BĚHACÍ KVÍZ s tajenkou – MALÁ NÁSOBILKA – násobení a dělení
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 30 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy na násobení a dělení v oboru malé násobilky + 4 možnosti. Do tajenky žáci napíšou písmeno, které je uvedeno u správného řešení úlohy.
Cíl: Zopakování či upevnění znalosti malé násobilky.
Sada obsahuje:
30 karet k tisku (1, 2 nebo 4 karty na stránku)
list s prázdnou tajenkou k doplnění (2x na stránce)
list s vyřešenou tajenkou + pokynem k „úloze navíc“
průvodní list – návod
list s prázdnou tajenkou k doplnění – ZKRÁCENÁ VERZE – pouze pro prvních 20 karet (3x na stránce)
Možnosti použití:
- Pomůcku doporučuji vytisknout, případně zalaminovat (lze používat opakovaně) nebo rozstříhat (dle vámi zvolené velikosti karet).
- Lze vytisknout také na již použité papíry „na druhou, čistou stranu“.
ZKRÁCENÁ VERZE: V případě, že byste potřebovali aktivitu „zkrátit“, tak lze vytisknout pouze prvních 20 karet se zadáním + tajenku k doplnění ve zkrácené verzi.
Jak s materiálem pracovat:
- Rozmístěte karty po učebně, chodbě, školní zahradě, hřišti apod. (lze využít jako venkovní aktivitu).
- Rozdělte žáky do skupin (mohou pracovat i samostatně). Do každé skupiny dejte tabulku s prázdnou tajenkou k doplnění.
- Každá karta je očíslovaná. Žáci tedy nemusí řešit úlohy postupně, ale mohou začít libovolným číslem.
- Po správném vyřešení všech úloh žáci získají tajenku. Kdo by měl hotovo dříve, může napsat informace o tajence – viz pokyny v řešení tajenky.
- Nezapomeňte na případnou kontrolu a zpětnou vazbu k úlohám.
Přínos pomůcky:
- Aktivizace žáků.
- Podpora spolupráce a komunikace mezi žáky.
- Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
- Díky možnosti samokontroly žáků (zda tajenka „dává smysl“) rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.