcích, které šikana může mít na jednotlivce i školní komunitu. Mohou také vést k debatám o tom, jak efektivně zasáhnout, jak rozpoznat varovné signály a jak se zachovat v situacích, kdy jsou svědky šikany.
I když jsou některé kartičky podobné, jejich mírně odlišné formulace umožňují různé přístupy a pohledy na stejný problém. To podporuje rozvoj kritického myšlení a podněcuje diskusi ve třídě.
Tyto kartičky podporují interaktivní výuku a přirozenou diskusi, přičemž kladou důraz na empatii, kritické myšlení a schopnost řešit problémy v kolektivu. Pomáhají žákům rozvinout sociální dovednosti, posilují schopnost stát se aktivním členem školní komunity, který se postaví proti nespravedlnosti a podpoří své spolužáky v těžkých situacích.