Pracovní listy jsou zaměřené na téma nemoci, bacilů, okrajově se dotknou i tématu lidského těla a lékaře. Materiál slouží k rozvoji předmatematické představivosti, sluchové percepce (rytmizace, analýzy počáteční hlásky, diferenciace), prostorové představivosti, gramatické stránky řeči (předložkových vazeb) a k rozvoji kognitivní oblasti. Konkrétně zde najde:
- vykulené bacily (analýza slova na slabiky, dítě přikládá očička na bacila podle počtu slabik slova),
- počítání zubů (předmatematická představivost, dítě skládá zuby do úst bacila podle hodu na kostce),
- čištění zubů (analýza počáteční hlásky, na zubu jsou kazy s počáteční hláskou, dítě čistí kaz podle počáteční hlásky slyšeného slova),
- ničení bacilů (sluchová diferenciace, dítě rozlišuje změnu hlásky nebo změnu délky slova (myška - myčka, paní - páni...), podle slyšeného slova plácne bacil s plácačkou na mouchy,
- útok bacilů (prostorová představivost, dítě si hraje bacila, posílá útoky v podobě blesku na různá místa těla, díky tomuto úkolu se naučí orientovat se v řádcích a sloupcích - v tabulce),
- teplota (předmatematická představivost, posouvejte rtuť teploměru podle hozeného čísla na kostce),
- zdravé potraviny (kognitivní oblast, řeč, roztřiďte potraviny na misky vah podle jejich prospěšnosti, odůvodněte vaše rozhodnutí),
- špinavé ruce (pravolevá orientace, předložkové vazby, vkládejte bacily za/před prsty na rukou podle podle karet),
- bolest v krku (prostorová představivost, pusinka je rozdělená na 9 částí, bacil putuje po pusince podle slovního diktátu, dítě se přitom učí pojmy jako "pravá", "levá". "nahoře", "dole", "ve středu"...),
- medicína (analýza počáteční hlásky, označte jeden ze tří obrázků, který začíná na stejnou hlásku jako hlavní obrázek na kartě),
- tělo (kognitivní oblast, určete místo uložení orgánů na lidské tělo a na demonstračních kartách si můžete vysvětlit funkci orgánů).