ZAČÍNÁME S RÝSOVÁNÍM - BOD - PREZENTACE + PRACOVNÍ LISTY

Počet stran:
54
Velikost: 15.92 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Michaela Silavecká
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 11. 2025
Sdílet:

Začínáme rýsovat – BOD

(prezentace + pracovní listy, 15 úkolů, barevná i černobílá varianta)

Popis materiálu

Soubor „Začínáme rýsovat – BOD“ přináší dětem první setkání s geometrií hravou, srozumitelnou a názornou formou. Materiál kombinuje prezentaci a pracovní listy (2v1) a je ideální pro 1.–2. ročník ZŠ.
Díky promyšlené struktuře a pestrosti aktivit se děti přirozeně naučí chápat, co znamená bod – základní prvek geometrie, který se objevuje všude kolem nás.

Najdete zde 15 úkolů, které krok za krokem rozvíjejí dovednosti potřebné pro budoucí rýsování i prostorovou orientaci. Úkoly se střídají – od pozorování a hledání bodů v pavoučí síti, přes práci ve čtvercové síti, pohybové hry, až po samostatné diktáty, rýsování čar a spojovačky.
Materiál děti nejen učí, ale také baví, podporuje jejich tvořivost a umožňuje jim chápat matematiku všemi smysly.

Co materiál obsahuje

  • 15 pracovních listů (barevná i černobílá varianta)
  • prezentaci k promítání nebo interaktivní tabuli
  • jasně navazující úkoly od názoru až k rýsování
  • kompletní metodiku s cíli, postupy, formami práce a úpravami pro SVP
  • možnost využití pro domácí vzdělávání i skupinovou výuku

Jak s materiálem pracovat

Materiál je vhodný pro frontální výuku, skupinovou i individuální práci.
Začínáme společnou aktivitou (např. hledání bodů v síti nebo ve třídě), pokračujeme pracovním listem, kde žáci samostatně vyznačují body, spojují je, vytvářejí tvary, nebo se řídí diktátem učitele.
Pro názornost a aktivní zapojení jsou do výuky zařazeny také pohybové hry (např. „Tělo jako spojnice“) a tvořivé činnosti s modelínou a špejlemi.

Každý úkol je krátký, přehledný a navazuje na předchozí – děti proto rychle chápou souvislosti a mají pocit úspěchu.

Výukové cíle a přínos

  • děti rozlišují, kde se bod nachází (na čáře, mimo, uvnitř tvaru, v prostoru)
  • učí se přesně označovat body a spojovat je čarou
  • rozvíjejí jemnou motoriku, zrakové vnímání a koncentraci
  • učí se sledovat instrukce, rozvíjejí logické myšlení a trpělivost
  • chápou pojem čára, přímá, křivá a lomená čára v souvislostech

Vhodné pro žáky se SVP

Materiál je snadno přizpůsobitelný.
Díky vizuální podpoře a názornosti se osvědčil i u žáků s PAS, ADHD, vývojovou dysfázií nebo LMP.
Součástí metodiky jsou návrhy na úpravy činností (menší počet úkolů, barevné zvýraznění, vizuální nápovědy, využití pohybu).

Využití

  • běžná výuka geometrie v 1.–2. ročníku
  • opakování učiva v 3. ročníku
  • reedukace u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
  • domácí vzdělávání a individuální podpora
  • rozvojová činnost v družině nebo zájmovém kroužku

Další produkty od autora Michaela Silavecká

802159
Matematika - geometrie
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Materiál má výukový charakter: • Praktická a názorná pomůcka pro děti do hodin matematiky, které se učí geometrické
35.00 Kč
876994
Český jazyk - gramatika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Skládačky
Materiál má výukový charakter: • Hravá a efektivní vzdělávací pomůcka pro děti ve druhé a třetí třídě základní školy je
35.00 Kč
476364
Český jazyk - psaní
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál (brožura) má výukový charakter: • Materiál vede žáky pomocí volného psaní k vyjadřování svých myšlenek, jejich
30.00 Kč
663564
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál (brožura) má výukový charakter: Zapisovací tabulky slouží k procvičení učiva o stavbě slova- primárně k určení
30.00 Kč
ZAČÍNÁME S RÝSOVÁNÍM - BOD - PREZENTACE + PRACOVNÍ LISTY ZAČÍNÁME S RÝSOVÁNÍM - BOD - PREZENTACE + PRACOVNÍ LISTY
Začínáme rýsovat – BOD(prezentace + pracovní listy, 15 úkolů, barevná i černobílá varianta)Popis materiáluSoubor „Začínáme rýsovat – BOD“ přináší dětem první setkání s geometrií hravou, srozumitelnou a názornou formou. Materiál kombinuje prezentaci a pracovní listy (2v1) a je ideální pro 1.–2. ročník ZŠ.Díky promyšlené struktuře a pestrosti aktivit se děti přirozeně naučí chápat, co znamená bod – základní prvek geometrie, který se objevuje všude kolem nás.Najdete zde 15 úkolů, které krok za krokem rozvíjejí dovednosti potřebné pro budoucí rýsování i prostorovou orientaci. Úkoly se střídají – od pozorování a hledání bodů v pavoučí síti, přes práci ve čtvercové síti, pohybové hry, až po samostatné diktáty, rýsování čar a spojovačky.Materiál děti nejen učí, ale také baví, podporuje jejich tvořivost a umožňuje jim chápat matematiku všemi smysly.Co materiál obsahuje15 pracovních listů (barevná i černobílá varianta)prezentaci k promítání nebo interaktivní tabulijasně navazující úkoly od názoru až k rýsováníkompletní metodiku s cíli, postupy, formami práce a úpravami pro SVPmožnost využití pro domácí vzdělávání i skupinovou výukuJak s materiálem pracovatMateriál je vhodný pro frontální výuku, skupinovou i individuální práci.Začínáme společnou aktivitou (např. hledání bodů v síti nebo ve třídě), pokračujeme pracovním listem, kde žáci samostatně vyznačují body, spojují je, vytvářejí tvary, nebo se řídí diktátem učitele.Pro názornost a aktivní zapojení jsou do výuky zařazeny také pohybové hry (např. „Tělo jako spojnice“) a tvořivé činnosti s modelínou a špejlemi.Každý úkol je krátký, přehledný a navazuje na předchozí – děti proto rychle chápou souvislosti a mají pocit úspěchu.Výukové cíle a přínosděti rozlišují, kde se bod nachází (na čáře, mimo, uvnitř tvaru, v prostoru)učí se přesně označovat body a spojovat je čarourozvíjejí jemnou motoriku, zrakové vnímání a koncentraciučí se sledovat instrukce, rozvíjejí logické myšlení a trpělivostchápou pojem čára, přímá, křivá a lomená čára v souvislostechVhodné pro žáky se SVPMateriál je snadno přizpůsobitelný.Díky vizuální podpoře a názornosti se osvědčil i u žáků s PAS, ADHD, vývojovou dysfázií nebo LMP.Součástí metodiky jsou návrhy na úpravy činností (menší počet úkolů, barevné zvýraznění, vizuální nápovědy, využití pohybu).Využitíběžná výuka geometrie v 1.–2. ročníkuopakování učiva v 3. ročníkureedukace u dětí se speciálními vzdělávacími potřebamidomácí vzdělávání a individuální podporarozvojová činnost v družině nebo zájmovém kroužku
UUCZ-1026060
Matematika - geometrie>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Školní družina>1.>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🟦 Geometrické tvary
45.00