Převody jednotek objemu - metoda pruhů

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
60
Velikost: 7.16 MB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
6. 10. 2023
Sdílet:

Převody jednotek objemu – vlastní metoda pomocí pruhů s postupnými výpočty

 

Smysl materiálu

Smyslem tohoto materiálu je procvičování převodů jednotek objemu - krok za krokem.

Materiál žáky vede postupně k tomu, aby pochopili, jak jednoduché ve skutečnosti převody jsou - zejména poté, co vypočítají více příkladů.

Šikovnější žáci s převody problémy nemají, i jim je materiál určen, ovšem ti asi budou psát hned výsledek. Žáci, kterým převody moc nejdou - zejména pro ty je materiál určen. Pomocí jednoduchých postupných kroků si zafixují postup při převodu jednotek.

 

360 nebo 180 příkladů?

  • 180 příkladů (3 na jedné A4, celkem 60 oboustranných A4) s tahákem
  • 180 jiných příkladů bez taháku - tahákem myšlena převodní tabulka na spodní straně kartičky se zadáním

 

Příprava učitele

·       vytisknout oboustranně pdf dokument

·       zalaminovat

·       rozřezat na 3 pruhy

·       obstarat pro žáky stíratelnou fixu a hadřík na stírání

 

A to je celé.

Pruhy, fixky a hadříky připraví na katedru pro žáky na rozebrání.

 

Práce žáků

·       vezmou si pruh, popř. více pruhů, fixku a hadřík

·       vyplňují nevyplněnou část

·       poté otočí a zkontrolují (otáčet mohou i v průběhu, pokud si nejsou jisti)

·       poté výsledky setřou

·       ...a jdou si pro další příklad, dokud učitel činnost neukončí

 

S tahákem či bez

Materiál obsahuje 2 verze:

·       s “tahákem” s převody, který je na spodku karty

·       bez taháku

Je na učiteli, kterou verzi zvolí. Obě verze mají jiné příklady! Tedy celkem 360 příkladů.

 

2 možnosti vyplňování:

·       červená část - násobení, dělení - pro učitele, kteří učí přesnější způsob - žák zjišťuje, zda bude násobit a dělit a také jakým číslem

·       modrá část - žák posouvá desetinnou čárku doleva či doprava

·       já osobně využívám oba způsoby - prostě žák vyplní vše - alespoň si někteří uvědomí, že dělení a násobení násobky deseti je vlastně jen posouvání desetinné čárky (ano, vím, to mají samozřejmě všichni vědět)

 

Dodatky:

·       oboustranný tisk skoro sedí, ale ne na milimetr přesně, nechávejte tedy při řezání okraje z obou stran

·       já si vše nahoře ještě děrovačkou proděravěl a pruhy mám pěkně u sebe svázány drátkem

·       PDF má 120 stran, ale protože se jedná o oboustranné listy, uvedl jsem 60 stran

·       krychlové jednotky jsou psány za sebou, tedy např. cm3, m3 apod.

·       nejlepší na mazání jsou nanohoubičky - po určitě době mohou být kartičky od fixky umazané i při pravidelném čištění - po použití nanohoubičky jsou jako nové

 

Přeji hodně zdaru při práci s materiálem.

Jiří Grambal

Další produkty od autora Jiří Grambal

384954
Fyzika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Převody jednotek hmotnosti – vlastní metoda pomocí pruhů s postupnými výpočty Smysl materiálu Smyslem tohoto materiálu
120.00 Kč
334926
Fyzika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Převody jednotek času - zábavné spojování dvojic Materiál je určený k procvičení převodů jednotek žáků 2. stupně. Žáci
65.00 Kč
334927
Fyzika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Grafy ve fyzice - dráha, rychlost, čas Úvod Předem děkuji za případné zakoupení tohoto materiálu. Pevně doufám, že jej v
130.00 Kč
396942
Matematika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Materiál obsahuje: 20 oboustranných A4 8 příkladů na jedné A4 160 příkladů celkem Příprava učitele: vytiskne oboustranně
100.00 Kč
Převody jednotek objemu - metoda pruhů Převody jednotek objemu - metoda pruhů
Převody jednotek objemu – vlastní metoda pomocí pruhů s postupnými výpočty   Smysl materiálu Smyslem tohoto materiálu je procvičování převodů jednotek objemu - krok za krokem. Materiál žáky vede postupně k tomu, aby pochopili, jak jednoduché ve skutečnosti převody jsou - zejména poté, co vypočítají více příkladů. Šikovnější žáci s převody problémy nemají, i jim je materiál určen, ovšem ti asi budou psát hned výsledek. Žáci, kterým převody moc nejdou - zejména pro ty je materiál určen. Pomocí jednoduchých postupných kroků si zafixují postup při převodu jednotek.   360 nebo 180 příkladů? 180 příkladů (3 na jedné A4, celkem 60 oboustranných A4) s tahákem 180 jiných příkladů bez taháku - tahákem myšlena převodní tabulka na spodní straně kartičky se zadáním   Příprava učitele ·       vytisknout oboustranně pdf dokument ·       zalaminovat ·       rozřezat na 3 pruhy ·       obstarat pro žáky stíratelnou fixu a hadřík na stírání   A to je celé. Pruhy, fixky a hadříky připraví na katedru pro žáky na rozebrání.   Práce žáků ·       vezmou si pruh, popř. více pruhů, fixku a hadřík ·       vyplňují nevyplněnou část ·       poté otočí a zkontrolují (otáčet mohou i v průběhu, pokud si nejsou jisti) ·       poté výsledky setřou ·       ...a jdou si pro další příklad, dokud učitel činnost neukončí   S tahákem či bez Materiál obsahuje 2 verze: ·       s “tahákem” s převody, který je na spodku karty ·       bez taháku Je na učiteli, kterou verzi zvolí. Obě verze mají jiné příklady! Tedy celkem 360 příkladů.   2 možnosti vyplňování: ·       červená část - násobení, dělení - pro učitele, kteří učí přesnější způsob - žák zjišťuje, zda bude násobit a dělit a také jakým číslem ·       modrá část - žák posouvá desetinnou čárku doleva či doprava ·       já osobně využívám oba způsoby - prostě žák vyplní vše - alespoň si někteří uvědomí, že dělení a násobení násobky deseti je vlastně jen posouvání desetinné čárky (ano, vím, to mají samozřejmě všichni vědět)   Dodatky: ·       oboustranný tisk skoro sedí, ale ne na milimetr přesně, nechávejte tedy při řezání okraje z obou stran ·       já si vše nahoře ještě děrovačkou proděravěl a pruhy mám pěkně u sebe svázány drátkem ·       PDF má 120 stran, ale protože se jedná o oboustranné listy, uvedl jsem 60 stran ·       krychlové jednotky jsou psány za sebou, tedy např. cm3, m3 apod. ·       nejlepší na mazání jsou nanohoubičky - po určitě době mohou být kartičky od fixky umazané i při pravidelném čištění - po použití nanohoubičky jsou jako nové   Přeji hodně zdaru při práci s materiálem. Jiří Grambal
UUCZ-384952
Fyzika>Matematika>Pracovní listy>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
120.00