Třídící tabulka - prostorová orientace nahoru-dolů-vlevo-vpravo

Kategorie:
Počet stran:
16
Velikost: 5.87 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající ZOMARA Kidos
Nahráno:
Naposledy upraveno:
13. 11. 2024
Sdílet:

Obsah materiálu:

  • 1 prázdná variabilní tabulka pro umístění obrázků a šipek
  • 4 šipky znázorňující směry nahoru, dolů, vlevo a vpravo
  • 44 obrázků k procvičení orientace v prostoru v 11 různých tématických okruzích, které poskytují široké možnosti přiřazování a uspořádání podle směru

Výukový charakter:

Materiál je zaměřen na procvičování prostorové orientace hravou formou s možností variabilního využití. Rozvíjí prostorovou orientaci, logické myšlení a soustředění. Díky variabilitě uspořádání umožňuje flexibilní přístup k výuce a je vhodný pro různé věkové skupiny. Podporuje:

  • Prostorovou orientaci: Děti si procvičují základní směry a učí se rozlišovat mezi nahoře, dole, vlevo a vpravo, rozvíjí tak prostorovou orientaci.
  • Vizualizaci a představivost: Práce s obrázky a šipkami pomáhá dětem rozvíjet schopnost vizuálního uspořádání a soustředění.
  • Flexibilní myšlení: Možnost měnit a kombinovat různé směry podle vlastní volby učí děti rychle se přizpůsobovat a přemýšlet nad úkoly v různých směrech.

Metodický pokyn:

Materiál je ideální pro individuální práci, aktivity ve dvojicích i skupinové činnosti, a je vhodný i pro logopedii a speciální pedagogiku.

  • Individuální práce: Dítě samostatně umisťuje šipky na tabulku a přiřazuje obrázky podle zadaného směru. Tabulku lze opakovaně použít a měnit zadání podle potřeby.
  • Práce ve dvojicích či skupině: Děti mohou pracovat ve dvojicích, kdy jeden zadává směry a druhý je správně umisťuje, nebo mohou spolupracovat na třídění obrázků do směrů v rámci týmové aktivity.
  • Speciální pedagogika a logopedie: V logopedii lze materiál využít k rozvoji slovní zásoby a směrových pojmů – děti mohou popisovat, kam umisťují jednotlivé obrázky (např. „doleva, doprava“). Speciální pedagogové mohou materiál využít k posílení zrakové percepce a prostorového vnímání, což je užitečné zejména u dětí s obtížemi v orientaci nebo zrakové analýze.

Další tipy na využití:

  • Využití suchého zipu: Materiál je přizpůsoben pro práci se suchým zipem, usnadňuje manipulaci s obrázky i šipkami a umožňuje snadnou změnu směrového uspořádání.
  • Variabilní přístup: Učitel může upravit rozložení šipek i obrázků podle potřeby, dává tak možnost vytvářet nové aktivity a stupňovat obtížnost zadání.

Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.

Další produkty od autora ZOMARA Kidos

852071
Matematika
Školní družina, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Zábavná běhačka, která spojuje počítání do 20 a třídění odpadu! Děti řeší příklady, hledají správnou popelnici a zároveň
40.00 Kč
731491
Logopedie
MŠ, Školní družina, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Obsah materiálu: 24 rýmovaných hádanek na každý den - tématicky pestré, od zvířat po věci kolem nás, hodí se třeba pro
0.00 Kč
842383
Matematika
Školní družina, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Hravé sčítání do 15 v tropickém stylu! Sčítací pyramidy pomohou dětem pochopit vztahy mezi čísly a procvičit sčítání bez
40.00 Kč
769738
Nezařazené k předmětu
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah materiálu: příběh o Anetce pracovní list květina sebelásky - šablona pracovní list květina sebelásky - nápověda
30.00 Kč
Třídící tabulka - prostorová orientace nahoru-dolů-vlevo-vpravo Třídící tabulka - prostorová orientace nahoru-dolů-vlevo-vpravo
Obsah materiálu:1 prázdná variabilní tabulka pro umístění obrázků a šipek4 šipky znázorňující směry nahoru, dolů, vlevo a vpravo44 obrázků k procvičení orientace v prostoru v 11 různých tématických okruzích, které poskytují široké možnosti přiřazování a uspořádání podle směruVýukový charakter:Materiál je zaměřen na procvičování prostorové orientace hravou formou s možností variabilního využití. Rozvíjí prostorovou orientaci, logické myšlení a soustředění. Díky variabilitě uspořádání umožňuje flexibilní přístup k výuce a je vhodný pro různé věkové skupiny. Podporuje:Prostorovou orientaci: Děti si procvičují základní směry a učí se rozlišovat mezi nahoře, dole, vlevo a vpravo, rozvíjí tak prostorovou orientaci.Vizualizaci a představivost: Práce s obrázky a šipkami pomáhá dětem rozvíjet schopnost vizuálního uspořádání a soustředění.Flexibilní myšlení: Možnost měnit a kombinovat různé směry podle vlastní volby učí děti rychle se přizpůsobovat a přemýšlet nad úkoly v různých směrech.Metodický pokyn:Materiál je ideální pro individuální práci, aktivity ve dvojicích i skupinové činnosti, a je vhodný i pro logopedii a speciální pedagogiku.Individuální práce: Dítě samostatně umisťuje šipky na tabulku a přiřazuje obrázky podle zadaného směru. Tabulku lze opakovaně použít a měnit zadání podle potřeby.Práce ve dvojicích či skupině: Děti mohou pracovat ve dvojicích, kdy jeden zadává směry a druhý je správně umisťuje, nebo mohou spolupracovat na třídění obrázků do směrů v rámci týmové aktivity.Speciální pedagogika a logopedie: V logopedii lze materiál využít k rozvoji slovní zásoby a směrových pojmů – děti mohou popisovat, kam umisťují jednotlivé obrázky (např. „doleva, doprava“). Speciální pedagogové mohou materiál využít k posílení zrakové percepce a prostorového vnímání, což je užitečné zejména u dětí s obtížemi v orientaci nebo zrakové analýze.Další tipy na využití:Využití suchého zipu: Materiál je přizpůsoben pro práci se suchým zipem, usnadňuje manipulaci s obrázky i šipkami a umožňuje snadnou změnu směrového uspořádání.Variabilní přístup: Učitel může upravit rozložení šipek i obrázků podle potřeby, dává tak možnost vytvářet nové aktivity a stupňovat obtížnost zadání.Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.
UUCZ-714687
Logopedie>Strukturované učení>Nezařazené k předmětu>Skládačky>Ostatní>MŠ>MŠ - předškoláci>1.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika
35.00