Kartičková hra - spoj čtyři - sčítání a odčítání velikosti úhlů

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
6
Velikost: 5.26 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 8. 2024
Sdílet:

Žáci hledají čtyři kartičky se stejným výsledkem a dávají je do skupiny. Sčítání a odčítání úhlů, PL s příklady zaměřeny na převod minut a stupňů.

Pomůcky

  • nůžky - ideálně řezačka pro urychlení práce,
  • tisk na barevný papír a zalaminovat, nebo tisk na čtvrtky - zaleží na Vás a Vaší vidině budoucího použiti,

Obsah

  • každá strana obsahuje 6 čtveřic příkladů - 24kartiček, celý materiál obsahuje 72 kartiček,
    • v materiálu najdete (řešení) správně poskládané čtveřice a zpřeházené čtverce (zadání) pro vystřižení žáky,
  • 1PL: lehčí počty, vhodné zpaměti: 10°15'-5°10',
  • 2PL: těžší, nutný převod 1°=60': 124°13'-15°36',
  • 3PL: zaměřeno na převod minut: 1°10'+240',
  • ve 2. a 3. PL jsou úmyslně podobné výsledky, aby žáci na první pohled neviděli výsledek (např.: 108°37' ,108°47, 109°47', 109°37',..)

Způsoby práce

  • Těžší: vytiskněte, rozstříhejte dle čtverečků, zalaminujte a používejte opakovaně, ideálně co jeden typ zadání vytiskněte na jiný barevný papír - pro budoucí přehlednost,
    • aby si žáci mohli po složení čtveřice výsledek rovnou zkontrolovat, můžete před zalaminováním k sobě patřící čtveřici na zadní straně označit libovolným symbolem a další čtveřici jiným atd...
  • Lehčí: vytiskněte, ale vystříhejte zvlášť středový výsledek a zadání příkladů, zalamainujte a používejte opakovaně, opět k sobě patřící čtveřice můžete označit symboly. Žáci před sebou vidí výsledky, kterých by se měli dopočítat, za mě je to snazší zadání oproti předchozímu.
  • vytiskněte již zpřeházené kartičky, rozdejte žákům ať sami rozstříhají a postupně skládají na lavici a výsledky mohou psát přímo do kartiček. Při společné kontrole vlepují do sešitu.
  • Individualizace: Pomalejší žáci? Z vyřešeného PL vyberte méně čtveřic ke složení.
  • žáci mají kontrolu buď v podobě složeného středového výsledku, nebo v podobě Vámi nakreslených "kontrolních" symbolů na zadní straně.

 

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

202129
Matematika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Zpestřete žákům mechanické počítání se zlomky složením ornamentu z výsledků. Žáci se hned mohou ujistit, že počítali
35.00 Kč
482766
Matematika - geometrie
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Dobrá prostorová představivost je pro žáky ohromnou výhodou při řešení úloh. Její pravidelné trénování vede k postupnému
25.00 Kč
269663
Matematika
7., 8., 9.
Pracovní listy
Žák má spočítat objem tělesa, zamyslí se nad vzorečkem a zpravidla vynásobí všechna dostupná čísla. Tento materiál proto
30.00 Kč
325689
Matematika
6., 7.
Didaktické hry
Jeden žák vytáhne 2°, druhý 1°15'+50', který má víc a bude brát obě kartičky? Jeden vytáhne 220' a druhý 3°15' který má
28.00 Kč
Kartičková hra - spoj čtyři - sčítání a odčítání velikosti úhlů Kartičková hra - spoj čtyři - sčítání a odčítání velikosti úhlů
Žáci hledají čtyři kartičky se stejným výsledkem a dávají je do skupiny. Sčítání a odčítání úhlů, PL s příklady zaměřeny na převod minut a stupňů. Pomůcky nůžky - ideálně řezačka pro urychlení práce, tisk na barevný papír a zalaminovat, nebo tisk na čtvrtky - zaleží na Vás a Vaší vidině budoucího použiti, Obsah každá strana obsahuje 6 čtveřic příkladů - 24kartiček, celý materiál obsahuje 72 kartiček, v materiálu najdete (řešení) správně poskládané čtveřice a zpřeházené čtverce (zadání) pro vystřižení žáky, 1PL: lehčí počty, vhodné zpaměti: 10°15'-5°10', 2PL: těžší, nutný převod 1°=60': 124°13'-15°36', 3PL: zaměřeno na převod minut: 1°10'+240', ve 2. a 3. PL jsou úmyslně podobné výsledky, aby žáci na první pohled neviděli výsledek (např.: 108°37' ,108°47, 109°47', 109°37',..) Způsoby práce Těžší: vytiskněte, rozstříhejte dle čtverečků, zalaminujte a používejte opakovaně, ideálně co jeden typ zadání vytiskněte na jiný barevný papír - pro budoucí přehlednost, aby si žáci mohli po složení čtveřice výsledek rovnou zkontrolovat, můžete před zalaminováním k sobě patřící čtveřici na zadní straně označit libovolným symbolem a další čtveřici jiným atd... Lehčí: vytiskněte, ale vystříhejte zvlášť středový výsledek a zadání příkladů, zalamainujte a používejte opakovaně, opět k sobě patřící čtveřice můžete označit symboly. Žáci před sebou vidí výsledky, kterých by se měli dopočítat, za mě je to snazší zadání oproti předchozímu. vytiskněte již zpřeházené kartičky, rozdejte žákům ať sami rozstříhají a postupně skládají na lavici a výsledky mohou psát přímo do kartiček. Při společné kontrole vlepují do sešitu. Individualizace: Pomalejší žáci? Z vyřešeného PL vyberte méně čtveřic ke složení. žáci mají kontrolu buď v podobě složeného středového výsledku, nebo v podobě Vámi nakreslených "kontrolních" symbolů na zadní straně.    
UUCZ-319210
Matematika>Skládačky>6.>7.>ZŠ – 2. STUPEŇ
35.00