Jeden žák vytáhne 2°, druhý 1°15'+50', který má víc a bude brát obě kartičky? Jeden vytáhne 220' a druhý 3°15' který má víc? Každý si své spočítá a pak ještě vzájemně porovnávají.
Pomůcky
- nůžky - ideálně řezačka pro urychlení práce,
- tisk na barevný papír a zalaminovat, nebo tisk na čtvrtky - zaleží na Vás a vidině budoucího použiti,
Obsah
- 105 kartiček:
- 45: stupně; minuty; stupně a minuty
- 30: bez nutnosti při odčítání převést 1° na 60'
- 30 příkladů s nutností převodu.
Způsoby práce
- doporučuji každou skupinku (s a bez přechodu) na jiný barevný papír - pro budoucí přehlednost, jakou obtížnost žáci řeší,
- cílem je mít více kartiček než má spoluhráč, to vede žáky ke kontrole a případné opravě spoluhráčova výpočtu - tedy žáci říkají své výsledky nahlas,
- žákům (např. do dvojice) dle libosti, nakombinujte příklady, vytvořte z nich jednu hromádku a otočte, aby nebylo vidět zadání,
- odstartujte,
- každý žák si před sebe z vrchu hromádky dá jednu kartičku, spočítá, řekne na hlas výsledky a ten, kdo má vyšší výsledek kartičky, tak bere obě,
- dle Vašeho času řekněte STOP a žák, který má vyšší počet kartiček než jeho protihráč vyhrává.