M6 - chodicí křížovka

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
5
Velikost: 1.56 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 9. 2024
Sdílet:

Než si žáci v sešitech připraví tajenku o čtrnácti políčkách, postupně očíslovaných 1 - 14, učitel po okolí rozmístí lístečky s otázkami.

 

Na každé kartičce je otázka se třemi možnými odpověďmi z nichž pouze jedna je správná. Žák si opíše písmenko správné odpovědi do očíslovaného políčka a vyjde mu v sešitě z písmen tajenka.

Tajenka 1 zní: natural numbers (přirozená čísla)

Tajenka 2 zní: solve math problem (počítat příklad)

 

Lístečky obsahují učivo, které opakujeme na začátku 6. ročníku:

  • přirozená čísla: zápis, porovnávání, zaokrouhlování
  • přirozená čísla: sčítání, odčítání, násobení, dělení

 

Našla jsem tento druh aktivity pod pojmem "běhací diktát", ale ani nediktuji, ani neběháme, takže jsem si to přejmenovala na chodící křížovku. Pokud hrajeme ve třídě, nechají si sešit s připravenou tajenkou na stole a vydávají se k jednotlivým lístečkům zjistit správná písmenka. Hrajeme-li venku, nosí si sešit sebou, aby neuletěl.

 

Výsledná tajenka je slovo nebo věta v angličtině, aby se žákům hůře odhadovala správná písmenka, ale já na první pohled mohla zkontrolovat správné odpovědi (a třeba z toho žáci pochytí nové slovíčko).

 

V tomto balíčku je tajenka ze 14 a z 16 lístečků. Rychlí žáci se správnou tajenkou mi pomáhali najít, kde ostatní udělali chybu (pokud přišli s kompletní křížovkou, kde byly chyby, udělali jsme jim křížky u špatných odpovědí a oni se vydali vyhledat lístečky a zamyslet se nad správnou odpovědí). Časový limit na jednu sadu lístečků max 15 minut, nebo je můžete nechat pracovat ve dvojici a vymezit na to posledních 10 minut hodiny.

 

Pro venkovní variantu připravuji více lístečků, kdy vytištěné papíry nejprve podlepím kartónem z krabice od papíru a pak teprve rozřežu na řezačce. Méně pak poletují, navlhlé mi uschnou na stole a pak mohu schovat na další rok. Tím, že aktivita proběhne 1 x za rok, přijde mi neekologické laminovat.

 

Testováno na kolektivech s maximálním počtem 20 žáků, pro větší kolektiv by asi bylo třeba zvětšit velikost lístečků, aby na ně žáci dobře viděli, když se u nich nahromadí.

 

Zdroj: canva.

 

 

Lze vytisknout jako brožuru.

Další produkty od autora Jana Brejchová

622235
Anglický jazyk
6., 7., 8., 9.
Pracovní listy
Obsah : 1x prázdný minibook k doplnění budoucího času - vazba going to 1x vyplněný minibook Minibook v hodinách AJ
25.00 Kč
359366
Anglický jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9.
Výzdoba třídy
Obsah: 40 plakátů s gramatikou anglického jazyka pro žáky od 4. - 9. třídy Před použitím: 6xA3 vytisknout, zalaminovat
30.00 Kč
661436
Anglický jazyk
6., 7., 8., 9.
Didaktické hry
Obsah : 4 kartičky s 13 slovíčky + obrázky na téma body 4 kartičky s 13 obrázky na téma body na vyplnění 52 flashcards
39.00 Kč
340697
Informatika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Soubor obsahuje jeden oboustranný pracovní list na téma: digitální stopa, který je vhodný i do první hodiny informatiky
29.00 Kč
M6 - chodicí křížovka M6 - chodicí křížovka
Než si žáci v sešitech připraví tajenku o čtrnácti políčkách, postupně očíslovaných 1 - 14, učitel po okolí rozmístí lístečky s otázkami. Na každé kartičce je otázka se třemi možnými odpověďmi z nichž pouze jedna je správná. Žák si opíše písmenko správné odpovědi do očíslovaného políčka a vyjde mu v sešitě z písmen tajenka.Tajenka 1 zní: natural numbers (přirozená čísla)Tajenka 2 zní: solve math problem (počítat příklad) Lístečky obsahují učivo, které opakujeme na začátku 6. ročníku:přirozená čísla: zápis, porovnávání, zaokrouhlovánípřirozená čísla: sčítání, odčítání, násobení, dělení Našla jsem tento druh aktivity pod pojmem "běhací diktát", ale ani nediktuji, ani neběháme, takže jsem si to přejmenovala na chodící křížovku. Pokud hrajeme ve třídě, nechají si sešit s připravenou tajenkou na stole a vydávají se k jednotlivým lístečkům zjistit správná písmenka. Hrajeme-li venku, nosí si sešit sebou, aby neuletěl. Výsledná tajenka je slovo nebo věta v angličtině, aby se žákům hůře odhadovala správná písmenka, ale já na první pohled mohla zkontrolovat správné odpovědi (a třeba z toho žáci pochytí nové slovíčko). V tomto balíčku je tajenka ze 14 a z 16 lístečků. Rychlí žáci se správnou tajenkou mi pomáhali najít, kde ostatní udělali chybu (pokud přišli s kompletní křížovkou, kde byly chyby, udělali jsme jim křížky u špatných odpovědí a oni se vydali vyhledat lístečky a zamyslet se nad správnou odpovědí). Časový limit na jednu sadu lístečků max 15 minut, nebo je můžete nechat pracovat ve dvojici a vymezit na to posledních 10 minut hodiny. Pro venkovní variantu připravuji více lístečků, kdy vytištěné papíry nejprve podlepím kartónem z krabice od papíru a pak teprve rozřežu na řezačce. Méně pak poletují, navlhlé mi uschnou na stole a pak mohu schovat na další rok. Tím, že aktivita proběhne 1 x za rok, přijde mi neekologické laminovat. Testováno na kolektivech s maximálním počtem 20 žáků, pro větší kolektiv by asi bylo třeba zvětšit velikost lístečků, aby na ně žáci dobře viděli, když se u nich nahromadí. Zdroj: canva.  Lze vytisknout jako brožuru.
UUCZ-660936
Matematika>Didaktické hry>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>6.
29.00