Běhací hra se symboly - malá násobilka, +- do 100

Předmět:
Ročník:
2., 3., 4., 5.
Počet stran:
33
Velikost: 2.8 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající po_proudu
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 6. 2025
Sdílet:

Zábavná běhací hra se symboly na procvičení malé násobilky a sčítání a odčítání do 100 bez přechodu i s přechodem. Na žáky čeká 10 tabulek a 120 příkladů.

Cíl materiálu:

  • Procvičit a upevnit počítání zpaměti (násobilku, dělení, sčítání, odčítání).
  • Rozvíjet matematickou gramotnost a pohotovost myšlení.
  • Podporovat logické přiřazování, zrakové vnímání a orientaci v prostoru.
  • Vytvářet zábavné a pohybové aktivity při učení.

Popis a složení materiálu:

  • 10 unikátních pracovních listů (PL 1–10), každý s tabulkou 12 symbolů.
  • 120 kartiček s příklady:
  • hry 1–2: násobení a dělení čísly 0–5 a 10,
  • hry 3–6: násobení a dělení čísly 0–10,
  • hry 7–8: sčítání a odčítání do 100 bez přechodu,
  • hry 9–10: sčítání a odčítání do 100 s přechodem.
  • Každý příklad je spojen se symbolem, žáci zapisují výsledek do políčka se stejným symbolem v pracovním listu.

Příprava:

  • Vyberte pracovní list (PL 1–10) a odpovídajících 12 kartiček s příklady.
  • Kartičky rozmístěte po třídě, chodbě, tělocvičně nebo venku – můžete je lepit na stěny, lavice nebo volně pokládat.
  • Každý žák obdrží vybraný PL (např. PL 3) a tužku.

Základní varianta hry – běhací hra:

  • Žák hledá kartičku se symbolem z pracovního listu.
  • Vypočítá příklad, zapíše výsledek k příslušnému symbolu na list. Případně zapisuje celý příklad i s výsledkem (zraková fixace příkladu s výsledkem).
  • Cílem je vyplnit všechna políčka správně a nejrychleji.
  • Reflexe - kontrola může proběhnout ve dvojicích nebo PL zkontrolujte společně, případně vytiskněte PL se správným řešením a žáci tak mohou provést samokontrolu.

Další herní varianty:

  • Míchání her: Žáci dostanou libovolný PL a kartičky jsou náhodně vybrané z různých sad. Zadání může být různé - např. zapisujte pouze příklady na násobení, zapisujte pouze příklady na sčítání a odčítání bez přechodu. V případě, že použijete více kartiček nebo všechny kartičky najednou můžete hrát na rychlost - kdo první zaplní tabulku, tedy najde alespoň 1 příklad od každého symbolu a vypočítá ho.
  • Stanoviště: Jednotlivé sady kartičky umístěte na jednotlivá stanoviště. Žáci na určitém místě (např. ve třídě hledají a vyplňují PL)
  • Práce ve dvojicích nebo skupinách: Kartičky jsou rozmístěné v prostoru. Jeden žák běhá pro příklady, druhý zapisuje.
  • Práce do lavice: Žák dostane kartičky s příklady. Kartičky si vystřihne. Následně dostane PL s prázdnými políčky a dopisuje nebo dolepuje do nich příklady se shodným symbolem.
  • Sudá a lichá čísla: Po vyplnění PL žáci mohou sudé a liché výsledky barevně odlišit - např. sudé výsledky se vybarvují zelně, liché výsledky se vybarvují modře.

Další produkty od autora po_proudu

874812
Matematika
3., 4.
Pracovní listy
Soubor obsahuje 2 varianty (A, B) závěrečné písemné práce z matematiky pro 3. třídu. Cílová skupina: Materiál je určen
40.00 Kč
892176
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Léto klepe na dveře! Připravte se s veselými obrázkovými křížovkami s letní tematikou, které zabaví děti od 2. do 5
30.00 Kč
689153
Český jazyk
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Perfektní pomocník pro zvládnutí párových souhlásek (spodoby znělosti)! Pracovní listy obsahují různorodé úkoly –
35.00 Kč
826548
Český jazyk
1., 2., 3., 4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Tento vzdělávací materiál hravou formou přibližuje žákům tradice Velikonoc v různých zemích. Materiál obsahuje 14 textů
40.00 Kč
Běhací hra se symboly - malá násobilka, +- do 100 Běhací hra se symboly - malá násobilka, +- do 100
Zábavná běhací hra se symboly na procvičení malé násobilky a sčítání a odčítání do 100 bez přechodu i s přechodem. Na žáky čeká 10 tabulek a 120 příkladů.Cíl materiálu:Procvičit a upevnit počítání zpaměti (násobilku, dělení, sčítání, odčítání).Rozvíjet matematickou gramotnost a pohotovost myšlení.Podporovat logické přiřazování, zrakové vnímání a orientaci v prostoru.Vytvářet zábavné a pohybové aktivity při učení.Popis a složení materiálu:10 unikátních pracovních listů (PL 1–10), každý s tabulkou 12 symbolů.120 kartiček s příklady:hry 1–2: násobení a dělení čísly 0–5 a 10,hry 3–6: násobení a dělení čísly 0–10,hry 7–8: sčítání a odčítání do 100 bez přechodu,hry 9–10: sčítání a odčítání do 100 s přechodem.Každý příklad je spojen se symbolem, žáci zapisují výsledek do políčka se stejným symbolem v pracovním listu.Příprava:Vyberte pracovní list (PL 1–10) a odpovídajících 12 kartiček s příklady.Kartičky rozmístěte po třídě, chodbě, tělocvičně nebo venku – můžete je lepit na stěny, lavice nebo volně pokládat.Každý žák obdrží vybraný PL (např. PL 3) a tužku.Základní varianta hry – běhací hra:Žák hledá kartičku se symbolem z pracovního listu.Vypočítá příklad, zapíše výsledek k příslušnému symbolu na list. Případně zapisuje celý příklad i s výsledkem (zraková fixace příkladu s výsledkem).Cílem je vyplnit všechna políčka správně a nejrychleji.Reflexe - kontrola může proběhnout ve dvojicích nebo PL zkontrolujte společně, případně vytiskněte PL se správným řešením a žáci tak mohou provést samokontrolu.Další herní varianty:Míchání her: Žáci dostanou libovolný PL a kartičky jsou náhodně vybrané z různých sad. Zadání může být různé - např. zapisujte pouze příklady na násobení, zapisujte pouze příklady na sčítání a odčítání bez přechodu. V případě, že použijete více kartiček nebo všechny kartičky najednou můžete hrát na rychlost - kdo první zaplní tabulku, tedy najde alespoň 1 příklad od každého symbolu a vypočítá ho.Stanoviště: Jednotlivé sady kartičky umístěte na jednotlivá stanoviště. Žáci na určitém místě (např. ve třídě hledají a vyplňují PL)Práce ve dvojicích nebo skupinách: Kartičky jsou rozmístěné v prostoru. Jeden žák běhá pro příklady, druhý zapisuje.Práce do lavice: Žák dostane kartičky s příklady. Kartičky si vystřihne. Následně dostane PL s prázdnými políčky a dopisuje nebo dolepuje do nich příklady se shodným symbolem.Sudá a lichá čísla: Po vyplnění PL žáci mohou sudé a liché výsledky barevně odlišit - např. sudé výsledky se vybarvují zelně, liché výsledky se vybarvují modře.
UUCZ-903220
Matematika>Běhací diktát>Pracovní listy>2.>3.>4.>5.>🌟👦👧 Nadané děti - logika, technika, šifry
45.00