Kooperativní obrázek na začátek nebo konec školního roku – Naše třída

Počet stran:
25
Velikost: 3.63 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
3. 5. 2025
Sdílet:

Milé kolegyně a kolegové,

připravila jsem tento výtvarný a komunitní projekt a navrhla ho jako skupinovou aktivitu pro děti 1. stupně ZŠ.

Centrálním obrázkem je po složení dílů velký strom, jehož koruna obsahuje mezi ostatními menšími listy 9 zvýrazněných velkých listů. Pod stromem si dvě děti podávají ruce – symbol přátelství, spolupráce a sounáležitosti. Centrální obrázek je rozdělen na 9 částí velikosti A4, které děti vybarvují a skládají do jednoho velkého obrazu (3x3 listy).

Na obrázku se navíc nachází motiv školního života, protože v jednotlivých částech jsou ilustrace symbolizující vyučovací předměty. Děti tak na obrázku mohou objevit například:

  • písmena a otevřenou knihu – symbol českého jazyka,
  • rozcestník – pro anglický jazyk,
  • čísla, pravítko nebo kostku – pro matematiku,
  • noty a zpívajícího ptáka – pro hudební výchovu,
  • míč, tenisovou raketu, švihadlo – pro tělesnou výchovu,
  • motýlky, paletku barev, štětec – pro výtvarnou výchovu.
  • šneka, psa, žížalu - pro přírodovědu a prvouku

To vše pomáhá dětem uvědomit si, že škola je místo, kde se toho hodně učíme, ale zároveň spolu rosteme jako strom.

Jak lze s materiálem pracovat:

  • Rozdělte děti do skupin po 9.
  • Každá skupina dostane kompletní sadu 9 dílů obrázku (předtištěné části).
  • Každé dítě dostane 1 díl A4.
  • Vybarví ho a do jednoho z velkých listů v koruně stromu: nakreslí svůj obličej nebo vlepí fotografii, případně napíše své jméno, přezdívku nebo vzkaz.
  • Dílky se slepí dohromady jako mozaika do jednoho velkého obrazu.

Možnosti práce – dvě varianty:

Varianta A – více samostatných stromů (více skupin)

Každá devítičlenná skupina vytvoří svůj vlastní celý strom. Vznikne tak soubor samostatných stromů – například jako les třídních stromů. Všechny stromy lze vystavit společně – třeba v hale školy nebo chodbě.

Varianta B – centrální strom + navazující stromy

Pouze jedna skupina vytvoří ústřední strom (s dětmi pod kmenem). Ostatní skupiny vytvoří navazující stromy bez dětí u kmene, které se připojí ke koruně hlavního stromu. Ústřední strom zůstává jako srdce celé galerie, symbolizující hlavní skupinku nebo třídní kolektiv.

Celkem je v materiálu 18 částí + každých dalších 9 možných k přidělání.

Děti mohou pracovat nejen pastelkami, ale i jinými technikami.

Pokud se Vám tento nápad líbí, budu moc ráda, když se podíváte i na mé další tvoření.

Děkuji

L. Sudová - PRIMAÚČA

www.primauca.cz

Další produkty od autora Libuše Sudová

216194
Český jazyk - čtení
1., 2.
Bingo
Brožura s didaktickými materiály a náměty k aktivitám k upevňování učiva matematiky. BINGO – ČTENÍ PRVNÍCH SLOV Z PÍSMEN
35.00 Kč
380767
Matematika
2., 3.
Didaktické hry
Brožura plná didaktických materiálů k aktivitám na procvičení matematiky a prvouky. Zdravím vás, milé kolegyně a
35.00 Kč
410381
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Další z vaší oblíbené sady čtení s porozuměním. Pracovní listy opět slouží k pozornému čtení a vybarvování podle
25.00 Kč
781892
Český jazyk
3., 4., 5.
Didaktické hry
Milé kolegyně, protože jsem zaznamenala velký zájem o sestavu materiálů o Valentýnce, připravila jsem zvýhodněnou sadu
100.00 Kč
Kooperativní obrázek na začátek nebo konec školního roku – Naše třída Kooperativní obrázek na začátek nebo konec školního roku – Naše třída
Milé kolegyně a kolegové,připravila jsem tento výtvarný a komunitní projekt a navrhla ho jako skupinovou aktivitu pro děti 1. stupně ZŠ.Centrálním obrázkem je po složení dílů velký strom, jehož koruna obsahuje mezi ostatními menšími listy 9 zvýrazněných velkých listů. Pod stromem si dvě děti podávají ruce – symbol přátelství, spolupráce a sounáležitosti. Centrální obrázek je rozdělen na 9 částí velikosti A4, které děti vybarvují a skládají do jednoho velkého obrazu (3x3 listy).Na obrázku se navíc nachází motiv školního života, protože v jednotlivých částech jsou ilustrace symbolizující vyučovací předměty. Děti tak na obrázku mohou objevit například:písmena a otevřenou knihu – symbol českého jazyka,rozcestník – pro anglický jazyk,čísla, pravítko nebo kostku – pro matematiku,noty a zpívajícího ptáka – pro hudební výchovu,míč, tenisovou raketu, švihadlo – pro tělesnou výchovu,motýlky, paletku barev, štětec – pro výtvarnou výchovu.šneka, psa, žížalu - pro přírodovědu a prvoukuTo vše pomáhá dětem uvědomit si, že škola je místo, kde se toho hodně učíme, ale zároveň spolu rosteme jako strom.Jak lze s materiálem pracovat:Rozdělte děti do skupin po 9.Každá skupina dostane kompletní sadu 9 dílů obrázku (předtištěné části).Každé dítě dostane 1 díl A4.Vybarví ho a do jednoho z velkých listů v koruně stromu: nakreslí svůj obličej nebo vlepí fotografii, případně napíše své jméno, přezdívku nebo vzkaz.Dílky se slepí dohromady jako mozaika do jednoho velkého obrazu.Možnosti práce – dvě varianty:Varianta A – více samostatných stromů (více skupin)Každá devítičlenná skupina vytvoří svůj vlastní celý strom. Vznikne tak soubor samostatných stromů – například jako les třídních stromů. Všechny stromy lze vystavit společně – třeba v hale školy nebo chodbě.Varianta B – centrální strom + navazující stromyPouze jedna skupina vytvoří ústřední strom (s dětmi pod kmenem). Ostatní skupiny vytvoří navazující stromy bez dětí u kmene, které se připojí ke koruně hlavního stromu. Ústřední strom zůstává jako srdce celé galerie, symbolizující hlavní skupinku nebo třídní kolektiv.Celkem je v materiálu 18 částí + každých dalších 9 možných k přidělání.Děti mohou pracovat nejen pastelkami, ale i jinými technikami.Pokud se Vám tento nápad líbí, budu moc ráda, když se podíváte i na mé další tvoření.DěkujiL. Sudová - PRIMAÚČAwww.primauca.cz
UUCZ-871519
Etická výchova>Výtvarná výchova>Omalovánky>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>ZŠ – 1. STUPEŇ>👭Den dětí
45.00