Třídící tabulka - prostorová orientace nahoru-dolů-vlevo-vpravo

Kategorie:
Počet stran:
16
Velikost: 5.87 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
13. 11. 2024
Sdílet:

Obsah materiálu:

  • 1 prázdná variabilní tabulka pro umístění obrázků a šipek
  • 4 šipky znázorňující směry nahoru, dolů, vlevo a vpravo
  • 44 obrázků k procvičení orientace v prostoru v 11 různých tématických okruzích, které poskytují široké možnosti přiřazování a uspořádání podle směru

Výukový charakter:

Materiál je zaměřen na procvičování prostorové orientace hravou formou s možností variabilního využití. Rozvíjí prostorovou orientaci, logické myšlení a soustředění. Díky variabilitě uspořádání umožňuje flexibilní přístup k výuce a je vhodný pro různé věkové skupiny. Podporuje:

  • Prostorovou orientaci: Děti si procvičují základní směry a učí se rozlišovat mezi nahoře, dole, vlevo a vpravo, rozvíjí tak prostorovou orientaci.
  • Vizualizaci a představivost: Práce s obrázky a šipkami pomáhá dětem rozvíjet schopnost vizuálního uspořádání a soustředění.
  • Flexibilní myšlení: Možnost měnit a kombinovat různé směry podle vlastní volby učí děti rychle se přizpůsobovat a přemýšlet nad úkoly v různých směrech.

Metodický pokyn:

Materiál je ideální pro individuální práci, aktivity ve dvojicích i skupinové činnosti, a je vhodný i pro logopedii a speciální pedagogiku.

  • Individuální práce: Dítě samostatně umisťuje šipky na tabulku a přiřazuje obrázky podle zadaného směru. Tabulku lze opakovaně použít a měnit zadání podle potřeby.
  • Práce ve dvojicích či skupině: Děti mohou pracovat ve dvojicích, kdy jeden zadává směry a druhý je správně umisťuje, nebo mohou spolupracovat na třídění obrázků do směrů v rámci týmové aktivity.
  • Speciální pedagogika a logopedie: V logopedii lze materiál využít k rozvoji slovní zásoby a směrových pojmů – děti mohou popisovat, kam umisťují jednotlivé obrázky (např. „doleva, doprava“). Speciální pedagogové mohou materiál využít k posílení zrakové percepce a prostorového vnímání, což je užitečné zejména u dětí s obtížemi v orientaci nebo zrakové analýze.

Další tipy na využití:

  • Využití suchého zipu: Materiál je přizpůsoben pro práci se suchým zipem, usnadňuje manipulaci s obrázky i šipkami a umožňuje snadnou změnu směrového uspořádání.
  • Variabilní přístup: Učitel může upravit rozložení šipek i obrázků podle potřeby, dává tak možnost vytvářet nové aktivity a stupňovat obtížnost zadání.

Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.

Další produkty od autora ZOMARA Kidos - Pavlína Stodolová

685390
Dopravní výchova
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Obsah materiálu: 4 pracovní listy, na kterých jsou dopravní prostředky a jejich stíny 1 pozadí pro doplnění hry a práce
25.00 Kč
683761
Logopedie
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Obsah materiálu: 12 pracovních listů zaměřených na počítání Pracovní list s čísly 1 až 5 12 druhů dopravních prostředků
35.00 Kč
708002
Logopedie
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Obsah materiálu: Plech pro skládání perníčků: slouží jako podložka, na kterou děti skládají perníčky podle zadání. 12
40.00 Kč
687296
Logopedie
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Obsah materiálu: Hrací plocha s loukou, kam děti přiřazují králíčky podle vybraného čísla (ideální hra na suché zipy)
35.00 Kč
Třídící tabulka - prostorová orientace nahoru-dolů-vlevo-vpravo Třídící tabulka - prostorová orientace nahoru-dolů-vlevo-vpravo
Obsah materiálu:1 prázdná variabilní tabulka pro umístění obrázků a šipek4 šipky znázorňující směry nahoru, dolů, vlevo a vpravo44 obrázků k procvičení orientace v prostoru v 11 různých tématických okruzích, které poskytují široké možnosti přiřazování a uspořádání podle směruVýukový charakter:Materiál je zaměřen na procvičování prostorové orientace hravou formou s možností variabilního využití. Rozvíjí prostorovou orientaci, logické myšlení a soustředění. Díky variabilitě uspořádání umožňuje flexibilní přístup k výuce a je vhodný pro různé věkové skupiny. Podporuje:Prostorovou orientaci: Děti si procvičují základní směry a učí se rozlišovat mezi nahoře, dole, vlevo a vpravo, rozvíjí tak prostorovou orientaci.Vizualizaci a představivost: Práce s obrázky a šipkami pomáhá dětem rozvíjet schopnost vizuálního uspořádání a soustředění.Flexibilní myšlení: Možnost měnit a kombinovat různé směry podle vlastní volby učí děti rychle se přizpůsobovat a přemýšlet nad úkoly v různých směrech.Metodický pokyn:Materiál je ideální pro individuální práci, aktivity ve dvojicích i skupinové činnosti, a je vhodný i pro logopedii a speciální pedagogiku.Individuální práce: Dítě samostatně umisťuje šipky na tabulku a přiřazuje obrázky podle zadaného směru. Tabulku lze opakovaně použít a měnit zadání podle potřeby.Práce ve dvojicích či skupině: Děti mohou pracovat ve dvojicích, kdy jeden zadává směry a druhý je správně umisťuje, nebo mohou spolupracovat na třídění obrázků do směrů v rámci týmové aktivity.Speciální pedagogika a logopedie: V logopedii lze materiál využít k rozvoji slovní zásoby a směrových pojmů – děti mohou popisovat, kam umisťují jednotlivé obrázky (např. „doleva, doprava“). Speciální pedagogové mohou materiál využít k posílení zrakové percepce a prostorového vnímání, což je užitečné zejména u dětí s obtížemi v orientaci nebo zrakové analýze.Další tipy na využití:Využití suchého zipu: Materiál je přizpůsoben pro práci se suchým zipem, usnadňuje manipulaci s obrázky i šipkami a umožňuje snadnou změnu směrového uspořádání.Variabilní přístup: Učitel může upravit rozložení šipek i obrázků podle potřeby, dává tak možnost vytvářet nové aktivity a stupňovat obtížnost zadání.Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.
UUCZ-714687
Logopedie>Strukturované učení>Nezařazené k předmětu>Skládačky>Ostatní>MŠ>MŠ - předškoláci>1.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika
35.00