Kartičková hra - kdo má větší úhel?

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
7
Velikost: 2.33 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 6. 2023
Sdílet:

Jeden žák vytáhne 2°, druhý 1°15'+50', který má víc a bude brát obě kartičky? Jeden vytáhne 220' a druhý 3°15' který má víc? Každý si své spočítá a pak ještě vzájemně porovnávají. 

Pomůcky

  • nůžky - ideálně řezačka pro urychlení práce,
  • tisk na barevný papír a zalaminovat, nebo tisk na čtvrtky - zaleží na Vás a vidině budoucího použiti,

Obsah

  • 105 kartiček:
    • 45: stupně; minuty; stupně a minuty
    • 30: bez nutnosti při odčítání převést 1° na 60'
    • 30 příkladů s nutností převodu.

Způsoby práce

  • doporučuji každou skupinku (s a bez přechodu) na jiný barevný papír - pro budoucí přehlednost, jakou obtížnost žáci řeší,
  • cílem je mít více kartiček než má spoluhráč, to vede žáky ke kontrole a případné opravě spoluhráčova výpočtu - tedy žáci říkají své výsledky nahlas,
  • žákům (např. do dvojice) dle libosti, nakombinujte příklady, vytvořte z nich jednu hromádku a otočte, aby nebylo vidět zadání,
  • odstartujte,
  • každý žák si před sebe z vrchu hromádky dá jednu kartičku, spočítá, řekne na hlas výsledky a ten, kdo má vyšší výsledek kartičky, tak bere obě,
  • dle Vašeho času řekněte STOP a žák, který má vyšší počet kartiček než jeho protihráč vyhrává.

 

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

306760
Matematika
2., 3.
Pracovní listy
Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům
28.00 Kč
230791
Matematika
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Pomůcky hrací
27.00 Kč
284650
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Snaha předejít myšlence 0,80 + 0,20 = 0,100 !!!! Materiál využívám jako první seznámení s desetinnými čísly - postupně
32.00 Kč
256293
Matematika
2., 3., 4.
Pracovní listy
Obohaťte výpočty složením ornamentu z výsledků po dělení. Žáci se hned mohou ujistit, že počítali správně - najdou
35.00 Kč
Kartičková hra - kdo má větší úhel? Kartičková hra - kdo má větší úhel?
Jeden žák vytáhne 2°, druhý 1°15'+50', který má víc a bude brát obě kartičky? Jeden vytáhne 220' a druhý 3°15' který má víc? Každý si své spočítá a pak ještě vzájemně porovnávají.  Pomůcky nůžky - ideálně řezačka pro urychlení práce, tisk na barevný papír a zalaminovat, nebo tisk na čtvrtky - zaleží na Vás a vidině budoucího použiti, Obsah 105 kartiček: 45: stupně; minuty; stupně a minuty 30: bez nutnosti při odčítání převést 1° na 60' 30 příkladů s nutností převodu. Způsoby práce doporučuji každou skupinku (s a bez přechodu) na jiný barevný papír - pro budoucí přehlednost, jakou obtížnost žáci řeší, cílem je mít více kartiček než má spoluhráč, to vede žáky ke kontrole a případné opravě spoluhráčova výpočtu - tedy žáci říkají své výsledky nahlas, žákům (např. do dvojice) dle libosti, nakombinujte příklady, vytvořte z nich jednu hromádku a otočte, aby nebylo vidět zadání, odstartujte, každý žák si před sebe z vrchu hromádky dá jednu kartičku, spočítá, řekne na hlas výsledky a ten, kdo má vyšší výsledek kartičky, tak bere obě, dle Vašeho času řekněte STOP a žák, který má vyšší počet kartiček než jeho protihráč vyhrává.    
UUCZ-325689
Matematika>Didaktické hry>Ostatní>6.>7.
28.00