Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ, který rozvíjí tyto kompetence:
- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
- kompetence občanské
- kompetence pracovní
Cílem tohoto materiálu je:
- seznámení s lidovou písní
- zopakování posloupnosti děje dle textu písničky
- čtení s porozuměním
Kdo by neměl rád písničky. Tato aktivita je vhodná nejen do hudební výchovy, ale také jako materiál vhodný na odreagování dětí při náročnějších aktivitách.
V materiálu najdete:
- 20 obrázkových písniček, z toho 5 koled
- názvy všech obrázkových písniček k přiřazování
- obrázky jednotlivých písniček na rozstříhání a trénování posloupnosti děje
- řazení posloupnosti děje pomocí úryvku textu (úryvky textu korespondují s danými obrázky)
Materiál je nachystán na tyto aktivity:
- urči o jakou písničku se jedná
- přiřaď název k písničce
- rozstříhané písničky
- najdi ztracenou písničku
- slož písničku
Materiál obsahuje tyto písničky:
- Pec nám spadla
- Kočka leze dírou
- Skákal pes
- Pásla ovečky
- Běží liška k Táboru
- Holka modrooká
- Prší, prší
- Šly panenky silnicí
- Travička zelená
- Šla Nanynka do zelí
- Šel zahradník do zahrady
- Pod naším okýnkem
- Červený šátečku
- Hlava, ramena, kolena, palce
- Já do lesa nepojedu
- Půjdem spolu do Betléma
- Rolničky, rolničky
- Pásli ovce valaši
- Narodil se Kristus pán
- My tři králové