Halloweenská matematika

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
4
Velikost: 1.07 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Magdalena Weinerová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
4. 1. 2024
-13 % 30 Kč
26,1 Kč
Sdílet:

Žáci si s obrázky na téma Halloween procvičí matematické operace jako násobení, dělení, sčítání a odčítání, dále přednost matematických operací. 

Souhrn úkolů:

První list:

Pod každým obrázkem je zakódováno číslo. Žáci si najdou obrázek a dané číslo si k obrázku napíší a do rámečku vypočítají. Na tomto listu žáci procvičují malou a velkou násobilku.

Druhý list:

Princip příkladů je stejný jako na první listě. Zde žáci kromě násobilek procvičují pamětné sčítání a odčítání. Součástí je i tematika přednosti početních operací.

Třetí list:

Sudoku - žáci si nastříhají obrázky a snaží se je umístit do tabulky tak, aby se v žádném sloupečky a řádku neopakoval žádný symbol.

Čtvrtý list:

Obrázkové slovní úlohy - Ve zvýrazněné tabulce jsou jména dětí a u nich kolik kdo má dýní. Jedna velká dýně v tabulce znázorňuje 14 dýní. U dvou dětí je polovina dýně, což je tedy 7 dýní. Žáci tedy musí vypočítat (násobit a event. přičíst) počet dýní jednotlivých dětí.

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.

Materiál rozvíjí dle RVP:

  • M-5-1-01 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení
  • M-5-1-02 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel
  • M-5-1-03 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel
  • M-5-1-04 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel
  • M-5-2-02 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy
  • M-5-4-01 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky
Klíčové kompetence:
  • Kompetence k učení - vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě
  • Kompetence k učení -  operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy
  • Kompetence k řešení problémů - samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy
 

 

Další produkty od autora Magdalena Weinerová

74310
Anglický jazyk
4.
Didaktické hry
Kartičky na procvičování slovní zásoby sporty. Vytvořeno podle učebnice Chit Chat 2. V materiálu jsou sporty: play
28.00 Kč
-13 % 28 Kč
24,36 Kč
369962
Vlastivěda
5.
Pracovní listy
Pracovní list s vynechanými informaci o Národním obrození. Žáci vyhledávají na internetu chybějící informace. Součástí
25.00 Kč
-8 % 25 Kč
23 Kč
531915
Matematika
3., 4.
Pracovní listy
V celkem sedmi úkolech si žáci procvičí matematické operace v oboru do 1000, přednosti početních operací, logické
30.00 Kč
-13 % 30 Kč
26,1 Kč
415935
Nezařazené k předmětu
2., 3., 4.
Didaktické hry
Materiál má za úkol žáky seznámit se některými dalšími údaji o životě svatého Martina. Žáci budou potřebovat list na
35.00 Kč
-13 % 35 Kč
30,45 Kč
Halloweenská matematika Halloweenská matematika
Žáci si s obrázky na téma Halloween procvičí matematické operace jako násobení, dělení, sčítání a odčítání, dále přednost matematických operací.  Souhrn úkolů: První list: Pod každým obrázkem je zakódováno číslo. Žáci si najdou obrázek a dané číslo si k obrázku napíší a do rámečku vypočítají. Na tomto listu žáci procvičují malou a velkou násobilku. Druhý list: Princip příkladů je stejný jako na první listě. Zde žáci kromě násobilek procvičují pamětné sčítání a odčítání. Součástí je i tematika přednosti početních operací. Třetí list: Sudoku - žáci si nastříhají obrázky a snaží se je umístit do tabulky tak, aby se v žádném sloupečky a řádku neopakoval žádný symbol. Čtvrtý list: Obrázkové slovní úlohy - Ve zvýrazněné tabulce jsou jména dětí a u nich kolik kdo má dýní. Jedna velká dýně v tabulce znázorňuje 14 dýní. U dvou dětí je polovina dýně, což je tedy 7 dýní. Žáci tedy musí vypočítat (násobit a event. přičíst) počet dýní jednotlivých dětí. Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Materiál rozvíjí dle RVP: M-5-1-01 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení M-5-1-02 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel M-5-1-03 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel M-5-1-04 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel M-5-2-02 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy M-5-4-01 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky
Klíčové kompetence:
Kompetence k učení - vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě Kompetence k učení -  operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy Kompetence k řešení problémů - samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy
 
 
UUCZ-399087
Matematika>Pracovní listy>4.>🎃 Halloween, Dušičky
30.00