Běhačka Podzimní procházka - počítání do 5

Kategorie:
Počet stran:
12
Velikost: 14.43 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající ZOMARA Kidos
Nahráno:
Naposledy upraveno:
7. 9. 2025
Sdílet:

Matematická běhačka pro 1. třídu s podzimním příběhem Erika a Johanky! Děti čtou čísla 1–5, počítají, co kamarádi viděli v přírodě, a třídí obrázky ke správným kartám s čísly. Hra spojuje pohyb, počítání i zábavu a rozvíjí matematické dovednosti.

Obsah materiálu: 

  • 5 velkých karet s čísly 1 až 5 (10 × 13 cm) s podzimními pozadími (procházky do přírody)
  • 50 menších karet (7 × 7 cm) s obrázky lidí, zvířat a věcí k počítání
  • každé číslo má vlastní sadu 10 obrázků (žádný obrázek se neopakuje)
  • přehledné řešení

Výukový charakter: 

Materiál obsahuje interaktivní matematickou aktivitu ve formě běhačky, která rozvíjí nácvik počítání do pěti, přiřazování čísla k množství a zrakové vnímání. Herním prvkem jsou postavy Erik a Johanka, kteří na podzimní procházce vždy viděli něco jiného – děti jejich zážitky počítají a třídí. 

Děti čtou čísla na velkých kartách a hledají k nim odpovídající obrázky. Tento materiál podporuje rozvoj:

  • Nácvik čtení čísel 1–5 – děti rozpoznávají a čtou čísla na velkých kartách
  • Počítání a přiřazování – spojují množství obrázků s odpovídajícím číslem
  • Matematické myšlení – učí se chápat vztah mezi číslem a množstvím
  • Samostatnost a spolupráci – mohou pracovat individuálně i ve skupině
  • Pohybovou aktivitu – běhačka propojuje matematiku s pohybem a hrou

Metodický návod: 

Příprava: Rozmístěte po třídě velké karty s čísly 1–5 (např. na koberec, lavice, židle nebo stěny).

Průběh hry: Menší kartičky dejte na jednu hromadu, odkud si je děti budou brát. Spočítají počet předmětů, zvířat či postav a běží je přiřadit ke správné kartě s číslem.

Kontrola: Po roztřídění lze výsledky zkontrolovat společně se třídou. Učitel může nechat děti hlasitě počítat nebo ukázat správné přiřazení.

Variace:

  • Použijte jen některá čísla (např. 1–3) a postupně přidávejte další.
  • Týmová práce: některá skupinka hledá obrázky k číslu 3, některá k číslu 1 atd.
  • Rozšíření – děti mohou vymýšlet a kreslit vlastní kartičky k jednotlivým číslům.

Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.

Další produkty od autora ZOMARA Kidos

769738
Nezařazené k předmětu
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah materiálu: příběh o Anetce pracovní list květina sebelásky - šablona pracovní list květina sebelásky - nápověda
30.00 Kč
729461
Logopedie
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Kolíčkování
Obsah materiálu: 60 kartiček s vánočními perníčky, na kterých děti porovnávají, zda je „více“, „méně“ nebo „stejně“ a
40.00 Kč
987556
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Měsíční klíč k Bráně stínů zmizel! Který z pěti strážců to udělal? Halloweenský detektivní případ vtáhne děti do pátrání
40.00 Kč
683638
Matematika
MŠ, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Tabulka POČÍTEJ DO 10 Obsah materiálu: Tento materiál je zaměřen na procvičování počítání do 10 formou hravé aktivity s
30.00 Kč
Běhačka Podzimní procházka - počítání do 5 Běhačka Podzimní procházka - počítání do 5
Matematická běhačka pro 1. třídu s podzimním příběhem Erika a Johanky! Děti čtou čísla 1–5, počítají, co kamarádi viděli v přírodě, a třídí obrázky ke správným kartám s čísly. Hra spojuje pohyb, počítání i zábavu a rozvíjí matematické dovednosti.Obsah materiálu: 5 velkých karet s čísly 1 až 5 (10 × 13 cm) s podzimními pozadími (procházky do přírody)50 menších karet (7 × 7 cm) s obrázky lidí, zvířat a věcí k počítáníkaždé číslo má vlastní sadu 10 obrázků (žádný obrázek se neopakuje)přehledné řešeníVýukový charakter: Materiál obsahuje interaktivní matematickou aktivitu ve formě běhačky, která rozvíjí nácvik počítání do pěti, přiřazování čísla k množství a zrakové vnímání. Herním prvkem jsou postavy Erik a Johanka, kteří na podzimní procházce vždy viděli něco jiného – děti jejich zážitky počítají a třídí. Děti čtou čísla na velkých kartách a hledají k nim odpovídající obrázky. Tento materiál podporuje rozvoj:Nácvik čtení čísel 1–5 – děti rozpoznávají a čtou čísla na velkých kartáchPočítání a přiřazování – spojují množství obrázků s odpovídajícím číslemMatematické myšlení – učí se chápat vztah mezi číslem a množstvímSamostatnost a spolupráci – mohou pracovat individuálně i ve skupiněPohybovou aktivitu – běhačka propojuje matematiku s pohybem a hrouMetodický návod: Příprava: Rozmístěte po třídě velké karty s čísly 1–5 (např. na koberec, lavice, židle nebo stěny).Průběh hry: Menší kartičky dejte na jednu hromadu, odkud si je děti budou brát. Spočítají počet předmětů, zvířat či postav a běží je přiřadit ke správné kartě s číslem.Kontrola: Po roztřídění lze výsledky zkontrolovat společně se třídou. Učitel může nechat děti hlasitě počítat nebo ukázat správné přiřazení.Variace:Použijte jen některá čísla (např. 1–3) a postupně přidávejte další.Týmová práce: některá skupinka hledá obrázky k číslu 3, některá k číslu 1 atd. Rozšíření – děti mohou vymýšlet a kreslit vlastní kartičky k jednotlivým číslům.Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.
UUCZ-956444
Matematika>Strukturované učení>Běhací diktát>MŠ - předškoláci>1.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika>🍂 Podzim
38.00