Halloweenská matematika

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
4
Velikost: 1.07 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Magdalena Weinerová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
4. 1. 2024
Sdílet:

Žáci si s obrázky na téma Halloween procvičí matematické operace jako násobení, dělení, sčítání a odčítání, dále přednost matematických operací. 

Souhrn úkolů:

První list:

Pod každým obrázkem je zakódováno číslo. Žáci si najdou obrázek a dané číslo si k obrázku napíší a do rámečku vypočítají. Na tomto listu žáci procvičují malou a velkou násobilku.

Druhý list:

Princip příkladů je stejný jako na první listě. Zde žáci kromě násobilek procvičují pamětné sčítání a odčítání. Součástí je i tematika přednosti početních operací.

Třetí list:

Sudoku - žáci si nastříhají obrázky a snaží se je umístit do tabulky tak, aby se v žádném sloupečky a řádku neopakoval žádný symbol.

Čtvrtý list:

Obrázkové slovní úlohy - Ve zvýrazněné tabulce jsou jména dětí a u nich kolik kdo má dýní. Jedna velká dýně v tabulce znázorňuje 14 dýní. U dvou dětí je polovina dýně, což je tedy 7 dýní. Žáci tedy musí vypočítat (násobit a event. přičíst) počet dýní jednotlivých dětí.

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.

Materiál rozvíjí dle RVP:

  • M-5-1-01 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení
  • M-5-1-02 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel
  • M-5-1-03 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel
  • M-5-1-04 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel
  • M-5-2-02 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy
  • M-5-4-01 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky
Klíčové kompetence:
  • Kompetence k učení - vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě
  • Kompetence k učení -  operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy
  • Kompetence k řešení problémů - samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy
 

 

Další produkty od autora Magdalena Weinerová

514917
Anglický jazyk
3., 4.
Pracovní listy
Žáci si postupně vyrobí knihu se slovní zásobou částí těla a obličeje. V náhledových obrázcích jsou použity práce žáků
30.00 Kč
405234
Anglický jazyk
1., 2., 3.
Pracovní listy
Žáci podle čísel ve středu kytičky dokreslí okvětní plátky kytiček a poté kytičky vybarví barvou, která je na nejbližším
0.00 Kč
369992
Anglický jazyk
3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Sada 30 kartiček pro procvičování otázek: What´s your name? How old are you? What´s your favourite colour? S materiálem
30.00 Kč
433808
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5.
Didaktické hry
Soubor se skládá se 48 kartiček vyjmenovaných slov, slov příbuzných, obtížnější slov či slov pro žáky méně známých. Lze
35.00 Kč
Halloweenská matematika Halloweenská matematika
Žáci si s obrázky na téma Halloween procvičí matematické operace jako násobení, dělení, sčítání a odčítání, dále přednost matematických operací.  Souhrn úkolů: První list: Pod každým obrázkem je zakódováno číslo. Žáci si najdou obrázek a dané číslo si k obrázku napíší a do rámečku vypočítají. Na tomto listu žáci procvičují malou a velkou násobilku. Druhý list: Princip příkladů je stejný jako na první listě. Zde žáci kromě násobilek procvičují pamětné sčítání a odčítání. Součástí je i tematika přednosti početních operací. Třetí list: Sudoku - žáci si nastříhají obrázky a snaží se je umístit do tabulky tak, aby se v žádném sloupečky a řádku neopakoval žádný symbol. Čtvrtý list: Obrázkové slovní úlohy - Ve zvýrazněné tabulce jsou jména dětí a u nich kolik kdo má dýní. Jedna velká dýně v tabulce znázorňuje 14 dýní. U dvou dětí je polovina dýně, což je tedy 7 dýní. Žáci tedy musí vypočítat (násobit a event. přičíst) počet dýní jednotlivých dětí. Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Materiál rozvíjí dle RVP: M-5-1-01 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení M-5-1-02 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel M-5-1-03 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel M-5-1-04 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel M-5-2-02 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy M-5-4-01 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky
Klíčové kompetence:
Kompetence k učení - vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě Kompetence k učení -  operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy Kompetence k řešení problémů - samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy
 
 
UUCZ-399087
Matematika>Pracovní listy>4.>🎃 Halloween, Dušičky
30.00