Kolíčkování - geometrické tvary a tělesa

Počet stran:
24
Velikost: 13.39 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající ZOMARA Kidos
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 11. 2024
Sdílet:

Obsah materiálu:

  • 100 kartiček s různými geometrickými tvary a tělesy (možnost roztřídit dětem na jednodušší 2D tvary a těžší 3D tělesa)
  • 11 druhů geometrických tvarů a těles
  • řešení

Výukový charakter:

Materiál je zaměřen na poznávání a procvičování základních geometrických tvarů hravou formou pomocí kolíčků. Rozvíjí základní geometrické znalosti, vizuální vnímání a jemnou motoriku. Přináší následující vzdělávací přínosy:

  • Rozpoznávání tvarů: Děti se učí identifikovat a pojmenovávat základní geometrické tvary a tělesa, podporují prostorovou představivost.
  • Vizuální diferenciace: Procvičují schopnost rozlišit tvary na základě detailů, rozvíjí vizuální analýzu a vnímání.
  • Jemná motorika a koordinace: Používání kolíčků při manipulaci s kartičkami rozvíjí motorické dovednosti a zlepšuje koordinaci oko-ruka.

Metodický pokyn:

Materiál je ideální pro individuální práci, aktivity ve dvojicích i skupinové využití, a je vhodný i pro speciální pedagogiku a logopedii.

  • Individuální práce: Dítě si vybere kartičku, určí správný tvar a pomocí kolíčku označí svou odpověď. Díky řešení si může samo zkontrolovat správnost.
  • Práce ve dvojicích či skupině: Děti mohou soutěžit, kdo rychleji a správně označí tvary, nebo si mohou kartičky vzájemně kontrolovat a podporovat tak spolupráci a komunikaci.
  • Logopedie a speciální pedagogika: Děti mohou popisovat tvary a jejich vlastnosti (např. „kruh nemá žádné rohy“) a trénovat tak slovní zásobu a schopnost vyjadřovat se. U dětí s obtížemi může pedagog využít materiál kromě klasického kolíčkování i ke zjednodušeným aktivitám na rozlišování a třídění tvarů.

Další tipy na využití:

  • Sekvence tvarů: Z kartiček lze vytvořit sekvence (např. kruh-trojúhelník-kruh) a děti je mohou doplňovat podle vzoru.
  • Pohybová aktivita: Umístěte kartičky s tvary po místnosti a zadejte dětem, aby je hledaly a podle pokynů třídily (např. „najdi všechny čtverce“).

Tento materiál je vysoce variabilní a vhodný pro různé věkové skupiny i potřeby. Díky jednoduchému konceptu lze přizpůsobit úroveň obtížnosti a využít ho v mnoha vzdělávacích i zábavných aktivitách.

Lze vytisknout jako brožuru a místo kolíčku správnou odpověď kroužkovat.

Další produkty od autora ZOMARA Kidos - Pavlína Stodolová

687296
Logopedie
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Obsah materiálu: Hrací plocha s loukou, kam děti přiřazují králíčky podle vybraného čísla (ideální hra na suché zipy)
35.00 Kč
685416
Prvouka
Batole (1 - 3 roky), MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Obsah materiálu: 3 pracovní listy, na kterých jsou dopravní prostředky a jejich stíny 1 pozadí pro doplnění hry a práce
25.00 Kč
729686
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Ostatní
Obsah materiálu: 18 karet o velikosti 10x14 cm, každá s pohybovou výzvou. Zábavné vánoční motivy a jednoduché pokyny
35.00 Kč
683838
Logopedie
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., Speciální pedagogika
Pracovní listy
Obsah materiálu: 10 pracovních listů 12 druhů ovoce na vystřižení 2 velikosti krokodýlů 2 podnosy pro porovnávání
35.00 Kč
Kolíčkování - geometrické tvary a tělesa Kolíčkování - geometrické tvary a tělesa
Obsah materiálu:100 kartiček s různými geometrickými tvary a tělesy (možnost roztřídit dětem na jednodušší 2D tvary a těžší 3D tělesa)11 druhů geometrických tvarů a tělesřešeníVýukový charakter:Materiál je zaměřen na poznávání a procvičování základních geometrických tvarů hravou formou pomocí kolíčků. Rozvíjí základní geometrické znalosti, vizuální vnímání a jemnou motoriku. Přináší následující vzdělávací přínosy:Rozpoznávání tvarů: Děti se učí identifikovat a pojmenovávat základní geometrické tvary a tělesa, podporují prostorovou představivost.Vizuální diferenciace: Procvičují schopnost rozlišit tvary na základě detailů, rozvíjí vizuální analýzu a vnímání.Jemná motorika a koordinace: Používání kolíčků při manipulaci s kartičkami rozvíjí motorické dovednosti a zlepšuje koordinaci oko-ruka.Metodický pokyn:Materiál je ideální pro individuální práci, aktivity ve dvojicích i skupinové využití, a je vhodný i pro speciální pedagogiku a logopedii.Individuální práce: Dítě si vybere kartičku, určí správný tvar a pomocí kolíčku označí svou odpověď. Díky řešení si může samo zkontrolovat správnost.Práce ve dvojicích či skupině: Děti mohou soutěžit, kdo rychleji a správně označí tvary, nebo si mohou kartičky vzájemně kontrolovat a podporovat tak spolupráci a komunikaci.Logopedie a speciální pedagogika: Děti mohou popisovat tvary a jejich vlastnosti (např. „kruh nemá žádné rohy“) a trénovat tak slovní zásobu a schopnost vyjadřovat se. U dětí s obtížemi může pedagog využít materiál kromě klasického kolíčkování i ke zjednodušeným aktivitám na rozlišování a třídění tvarů.Další tipy na využití:Sekvence tvarů: Z kartiček lze vytvořit sekvence (např. kruh-trojúhelník-kruh) a děti je mohou doplňovat podle vzoru.Pohybová aktivita: Umístěte kartičky s tvary po místnosti a zadejte dětem, aby je hledaly a podle pokynů třídily (např. „najdi všechny čtverce“).Tento materiál je vysoce variabilní a vhodný pro různé věkové skupiny i potřeby. Díky jednoduchému konceptu lze přizpůsobit úroveň obtížnosti a využít ho v mnoha vzdělávacích i zábavných aktivitách.Lze vytisknout jako brožuru a místo kolíčku správnou odpověď kroužkovat.
UUCZ-717883
Logopedie>Matematika - geometrie>Strukturované učení>Kolíčkování>Pracovní listy>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika>🟦 Geometrické tvary
40.00