Řazení podle velikosti malý x střední x větší - ozdob si stromeček

Počet stran:
11
Velikost: 7.47 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 11. 2024
Sdílet:

Obsah materiálu:

  • 22 druhů perníčků ve třech velikostech (malý, střední, velký), které děti vystřihují a následně umisťují na stromeček. Nebo můžete samozřejmě stříhat Vy.
  • 2 varianty stromečků – jeden s vyznačenými patry pro jednotlivé velikosti a druhý bez označení, aby děti mohly ozdoby umístit samostatně.

Výukový charakter:

Materiál rozvíjí základní dovednosti třídění, vizuálního rozlišování a pomáhá dětem procvičit orientaci v prostoru. Přináší tyto vzdělávací přínosy:

  • Porozumění velikostem: Děti se učí rozpoznávat a řadit objekty podle velikosti, rozvíjí základní matematickou dovednost pro další třídění a porovnávání.
  • Vizuální a prostorová orientace: Děti přemýšlejí nad umístěním ozdob v prostoru stromečku a rozvíjejí vizuální uspořádání.
  • Jemná motorika: Vystřihování perníčků a jejich následné umísťování na stromeček podporuje rozvoj jemné motoriky.

Metodický pokyn:

Materiál je vhodný pro individuální práci, aktivity ve dvojicích nebo menší skupině a může být využit také v logopedii a speciální pedagogice:

  • Individuální práce: Dítě si vybere ozdoby, vystřihne je a umístí na stromeček podle velikosti. Může pracovat s označenými i neoznačenými patry podle pokročilosti v třídění.
  • Práce ve dvojicích nebo skupině: Děti mohou společně pracovat na ozdobení stromečku, kde každý přidá ozdoby určité velikosti. To podporuje komunikaci a spolupráci.
  • Logopedie a speciální pedagogika: Materiál lze využít k rozvoji řečových dovedností – děti popisují tvary a velikosti perníčků, čímž si procvičují slovní zásobu, jako jsou pojmy „malý“, „větší“, „největší“ apod. Také mohou pojmenovávat jednotlivé tvary perníčků (srdce, hvězda, kolečko) pro podporu vyjadřování a pojmového myšlení.

Další tipy na využití:

  • Řazení do sekvencí: Nechte děti vytvořit vánoční řetěz z perníčků, kde budou skládat sekvenci „malý-střední-velký“.
  • Třídění podle dalších vlastností: Po ozdobení stromečku mohou děti třídit perníčky na základě jiných kritérií, např. podle tvaru nebo barvy ozdob.

Tento materiál poskytuje dětem hravé a vizuálně zajímavé cvičení na rozpoznávání velikostí a třídění, které podporuje rozvoj základních dovedností i v předškolním a speciálně pedagogickém vzdělávání.

Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.

Další produkty od autora ZOMARA Kidos - Pavlína Stodolová

683761
Logopedie
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Obsah materiálu: 12 pracovních listů zaměřených na počítání Pracovní list s čísly 1 až 5 12 druhů dopravních prostředků
35.00 Kč
683937
Logopedie
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Obsah materiálu: 6 názorně zpracovaných listů s vyjádřením čísel 0 až 6 30 pracovních listů pro jednotlivá čísla (lehčí
40.00 Kč
692233
Český jazyk
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Kolíčkování
Obsah materiálu: 44 kartiček s obrázky ovoce a zeleniny – první písmeno ve slově 44 kartiček s obrázky ovoce a zeleniny
35.00 Kč
703330
Logopedie
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Obsah materiálu: 28 karet s různými povoláními a koníčky, zaměřeno spíše netradičně 28 variabilních prázdných karet –
40.00 Kč
Řazení podle velikosti malý x střední x větší - ozdob si stromeček Řazení podle velikosti malý x střední x větší - ozdob si stromeček
Obsah materiálu:22 druhů perníčků ve třech velikostech (malý, střední, velký), které děti vystřihují a následně umisťují na stromeček. Nebo můžete samozřejmě stříhat Vy.2 varianty stromečků – jeden s vyznačenými patry pro jednotlivé velikosti a druhý bez označení, aby děti mohly ozdoby umístit samostatně.Výukový charakter:Materiál rozvíjí základní dovednosti třídění, vizuálního rozlišování a pomáhá dětem procvičit orientaci v prostoru. Přináší tyto vzdělávací přínosy:Porozumění velikostem: Děti se učí rozpoznávat a řadit objekty podle velikosti, rozvíjí základní matematickou dovednost pro další třídění a porovnávání.Vizuální a prostorová orientace: Děti přemýšlejí nad umístěním ozdob v prostoru stromečku a rozvíjejí vizuální uspořádání.Jemná motorika: Vystřihování perníčků a jejich následné umísťování na stromeček podporuje rozvoj jemné motoriky.Metodický pokyn:Materiál je vhodný pro individuální práci, aktivity ve dvojicích nebo menší skupině a může být využit také v logopedii a speciální pedagogice:Individuální práce: Dítě si vybere ozdoby, vystřihne je a umístí na stromeček podle velikosti. Může pracovat s označenými i neoznačenými patry podle pokročilosti v třídění.Práce ve dvojicích nebo skupině: Děti mohou společně pracovat na ozdobení stromečku, kde každý přidá ozdoby určité velikosti. To podporuje komunikaci a spolupráci.Logopedie a speciální pedagogika: Materiál lze využít k rozvoji řečových dovedností – děti popisují tvary a velikosti perníčků, čímž si procvičují slovní zásobu, jako jsou pojmy „malý“, „větší“, „největší“ apod. Také mohou pojmenovávat jednotlivé tvary perníčků (srdce, hvězda, kolečko) pro podporu vyjadřování a pojmového myšlení.Další tipy na využití:Řazení do sekvencí: Nechte děti vytvořit vánoční řetěz z perníčků, kde budou skládat sekvenci „malý-střední-velký“.Třídění podle dalších vlastností: Po ozdobení stromečku mohou děti třídit perníčky na základě jiných kritérií, např. podle tvaru nebo barvy ozdob.Tento materiál poskytuje dětem hravé a vizuálně zajímavé cvičení na rozpoznávání velikostí a třídění, které podporuje rozvoj základních dovedností i v předškolním a speciálně pedagogickém vzdělávání.Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.
UUCZ-710335
Logopedie>Matematika>Strukturované učení>Pracovní listy>Ostatní>MŠ>MŠ - předškoláci>1.>Speciální pedagogika>🎁 Vánoce
30.00