Kartičky pro offline aktivitu. Žáci se seznámí s různými druhy souborů, s tím, co je ikona, složka, disk, adresář. Žáci pracují ve skupině. Za úkol dáme žákům, aby nějakým způsobem kartičky roztřídili. Pak rozvineme diskuzi, podle čeho je třídili a proč, zda by to případně nešlo jinak. Pak žákům dáme prázné kartičky - pouze s ikonou a zkusí si vytvořit vlastní adresářovou strukturu.
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.
RVP výukové cíle:
- I-5-1-02 popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji
- I-5-2-01 sestavuje a testuje symbolické zápisy postupů
- I-5-4-03 dodržuje bezpečnostní a jiná pravidla pro práci s digitálními technologiemi
Klíčové kompetence:
- Kompetence sociální a personální - přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu, oceňuje zkušenosti druhých lidí, respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí, říkají a dělají
Kompetence digitální – získává, vyhledává, kriticky posuzuje, spravuje a sdílí data, informace a digitální obsah, k tomu volí postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu