Kooperativní obrázek na začátek nebo konec školního roku – Naše třída

Počet stran:
25
Velikost: 3.63 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
3. 5. 2025
Sdílet:

Milé kolegyně a kolegové,

připravila jsem tento výtvarný a komunitní projekt a navrhla ho jako skupinovou aktivitu pro děti 1. stupně ZŠ.

Centrálním obrázkem je po složení dílů velký strom, jehož koruna obsahuje mezi ostatními menšími listy 9 zvýrazněných velkých listů. Pod stromem si dvě děti podávají ruce – symbol přátelství, spolupráce a sounáležitosti. Centrální obrázek je rozdělen na 9 částí velikosti A4, které děti vybarvují a skládají do jednoho velkého obrazu (3x3 listy).

Na obrázku se navíc nachází motiv školního života, protože v jednotlivých částech jsou ilustrace symbolizující vyučovací předměty. Děti tak na obrázku mohou objevit například:

  • písmena a otevřenou knihu – symbol českého jazyka,
  • rozcestník – pro anglický jazyk,
  • čísla, pravítko nebo kostku – pro matematiku,
  • noty a zpívajícího ptáka – pro hudební výchovu,
  • míč, tenisovou raketu, švihadlo – pro tělesnou výchovu,
  • motýlky, paletku barev, štětec – pro výtvarnou výchovu.
  • šneka, psa, žížalu - pro přírodovědu a prvouku

To vše pomáhá dětem uvědomit si, že škola je místo, kde se toho hodně učíme, ale zároveň spolu rosteme jako strom.

Jak lze s materiálem pracovat:

  • Rozdělte děti do skupin po 9.
  • Každá skupina dostane kompletní sadu 9 dílů obrázku (předtištěné části).
  • Každé dítě dostane 1 díl A4.
  • Vybarví ho a do jednoho z velkých listů v koruně stromu: nakreslí svůj obličej nebo vlepí fotografii, případně napíše své jméno, přezdívku nebo vzkaz.
  • Dílky se slepí dohromady jako mozaika do jednoho velkého obrazu.

Možnosti práce – dvě varianty:

Varianta A – více samostatných stromů (více skupin)

Každá devítičlenná skupina vytvoří svůj vlastní celý strom. Vznikne tak soubor samostatných stromů – například jako les třídních stromů. Všechny stromy lze vystavit společně – třeba v hale školy nebo chodbě.

Varianta B – centrální strom + navazující stromy

Pouze jedna skupina vytvoří ústřední strom (s dětmi pod kmenem). Ostatní skupiny vytvoří navazující stromy bez dětí u kmene, které se připojí ke koruně hlavního stromu. Ústřední strom zůstává jako srdce celé galerie, symbolizující hlavní skupinku nebo třídní kolektiv.

Celkem je v materiálu 18 částí + každých dalších 9 možných k přidělání.

Děti mohou pracovat nejen pastelkami, ale i jinými technikami.

Pokud se Vám tento nápad líbí, budu moc ráda, když se podíváte i na mé další tvoření.

Děkuji

L. Sudová - PRIMAÚČA

www.primauca.cz

Další produkty od autora Libuše Sudová

590643
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Kalendář pro děti
Milé paní učitelky, na prázdniny nedáváme žádné úkoly, ale můžeme děti trošku motivovat k malému psaní svého deníčku. V
35.00 Kč
609305
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Milé paní učitelky a páni učitelé, jsem moc ráda, že je nás tolik, kteří se snažíme dělat dětem učení zábavnějším. Mě
27.00 Kč
441718
Matematika
2.
Didaktické hry
Hodinu zahájíme pětiminutovkou ... nebo hrou. Navrhuji hru. Dětem zadejte úkol: Vybarvi svíčku, když správně spočítáš
30.00 Kč
404419
Anglický jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Naučte děti pár slovíček, která se hodí k období Halloweenu. Děti mohou postavičky a předměty také popisovat a nemusí
25.00 Kč
Kooperativní obrázek na začátek nebo konec školního roku – Naše třída Kooperativní obrázek na začátek nebo konec školního roku – Naše třída
Milé kolegyně a kolegové,připravila jsem tento výtvarný a komunitní projekt a navrhla ho jako skupinovou aktivitu pro děti 1. stupně ZŠ.Centrálním obrázkem je po složení dílů velký strom, jehož koruna obsahuje mezi ostatními menšími listy 9 zvýrazněných velkých listů. Pod stromem si dvě děti podávají ruce – symbol přátelství, spolupráce a sounáležitosti. Centrální obrázek je rozdělen na 9 částí velikosti A4, které děti vybarvují a skládají do jednoho velkého obrazu (3x3 listy).Na obrázku se navíc nachází motiv školního života, protože v jednotlivých částech jsou ilustrace symbolizující vyučovací předměty. Děti tak na obrázku mohou objevit například:písmena a otevřenou knihu – symbol českého jazyka,rozcestník – pro anglický jazyk,čísla, pravítko nebo kostku – pro matematiku,noty a zpívajícího ptáka – pro hudební výchovu,míč, tenisovou raketu, švihadlo – pro tělesnou výchovu,motýlky, paletku barev, štětec – pro výtvarnou výchovu.šneka, psa, žížalu - pro přírodovědu a prvoukuTo vše pomáhá dětem uvědomit si, že škola je místo, kde se toho hodně učíme, ale zároveň spolu rosteme jako strom.Jak lze s materiálem pracovat:Rozdělte děti do skupin po 9.Každá skupina dostane kompletní sadu 9 dílů obrázku (předtištěné části).Každé dítě dostane 1 díl A4.Vybarví ho a do jednoho z velkých listů v koruně stromu: nakreslí svůj obličej nebo vlepí fotografii, případně napíše své jméno, přezdívku nebo vzkaz.Dílky se slepí dohromady jako mozaika do jednoho velkého obrazu.Možnosti práce – dvě varianty:Varianta A – více samostatných stromů (více skupin)Každá devítičlenná skupina vytvoří svůj vlastní celý strom. Vznikne tak soubor samostatných stromů – například jako les třídních stromů. Všechny stromy lze vystavit společně – třeba v hale školy nebo chodbě.Varianta B – centrální strom + navazující stromyPouze jedna skupina vytvoří ústřední strom (s dětmi pod kmenem). Ostatní skupiny vytvoří navazující stromy bez dětí u kmene, které se připojí ke koruně hlavního stromu. Ústřední strom zůstává jako srdce celé galerie, symbolizující hlavní skupinku nebo třídní kolektiv.Celkem je v materiálu 18 částí + každých dalších 9 možných k přidělání.Děti mohou pracovat nejen pastelkami, ale i jinými technikami.Pokud se Vám tento nápad líbí, budu moc ráda, když se podíváte i na mé další tvoření.DěkujiL. Sudová - PRIMAÚČAwww.primauca.cz
UUCZ-871519
Etická výchova>Výtvarná výchova>Omalovánky>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>ZŠ – 1. STUPEŇ>👭Den dětí
45.00