Kolíčkování - geometrické tvary a tělesa

Počet stran:
24
Velikost: 13.39 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající ZOMARA Kidos
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 11. 2024
Sdílet:

Obsah materiálu:

  • 100 kartiček s různými geometrickými tvary a tělesy (možnost roztřídit dětem na jednodušší 2D tvary a těžší 3D tělesa)
  • 11 druhů geometrických tvarů a těles
  • řešení

Výukový charakter:

Materiál je zaměřen na poznávání a procvičování základních geometrických tvarů hravou formou pomocí kolíčků. Rozvíjí základní geometrické znalosti, vizuální vnímání a jemnou motoriku. Přináší následující vzdělávací přínosy:

  • Rozpoznávání tvarů: Děti se učí identifikovat a pojmenovávat základní geometrické tvary a tělesa, podporují prostorovou představivost.
  • Vizuální diferenciace: Procvičují schopnost rozlišit tvary na základě detailů, rozvíjí vizuální analýzu a vnímání.
  • Jemná motorika a koordinace: Používání kolíčků při manipulaci s kartičkami rozvíjí motorické dovednosti a zlepšuje koordinaci oko-ruka.

Metodický pokyn:

Materiál je ideální pro individuální práci, aktivity ve dvojicích i skupinové využití, a je vhodný i pro speciální pedagogiku a logopedii.

  • Individuální práce: Dítě si vybere kartičku, určí správný tvar a pomocí kolíčku označí svou odpověď. Díky řešení si může samo zkontrolovat správnost.
  • Práce ve dvojicích či skupině: Děti mohou soutěžit, kdo rychleji a správně označí tvary, nebo si mohou kartičky vzájemně kontrolovat a podporovat tak spolupráci a komunikaci.
  • Logopedie a speciální pedagogika: Děti mohou popisovat tvary a jejich vlastnosti (např. „kruh nemá žádné rohy“) a trénovat tak slovní zásobu a schopnost vyjadřovat se. U dětí s obtížemi může pedagog využít materiál kromě klasického kolíčkování i ke zjednodušeným aktivitám na rozlišování a třídění tvarů.

Další tipy na využití:

  • Sekvence tvarů: Z kartiček lze vytvořit sekvence (např. kruh-trojúhelník-kruh) a děti je mohou doplňovat podle vzoru.
  • Pohybová aktivita: Umístěte kartičky s tvary po místnosti a zadejte dětem, aby je hledaly a podle pokynů třídily (např. „najdi všechny čtverce“).

Tento materiál je vysoce variabilní a vhodný pro různé věkové skupiny i potřeby. Díky jednoduchému konceptu lze přizpůsobit úroveň obtížnosti a využít ho v mnoha vzdělávacích i zábavných aktivitách.

Lze vytisknout jako brožuru a místo kolíčku správnou odpověď kroužkovat.

Další produkty od autora ZOMARA Kidos

758761
Matematika
Školní družina, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah materiálu: 60 řetězových příkladů: 30 příkladů do 5 a 30 příkladů do 10, které děti řeší krok za krokem. Řešení
40.00 Kč
683937
Logopedie
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Obsah materiálu: 6 názorně zpracovaných listů s vyjádřením čísel 0 až 6 30 pracovních listů pro jednotlivá čísla (lehčí
40.00 Kč
751292
Nezařazené k předmětu
Školní družina, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Obsah materiálu: Materiál obsahuje 44 karet, z nichž každá tvoří polovinu unikátní dvojice. Karty zobrazují různé role
35.00 Kč
946437
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Jaká prázdninová dobrodružství děti prožily? Čtení s porozuměním ve formě hravé běhačky pro žáky 2.–3. třídy! V každém
40.00 Kč
Kolíčkování - geometrické tvary a tělesa Kolíčkování - geometrické tvary a tělesa
Obsah materiálu:100 kartiček s různými geometrickými tvary a tělesy (možnost roztřídit dětem na jednodušší 2D tvary a těžší 3D tělesa)11 druhů geometrických tvarů a tělesřešeníVýukový charakter:Materiál je zaměřen na poznávání a procvičování základních geometrických tvarů hravou formou pomocí kolíčků. Rozvíjí základní geometrické znalosti, vizuální vnímání a jemnou motoriku. Přináší následující vzdělávací přínosy:Rozpoznávání tvarů: Děti se učí identifikovat a pojmenovávat základní geometrické tvary a tělesa, podporují prostorovou představivost.Vizuální diferenciace: Procvičují schopnost rozlišit tvary na základě detailů, rozvíjí vizuální analýzu a vnímání.Jemná motorika a koordinace: Používání kolíčků při manipulaci s kartičkami rozvíjí motorické dovednosti a zlepšuje koordinaci oko-ruka.Metodický pokyn:Materiál je ideální pro individuální práci, aktivity ve dvojicích i skupinové využití, a je vhodný i pro speciální pedagogiku a logopedii.Individuální práce: Dítě si vybere kartičku, určí správný tvar a pomocí kolíčku označí svou odpověď. Díky řešení si může samo zkontrolovat správnost.Práce ve dvojicích či skupině: Děti mohou soutěžit, kdo rychleji a správně označí tvary, nebo si mohou kartičky vzájemně kontrolovat a podporovat tak spolupráci a komunikaci.Logopedie a speciální pedagogika: Děti mohou popisovat tvary a jejich vlastnosti (např. „kruh nemá žádné rohy“) a trénovat tak slovní zásobu a schopnost vyjadřovat se. U dětí s obtížemi může pedagog využít materiál kromě klasického kolíčkování i ke zjednodušeným aktivitám na rozlišování a třídění tvarů.Další tipy na využití:Sekvence tvarů: Z kartiček lze vytvořit sekvence (např. kruh-trojúhelník-kruh) a děti je mohou doplňovat podle vzoru.Pohybová aktivita: Umístěte kartičky s tvary po místnosti a zadejte dětem, aby je hledaly a podle pokynů třídily (např. „najdi všechny čtverce“).Tento materiál je vysoce variabilní a vhodný pro různé věkové skupiny i potřeby. Díky jednoduchému konceptu lze přizpůsobit úroveň obtížnosti a využít ho v mnoha vzdělávacích i zábavných aktivitách.Lze vytisknout jako brožuru a místo kolíčku správnou odpověď kroužkovat.
UUCZ-717883
Logopedie>Matematika - geometrie>Strukturované učení>Kolíčkování>Pracovní listy>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika>🟦 Geometrické tvary
40.00