Já mám, kdo má v geometrickém provedení
S potěšením jsem zjistila, že hra Já mám, kdo má baví i páťáky, a tak jsem pro ně vytvořila tuto hru v geometrickém provedení. Na kartách se objevují body, přímky, polopřímky a rovinné útvary. Děti si ve hře rovněž připomenou vzájemnou polohu přímek, na kartách se totiž objevují rovnoběžky a různoběžky včetně kolmic.
Soubor obsahuje 27 karet včetně karty start a cíl + metodické pokyny.
Cíle aktivity
- opakovat a upevňovat základní geometrické pojmy a vztahy
- rozvoj postřehu a soustředění
- rozvoj spolupráce a vzájemné podpory
Jak pracovat s materiálem
Karty ze stran 2-4 vytiskneme, zalaminujeme pro delší životnost a rozstříháme.
Před hraním je rozdělíme mezi děti (maximálně 27). Začíná žák, na kterého vyšla karta s nápisem start. Zeptá se: ,,Kdo má bod A?” a položí svou kartu doprostřed. Ten žák, který na své kartě uvidí bod A, řekne ,,já” a klade třídě otázku: ,,Kdo má úsečku CD?” Svou kartu pokládá k již položené kartě podobně jako domino. Vzniká dlouhý ,,had" na sebe navazujících karet. Hra pokračuje stále stejně, dokud není položena karta s nápisem cíl.
Upozornění: Na hledané kartě musí být právě a pouze to, na co se předchozí karta ptá, tzn. tážeme-li se ,,kdo má bod A”, hledáme kartu obsahující pouze bod A, nikoliv např. trojúhelník ABC.
Varianta: Karty lze použít také k práci v malých skupinách případně individuálně, v takovém případě se již neptáme ,,kdo má”, ale karty rovnou hledáme, nebo je hrajeme jako domino. Vhodné pro rychlíky, kteří mají dávno splněné úkoly, nebo naopak pro děti, které se neorientují v geometrických pojmech a potřebují je procvičovat.