ZAČÍNÁME S RÝSOVÁNÍM - DRUHY ČAR

Počet stran:
54
Velikost: 17.47 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Michaela Silavecká
Nahráno:
Naposledy upraveno:
22. 10. 2025
Sdílet:

Začínáme rýsovat – DRUHY ČAR (2v1 prezentace + pracovní listy)

Hledáte materiál, který žáky hravě, názorně a bez stresu uvede do světa rýsování?

Tento dvojmateriál „Začínáme rýsovat – Druhy čar“ byl vytvořen tak, aby výuka základů geometrie byla pro děti srozumitelná, přehledná a zábavná – a zároveň naplňovala očekávané výstupy podle RVP.

Co materiál obsahuje:

15 kompletních úkolů/slidů – promyšleně vedených od seznámení s čarami až po první samostatné rýsování.

Prezentaci pro práci na interaktivní tabuli – vhodnou pro společné vedení hodiny, opakování i pohybové aktivity.

Pracovní listy (barevné i černobílé) – plně funkční v tisku na formát A4, vhodné pro samostatnou či párovou práci žáků.

Obě varianty (2v1) lze kombinovat – žáci sledují prezentaci a zároveň vyplňují své listy.

 

Jak materiál funguje:

Na tabuli promítáte stejný obsah, jaký děti mají před sebou v listu.

Můžete tak učit interaktivně, zapojit děti do společného pokusného kreslení, mazat chyby, zkoušet znovu, a poté přejít k individuální práci.

Díky tomuto propojení se žáci učí pojmy přímá čára, křivá čára, lomená čára v kontextu – vidí, pojmenovávají, rýsují a tvoří.

 

Obsah jednotlivých úkolů:

  1. Vyhledávání čar ve třídě i na obrázku
  2. Křivá čára – motýlek a včelička
  3. Přímá čára – první tahy tužkou
  4. Lomená čára – praporky
  5. Barevná cesta pejska domů (kombinace všech tří čar)
  6. Obrázky tvořené z různých druhů čar
  7. Pohybová hra – tvoříme čáry vlastním tělem
  8. 8.–10. První pokusy s rýsováním a tvorbou vlastního obrázku
  9. Diktát čar do tabulky
  10. Písmena a číslice tvořené čarami
  11. Přímé čáry třemi směry – vodorovně, svisle, šikmo
  12. Spojování puntíků podle druhu čáry
  13. Spojovačka – obrázek z přímých čar

Využití ve výuce:

Materiál lze zařadit do:

  • geometrie v 2. ročníku,
  • 1. třídy a přípravné třídy (rozvoj grafomotoriky a prostorové orientace),
  • školní družiny (pohybové a výtvarné aktivity),
  • speciální výuky IVP/SVP (rozvoj jemné motoriky, vizuomotoriky a pozornosti).

Vhodné i pro domácí vzdělávání – rodiče mohou s dítětem procházet prezentaci na monitoru nebo tisknout pracovní listy podle potřeby.

 

Proč si materiál oblíbíte:

✔️ Úplně připraveno – stačí otevřít a začít.

✔️ Kombinuje digitální a tištěnou formu.

✔️ Vhodné pro každodenní výuku i opakování.

✔️ Ideální i pro začínající učitele a asistenty.

✔️ Metodicky přesné, přehledné a vizuálně přitažlivé.

 

Materiál spadá do oblasti Matematika a její aplikace – rozvíjí geometrické vnímání, přesnost a porozumění tvarům.

Současně podporuje průřezové vztahy s oblastmi Umění a kultura (výtvarka – čáry jako výrazový prostředek) a Člověk a jeho svět (orientace v prostoru).

Další produkty od autora Michaela Silavecká

728153
Český jazyk
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál má výukový charakter: (lze vytisknout i jako brožuru) • Materiál (INTERAKTIVNÍ ADVENTNÍ KALENDÁŘ) lze využít
45.00 Kč
931107
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Materiál má výukový charakter: KOOPERATIVNÍ OBRAZ - NAŠE TŘÍDA je jedinečný formát materiálu, jelikož podporuje
45.00 Kč
848522
Český jazyk
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál (brožura) má výukový charakter: • Úniková hra provede děti postupně třemi úkoly a dvěma dopisy, při kterých
40.00 Kč
900385
Nezařazené k předmětu
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál (brožura) má výukový charakter: Materiál (prázdninový deník ve formátu kufru) vede žáky pomocí volného psaní
30.00 Kč
ZAČÍNÁME S RÝSOVÁNÍM - DRUHY ČAR ZAČÍNÁME S RÝSOVÁNÍM - DRUHY ČAR
Začínáme rýsovat – DRUHY ČAR (2v1 prezentace + pracovní listy)Hledáte materiál, který žáky hravě, názorně a bez stresu uvede do světa rýsování?Tento dvojmateriál „Začínáme rýsovat – Druhy čar“ byl vytvořen tak, aby výuka základů geometrie byla pro děti srozumitelná, přehledná a zábavná – a zároveň naplňovala očekávané výstupy podle RVP.Co materiál obsahuje:✅ 15 kompletních úkolů/slidů – promyšleně vedených od seznámení s čarami až po první samostatné rýsování.✅ Prezentaci pro práci na interaktivní tabuli – vhodnou pro společné vedení hodiny, opakování i pohybové aktivity.✅ Pracovní listy (barevné i černobílé) – plně funkční v tisku na formát A4, vhodné pro samostatnou či párovou práci žáků.✅ Obě varianty (2v1) lze kombinovat – žáci sledují prezentaci a zároveň vyplňují své listy. Jak materiál funguje:Na tabuli promítáte stejný obsah, jaký děti mají před sebou v listu.Můžete tak učit interaktivně, zapojit děti do společného pokusného kreslení, mazat chyby, zkoušet znovu, a poté přejít k individuální práci.Díky tomuto propojení se žáci učí pojmy přímá čára, křivá čára, lomená čára v kontextu – vidí, pojmenovávají, rýsují a tvoří. Obsah jednotlivých úkolů:Vyhledávání čar ve třídě i na obrázkuKřivá čára – motýlek a včeličkaPřímá čára – první tahy tužkouLomená čára – praporkyBarevná cesta pejska domů (kombinace všech tří čar)Obrázky tvořené z různých druhů čarPohybová hra – tvoříme čáry vlastním tělem8.–10. První pokusy s rýsováním a tvorbou vlastního obrázkuDiktát čar do tabulkyPísmena a číslice tvořené čaramiPřímé čáry třemi směry – vodorovně, svisle, šikmoSpojování puntíků podle druhu čárySpojovačka – obrázek z přímých čarVyužití ve výuce:Materiál lze zařadit do:geometrie v 2. ročníku,1. třídy a přípravné třídy (rozvoj grafomotoriky a prostorové orientace),školní družiny (pohybové a výtvarné aktivity),speciální výuky IVP/SVP (rozvoj jemné motoriky, vizuomotoriky a pozornosti).Vhodné i pro domácí vzdělávání – rodiče mohou s dítětem procházet prezentaci na monitoru nebo tisknout pracovní listy podle potřeby. Proč si materiál oblíbíte:✔️ Úplně připraveno – stačí otevřít a začít.✔️ Kombinuje digitální a tištěnou formu.✔️ Vhodné pro každodenní výuku i opakování.✔️ Ideální i pro začínající učitele a asistenty.✔️ Metodicky přesné, přehledné a vizuálně přitažlivé. Materiál spadá do oblasti Matematika a její aplikace – rozvíjí geometrické vnímání, přesnost a porozumění tvarům.Současně podporuje průřezové vztahy s oblastmi Umění a kultura (výtvarka – čáry jako výrazový prostředek) a Člověk a jeho svět (orientace v prostoru).
UUCZ-1007801
Matematika - geometrie>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>MŠ - předškoláci>1.>2.>ZŠ – 1. STUPEŇ
45.00