Žáci hledají čtyři kartičky se stejným výsledkem a dávají je do skupiny. Sčítání a odčítání úhlů, PL s příklady zaměřeny na převod minut a stupňů.
Pomůcky
- nůžky - ideálně řezačka pro urychlení práce,
- tisk na barevný papír a zalaminovat, nebo tisk na čtvrtky - zaleží na Vás a Vaší vidině budoucího použiti,
Obsah
- každá strana obsahuje 6 čtveřic příkladů - 24kartiček, celý materiál obsahuje 72 kartiček,
- v materiálu najdete (řešení) správně poskládané čtveřice a zpřeházené čtverce (zadání) pro vystřižení žáky,
- 1PL: lehčí počty, vhodné zpaměti: 10°15'-5°10',
- 2PL: těžší, nutný převod 1°=60': 124°13'-15°36',
- 3PL: zaměřeno na převod minut: 1°10'+240',
- ve 2. a 3. PL jsou úmyslně podobné výsledky, aby žáci na první pohled neviděli výsledek (např.: 108°37' ,108°47, 109°47', 109°37',..)
Způsoby práce
- Těžší: vytiskněte, rozstříhejte dle čtverečků, zalaminujte a používejte opakovaně, ideálně co jeden typ zadání vytiskněte na jiný barevný papír - pro budoucí přehlednost,
- aby si žáci mohli po složení čtveřice výsledek rovnou zkontrolovat, můžete před zalaminováním k sobě patřící čtveřici na zadní straně označit libovolným symbolem a další čtveřici jiným atd...
- Lehčí: vytiskněte, ale vystříhejte zvlášť středový výsledek a zadání příkladů, zalamainujte a používejte opakovaně, opět k sobě patřící čtveřice můžete označit symboly. Žáci před sebou vidí výsledky, kterých by se měli dopočítat, za mě je to snazší zadání oproti předchozímu.
- vytiskněte již zpřeházené kartičky, rozdejte žákům ať sami rozstříhají a postupně skládají na lavici a výsledky mohou psát přímo do kartiček. Při společné kontrole vlepují do sešitu.
- Individualizace: Pomalejší žáci? Z vyřešeného PL vyberte méně čtveřic ke složení.
- žáci mají kontrolu buď v podobě složeného středového výsledku, nebo v podobě Vámi nakreslených "kontrolních" symbolů na zadní straně.