Trimino - převody jednotek času

Kategorie:
Počet stran:
6
Velikost: 710.02 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 11. 2025
-8 % 25 Kč
23 Kč
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 16 karet s převody jednotek času (den, hodina, minuta, sekunda).

Cíl: Zopakování či upevnění dělení desetinných čísel.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání

strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru)

strana 5-6: tabulka s řešením

Možnosti použití:

  1. Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek).
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
  5. Možnost diferenciace výuky – 2 sady různé obtížnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

586276
Matematika
5., 6., 7.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 17 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do
33.00 Kč
-15 % 33 Kč
28,05 Kč
998273
Biologie
7., 8.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Každý kvíz obsahuje karty + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do tajenky žáci
161.00 Kč
-15 % 161 Kč
136,85 Kč
928273
Fyzika
5., 6.
Didaktické hry
Sada obsahuje: strana 1: pokyny pro učitele strana 2-9: 40 opakovacích karet s výsledky (+ řešení) Obsah karet: 1-10
48.00 Kč
-15 % 48 Kč
40,8 Kč
888730
Matematika
8., 9.
Skládačky
Více o materiálu Soubor obsahuje 9 různých sad na úpravu výrazů (sčítání, odčítání, násobení, dělení, rozklad na součin
149.00 Kč
-15 % 149 Kč
126,65 Kč
Trimino - převody jednotek času Trimino - převody jednotek času
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 16 karet s převody jednotek času (den, hodina, minuta, sekunda). Cíl: Zopakování či upevnění dělení desetinných čísel.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) strana 5-6: tabulka s řešením Možnosti použití:Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.Jak s materiálem pracovat:Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek). V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.Možnost diferenciace výuky – 2 sady různé obtížnosti.
UUCZ-92220
Fyzika>Matematika>Přírodověda>Skládačky>4.>5.>6.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Speciální pedagogika
25.00