Kartičková hra - kdo má větší úhel?

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
7
Velikost: 2.33 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 6. 2023
Sdílet:

Jeden žák vytáhne 2°, druhý 1°15'+50', který má víc a bude brát obě kartičky? Jeden vytáhne 220' a druhý 3°15' který má víc? Každý si své spočítá a pak ještě vzájemně porovnávají. 

Pomůcky

  • nůžky - ideálně řezačka pro urychlení práce,
  • tisk na barevný papír a zalaminovat, nebo tisk na čtvrtky - zaleží na Vás a vidině budoucího použiti,

Obsah

  • 105 kartiček:
    • 45: stupně; minuty; stupně a minuty
    • 30: bez nutnosti při odčítání převést 1° na 60'
    • 30 příkladů s nutností převodu.

Způsoby práce

  • doporučuji každou skupinku (s a bez přechodu) na jiný barevný papír - pro budoucí přehlednost, jakou obtížnost žáci řeší,
  • cílem je mít více kartiček než má spoluhráč, to vede žáky ke kontrole a případné opravě spoluhráčova výpočtu - tedy žáci říkají své výsledky nahlas,
  • žákům (např. do dvojice) dle libosti, nakombinujte příklady, vytvořte z nich jednu hromádku a otočte, aby nebylo vidět zadání,
  • odstartujte,
  • každý žák si před sebe z vrchu hromádky dá jednu kartičku, spočítá, řekne na hlas výsledky a ten, kdo má vyšší výsledek kartičky, tak bere obě,
  • dle Vašeho času řekněte STOP a žák, který má vyšší počet kartiček než jeho protihráč vyhrává.

 

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

317450
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Obsah 1PL (12 vah) , kde žáci doplňují váhu chybějícího závaží, 2PL 2 x nakopírované všechny 3 sloupečky - vhodné rovnou
33.00 Kč
486908
Matematika - geometrie
4., 5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Dobrá prostorová představivost je pro žáky ohromnou výhodou při řešení úloh. Její pravidelné trénování vede k postupnému
25.00 Kč
229887
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Pomůcky hrací
25.00 Kč
232639
Matematika
6., 7.
Pracovní listy
Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Pomůcky hrací
27.00 Kč
Kartičková hra - kdo má větší úhel? Kartičková hra - kdo má větší úhel?
Jeden žák vytáhne 2°, druhý 1°15'+50', který má víc a bude brát obě kartičky? Jeden vytáhne 220' a druhý 3°15' který má víc? Každý si své spočítá a pak ještě vzájemně porovnávají.  Pomůcky nůžky - ideálně řezačka pro urychlení práce, tisk na barevný papír a zalaminovat, nebo tisk na čtvrtky - zaleží na Vás a vidině budoucího použiti, Obsah 105 kartiček: 45: stupně; minuty; stupně a minuty 30: bez nutnosti při odčítání převést 1° na 60' 30 příkladů s nutností převodu. Způsoby práce doporučuji každou skupinku (s a bez přechodu) na jiný barevný papír - pro budoucí přehlednost, jakou obtížnost žáci řeší, cílem je mít více kartiček než má spoluhráč, to vede žáky ke kontrole a případné opravě spoluhráčova výpočtu - tedy žáci říkají své výsledky nahlas, žákům (např. do dvojice) dle libosti, nakombinujte příklady, vytvořte z nich jednu hromádku a otočte, aby nebylo vidět zadání, odstartujte, každý žák si před sebe z vrchu hromádky dá jednu kartičku, spočítá, řekne na hlas výsledky a ten, kdo má vyšší výsledek kartičky, tak bere obě, dle Vašeho času řekněte STOP a žák, který má vyšší počet kartiček než jeho protihráč vyhrává.    
UUCZ-325689
Matematika>Didaktické hry>Ostatní>6.>7.
28.00