Žáci si s obrázky na téma Halloween procvičí matematické operace jako násobení, dělení, sčítání a odčítání, dále přednost matematických operací.
Souhrn úkolů:
První list:
Pod každým obrázkem je zakódováno číslo. Žáci si najdou obrázek a dané číslo si k obrázku napíší a do rámečku vypočítají. Na tomto listu žáci procvičují malou a velkou násobilku.
Druhý list:
Princip příkladů je stejný jako na první listě. Zde žáci kromě násobilek procvičují pamětné sčítání a odčítání. Součástí je i tematika přednosti početních operací.
Třetí list:
Sudoku - žáci si nastříhají obrázky a snaží se je umístit do tabulky tak, aby se v žádném sloupečky a řádku neopakoval žádný symbol.
Čtvrtý list:
Obrázkové slovní úlohy - Ve zvýrazněné tabulce jsou jména dětí a u nich kolik kdo má dýní. Jedna velká dýně v tabulce znázorňuje 14 dýní. U dvou dětí je polovina dýně, což je tedy 7 dýní. Žáci tedy musí vypočítat (násobit a event. přičíst) počet dýní jednotlivých dětí.
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.
Materiál rozvíjí dle RVP:
- M-5-1-01 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení
- M-5-1-02 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel
- M-5-1-03 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel
- M-5-1-04 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel
- M-5-2-02 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy
- M-5-4-01 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky
- Kompetence k učení - vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě
- Kompetence k učení - operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy
- Kompetence k řešení problémů - samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy