Jedná se o vzdělávací materiál pro žáky ZŠ. Rozvoj digitálních kompetencí.
PIXESO - pixelové pexeso vhodné do předmětů Informatika, Matematika, Výtvarná výchova a pro nadané žáky.
Obsah materiálu
Průvodní list
12 stran A4 určených k oboustrannému tisku (pixeso pro vlastní tvorbu, snadná verze pixesa, složitější verze pixesa)
Popis:
Hraje se jako pexeso. Je vhodné ověřit si, že děti chápou princip (začít pouhým přiřazením kartiček).
Předměty:
Informatika – zpestření hodiny, propojení obrázkové a textové informace, pixely
Matematika – zrakové rozlišování, souřadnicový systém
Výtvarná výchova – tvorba vlastního pixesa
nadaní žáci – samostatná práce, postupně zvyšovat obtížnost (testováno v 1. třídě)
Možnosti a orientační délka trvání aktivit:
- hrát jako běžné obrázkové pexeso (2x stejná obrázková strana), 5 – 15 minut podle způsobu odstřižení
- přiřazování dvojice kartiček, 2 – 5 minut podle způsobu odstřižení
- pixeso obrázek – text, 5 – 15 minut podle způsobu odstřižení
- vybarvi obrázek podle pokynů souseda - do 5 minut (nastříhaná stránka 2)
- souřadnicový systém - do 5 minut (nastříhaná stránka 2)
- tvorba vlastního pixesa – vhodné do dvojice, 20 – 45 minut podle množství kartiček, které dětem dáte