Hra - "Dojdeš do cíle?" - sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
6
Velikost: 785.8 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vanda Marečková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 7. 2024
Sdílet:

Hra je určena pro žáky 2.stupně ZŠ (7.třída) a je zaměřena na sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel. Jedna hra obsahuje celkem 24 příkladů. Soubor obsahuje 2 hry. Jedna hra je zaměřena na sčítání a odčítání a druhá na násobení a dělení. Cílem hry je dostat se od startu do cíle. Po cestě žáci řeší příklady a šipka se správným výsledkem je posune k dalšímu políčku. Hra slouží pro samostatnou práci. Může být zařazena do běžné vyučovací hodiny k procvičování nebo jako aktivita navíc pro rychlejší žáky. 

1. Vytiskněte si hru na papír velikosti A4. Pokud budete tisknout řešení hry, vytiskněte si ho barevně. Pokud máte možnost jen černobíle, zobrazí se vám rámečky se správným řešením šedě a bude lepší si je zvýraznit např. barevnou pastelkou či fixem. 

2. Žáci začnou příkladem v rámečku pod nápisem START. 

3. Žáci vypočítají příklad v prvním rámečku a najdou šipku se správným výsledkem. 

4. Po šipce postupují žáci k dalšímu příkladu. Žáci si mohou vzít pastelku nebo aspoň tužku a danou cestu (rámečky a šipky se správným výsledkem) si vybarvovat. 

5. Tímto způsobem by měli žáci dojít až do cíle. 

6. Kontrola výsledků může proběhnout různými způsoby: 

a) Každý žák po jednom řekne 1 příklad a výsledek v pořadí od startu do cíle. 

b) Žáci se rozdělí do skupin a porovnají, zda mají vybarvenou stejnou cestu a pokud ne, mohou společně přijít na chybu. 

c) Vytiskněte několik řešení hry a rozmístěte po třídě. Až budou žáci hotovi, mohou se sami podívat, zda mají řešení stejně. 

7. Ve hře zbyde 5 rámečků nevybarvených. Žáci mohou příklady dopočítat samostatně, ve dvojici nebo ve skupině. Můžete také žákům dát tyto úlohy za domácí úkol na procvičení.

Další produkty od autora Vanda Marečková

480557
Matematika
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Aktivita je zaměřena na počítání slovních úloh s procenty a zamyšlení se nad jejich významem v reálném životě. Materiál
30.00 Kč
610680
Matematika
7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Obsah materiálu Průvodní list Hra – 24 příkladů Řešení hry Návod k použití Hra je určena pro žáky 2.stupně ZŠ (7.třída)
29.00 Kč
454969
Matematika
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Obsah materiálu Průvodní list Hra – 24 příkladů Řešení hry Hra je určena pro žáky 2.stupně ZŠ (8. a 9. třída) a je
29.00 Kč
610190
Matematika
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Obsah materiálu Průvodní list Hra – 24 příkladů Řešení hry Návod k použití Hra je určena pro žáky 2.stupně ZŠ (6.třída)
29.00 Kč
Hra - "Dojdeš do cíle?" - sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel Hra - "Dojdeš do cíle?" - sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel
Hra je určena pro žáky 2.stupně ZŠ (7.třída) a je zaměřena na sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel. Jedna hra obsahuje celkem 24 příkladů. Soubor obsahuje 2 hry. Jedna hra je zaměřena na sčítání a odčítání a druhá na násobení a dělení. Cílem hry je dostat se od startu do cíle. Po cestě žáci řeší příklady a šipka se správným výsledkem je posune k dalšímu políčku. Hra slouží pro samostatnou práci. Může být zařazena do běžné vyučovací hodiny k procvičování nebo jako aktivita navíc pro rychlejší žáky. 1. Vytiskněte si hru na papír velikosti A4. Pokud budete tisknout řešení hry, vytiskněte si ho barevně. Pokud máte možnost jen černobíle, zobrazí se vám rámečky se správným řešením šedě a bude lepší si je zvýraznit např. barevnou pastelkou či fixem. 2. Žáci začnou příkladem v rámečku pod nápisem START. 3. Žáci vypočítají příklad v prvním rámečku a najdou šipku se správným výsledkem. 4. Po šipce postupují žáci k dalšímu příkladu. Žáci si mohou vzít pastelku nebo aspoň tužku a danou cestu (rámečky a šipky se správným výsledkem) si vybarvovat. 5. Tímto způsobem by měli žáci dojít až do cíle. 6. Kontrola výsledků může proběhnout různými způsoby: a) Každý žák po jednom řekne 1 příklad a výsledek v pořadí od startu do cíle. b) Žáci se rozdělí do skupin a porovnají, zda mají vybarvenou stejnou cestu a pokud ne, mohou společně přijít na chybu. c) Vytiskněte několik řešení hry a rozmístěte po třídě. Až budou žáci hotovi, mohou se sami podívat, zda mají řešení stejně. 7. Ve hře zbyde 5 rámečků nevybarvených. Žáci mohou příklady dopočítat samostatně, ve dvojici nebo ve skupině. Můžete také žákům dát tyto úlohy za domácí úkol na procvičení.
UUCZ-607004
Matematika>Didaktické hry>7.
45.00