Zábavná běhací hra se symboly procvičí malou násobilku i sčítání a odčítání do 100 (bez přechodu i s přechodem). Žáky čeká 10 tabulek a celkem 120 příkladů, které propojují pohyb, logické myšlení a zrakové vnímání. 💡
Proč si tento materiál oblíbíte?
- Propojuje pohyb a učení – děti se učí aktivně a s radostí.
- Univerzální využití – do třídy, tělocvičny i venkovní výuky.
- Procvičí více matematických oblastí najednou – násobilku, dělení, sčítání i odčítání.
- Podporuje spolupráci a soutěživost – možnost práce ve dvojicích či skupinách.
- Snadná příprava a variabilita her – materiál využijete opakovaně v různých obměnách.
Cíl materiálu
- Procvičit a upevnit počítání zpaměti (násobilku, dělení, sčítání, odčítání).
- Rozvíjet matematickou gramotnost a pohotovost myšlení.
- Podporovat logické přiřazování, zrakové vnímání a orientaci v prostoru.
- Vytvářet zábavné a pohybové aktivity při učení.
Popis a složení materiálu
- 10 unikátních pracovních listů (PL 1–10), každý s tabulkou 12 symbolů.
- 120 kartiček s příklady:
- Hry 1–2: násobení a dělení čísly 0–5 a 10.
- Hry 3–6: násobení a dělení čísly 0–10.
- Hry 7–8: sčítání a odčítání do 100 bez přechodu.
- Hry 9–10: sčítání a odčítání do 100 s přechodem.
- Každý příklad je spojen se symbolem, žáci zapisují výsledek do políčka se stejným symbolem v PL.
Příprava
- Vyberte pracovní list a odpovídající kartičky.
- Kartičky rozmístěte po třídě, chodbě, tělocvičně nebo venku.
- Každý žák obdrží PL a tužku.
Základní varianta hry – běhací hra
- Žák hledá kartičku se symbolem, vypočítá příklad a zapíše výsledek do PL.
- Cílem je vyplnit všechna políčka správně a co nejrychleji.
- Kontrola může proběhnout ve dvojicích, společně nebo samokontrolou pomocí PL s řešením.
Další herní varianty
- Míchání her – kombinace různých příkladů a tabulek.
- Stanoviště – kartičky rozmístěné na různých místech.
- Práce ve dvojicích/skupinách – jeden běhá, druhý zapisuje.
- Práce do lavice – kartičky se vystřihnou a doplňují do PL.
- Sudá a lichá čísla – výsledky lze barevně rozlišovat.