Velikonoční putování za zajíčkem Ušáčkem - Hledání velikonočních symbolů
Kačka a Petřík potřebují naši pomoc. V neděli před Velikonočním pondělím jim zmizel jejich kamarád zajíček Ušáček a vzal si s sebou vše, co si děti nachystaly na pondělí - malovaná vajíčka, stuhy, mazanec, pomlázku a košík na malovaná vajíčka. Zajíček u sebe v pelíšku nechal jen jedno čokoládové vajíčko.....Děti ho sní a díky němu se dostanou do "světa, odkud pochází zajíček". Budou muset Ušáčka najít a získat zpět všechny svoje věci (velikonoční symboly). Děti budou pomáhat místním zvířátkům, díky kterým na konci své cesty najdou zajíčka Ušáčka. Zvířátka děti budou objevovat za pomoci hádanek. Ty jim nachystal zajíček Ušáček.
Společně budeme:
- hádat hádanky zajíčka Ušáčka, svolávat kuřátka ke slepičce za pomocí melodie lidových písniček a slova "kokodák", sbírat poztrácené stuhy na pomlázku, foukat ovečkám do ouška, abychom našli schovaného beránka, "skákat po kamenech" se zajíčkem, hledat zajíčka, který nás dovede až k zajíčkovi Ušáčkovi, usmívat se, „uklízet“ v rámci Pašijového týdne aj.
Co najdeme uvnitř:
- příběh,
- autorské kresby,
- návod ke hrám, dopis od zajíčka Ušáčka,
- 5 hádanek zajíčka Ušáčka,
- dopisy od zvířátek,
- 10 zážitkových aktivit + další varianty,
- + 9 aktivit v rámci Pašijového týdne,
- černobílý plánek, černobílé kruhy se zvířátky na plánek, 5 velikonočních symbolů, poděkování pro děti (odznak),
- Aktivity jsou spojené s Velikonocemi -zábavnou formou se dozvíme něco o Velikonočních zvycích a tradicích – co znamenají barvy na stuhách a vajíčkách, jaké symboly patří do Velikonoc (budeme hledat na obrázcích), co je součástí Pašijového týdne
- BONUS: TIPY na další aktivity s dětmi
Pro děti ve věku 3-7 let. Vhodné nejen do MŠ v rámci logochvilek.
Jedná se o výukový - vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV a je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti.
Příklady:
Kompetence k učení - se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům – rozvíjíme sluchové vnímání (svoláváme kuřátka za pomoci lidových písniček)
Vzdělávací oblast – Dítě a jeho tělo - rozvoj motoriky (skáčeme po kamenech se zajíčkem - za pomoci prstů), rozvoj dechu (foukáme ovečkám do ouška)