Popis aktivity: Aktivita obsahuje 6 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem.
Cíl: Zopakování či upevnění sčítání a odčítání desetinných čísel.
Sada obsahuje:
strana 1: pokyny pro učitele
strana 2-3: 6 složených sad karet k tisku a rozstříhání
Možnosti použití:
- Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
 - Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod.
 
Jak s materiálem pracovat:
- Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
 - LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku.
 
TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek.
- V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
 - Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené).
 - Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.
 
Přínos pomůcky:
- Aktivizace žáků.
 - Podpora spolupráce mezi žáky.
 - Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
 - V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
 
Zdroj obrázku: https://pixabay.com/






