DESETINNÁ ČÍSLA s kolíčky (shrnutí učiva)

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 2.58 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 5. 2023
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 54 karet na procvičení desetinných čísel (zápis a čtení, zaokrouhlování, porovnávání, sčítání, odčítání, násobení, dělení, vyjádření části celku).

Cíl: Zopakování či upevnění učiva na téma desetinná čísla.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-7: karty k rozstříhání a zalaminování

Výroba pomůcky:

  1. Pomůcku vytiskneme. Poté vystřihneme celou kartičku (tj. až po světlý okraj).
  2. Kartičku zohneme v místě čárkované čáry a zalaminujeme.
  3. K pomůcce dodáme jeden malý kolíček. Jestliže má na aktivitě pracovat více žáků, je vhodné dát kolíčků více (pro každého člena skupiny jeden kolíček).

Jak s materiálem pracovat:

  1. SAMOSTATNÁ PRÁCE: Žák dostane několik karet (případně i celou sadu) + 3 kolíčky. Vezme si kartu, vyřeší úlohu, umístí kolíček na správnou odpověď (někde je více správných možností). Správnost ověří otočením karty (správné řešení je označeno puntíkem). Tato aktivita je vhodná např. i pro žáky jako „práce navíc“, pokud mají hotovou zadanou práci.
  2. SKUPINOVÁ PRÁCE: Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích) + příslušný počet kolíčků. Dále žáci pracují stejným způsobem, jako při samostatné práci.
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které úlohy dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. Díky samokontrole žáků se rozvíjí jejich samostatnost a zodpovědnost.

Zdroj obrázků v materiálu: vlastní

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

316097
Matematika
9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 15 dvojic vzorců pro výpočet měr těles (povrch, objem, výška, hrana, úhlopříčka). Sada
25.00 Kč
504835
Matematika
3., 4.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic příkladů na sčítání přirozených čísel do
26.00 Kč
410769
Biologie
9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 24 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do
45.00 Kč
248187
Matematika
9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 18 oboustranných karet. A každé kartě je graf funkce a na druhé straně je rovnice této
31.00 Kč
DESETINNÁ ČÍSLA s kolíčky (shrnutí učiva) DESETINNÁ ČÍSLA s kolíčky (shrnutí učiva)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 54 karet na procvičení desetinných čísel (zápis a čtení, zaokrouhlování, porovnávání, sčítání, odčítání, násobení, dělení, vyjádření části celku). Cíl: Zopakování či upevnění učiva na téma desetinná čísla. Sada obsahuje: strana 1:      pokyny pro učitele strana 2-7: karty k rozstříhání a zalaminování Výroba pomůcky: Pomůcku vytiskneme. Poté vystřihneme celou kartičku (tj. až po světlý okraj). Kartičku zohneme v místě čárkované čáry a zalaminujeme. K pomůcce dodáme jeden malý kolíček. Jestliže má na aktivitě pracovat více žáků, je vhodné dát kolíčků více (pro každého člena skupiny jeden kolíček). Jak s materiálem pracovat: SAMOSTATNÁ PRÁCE: Žák dostane několik karet (případně i celou sadu) + 3 kolíčky. Vezme si kartu, vyřeší úlohu, umístí kolíček na správnou odpověď (někde je více správných možností). Správnost ověří otočením karty (správné řešení je označeno puntíkem). Tato aktivita je vhodná např. i pro žáky jako „práce navíc“, pokud mají hotovou zadanou práci. SKUPINOVÁ PRÁCE: Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích) + příslušný počet kolíčků. Dále žáci pracují stejným způsobem, jako při samostatné práci. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které úlohy dělaly žákům největší problém apod. Přínos pomůcky: Aktivizace žáků. Podpora spolupráce mezi žáky. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky. Díky samokontrole žáků se rozvíjí jejich samostatnost a zodpovědnost. Zdroj obrázků v materiálu: vlastní
UUCZ-307074
Matematika>Kolíčkování>6.
36.00