Ma - zlomky - běhačka

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
70
Velikost: 1.46 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Brejchová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 10. 2024
Sdílet:

Karty obsahují učivo matematiky 6. třídy ZŠ (zlomky: výpočet z celku, sčítání a odčítání se stejným jmenovatelem, převod zlomku na desetinné místo a opačně).

Učivo, které jsme brali v hravém početníku na začátku šesté třídy.

 

Hru tvoří 23 karet (22 příkladů) navazujících na sebe, které učitel napřeskáčku rozmístí po učebně, hřišti či parku.

Žáci s papírem a tužkou hledají kartu, na které je napsáno START a opíší si první písmenko tajenky, které je v rohu. Pak hledají kartu, kde je správná odpověď na otázku v dolní části karty a opíší další písmenko. Pokud vždy najdou správnou odpověď na danou otázku či příklad, budou mít písmenka seřazena na papíře ve správném pořadí a vyjde jim tajenka:

  • Can you convert a fraction?
  • You can solve this problem!
  • Please solve this problem.

(tajenky jim dávám v angličtině, aby pro ně bylo těžší odhadnout správnou odpověď předem a třeba se jako bonus přiučí nové slovíčko).

Pokud by se hrálo v nepřehledném terénu, vytiskla bych na A4, ale já měla karty rozmístěné na louce v parku, tak stačil formát A5. Tentokrát jsem je nechala běhat ve dvojicích, nejrychlejší dvojice u mě byla za 16 minut, nejpomalejší za 37 minut (jedna dvojice vzdala).

Příklady nejsou těžké, ale naschvál jsem volila podobné výsledky, které je mohou mátnout, pokud zapomenou nebo přidají nulu.

 

Vzhledem k tomu, že jsou karty typu start-cíl, stávalo se mi, že většina jen následuje a kopíruje toho rychlejšího. Proto jsem si to tentokrát vytiskla ve třech sériích, jednou klasicky na bílý papír a další dvě série na papíry jiné barvy. Každá varianta má naprosto stejnou sérii příkladů, ale pokaždé trochu změněnou tajenku a mírně zpřeházené pořadí příkladů. Poté, co se mi 24 žáků rozdělilo do dvojic, určila jsem, které 4 dvojice budou hledat pouze otázky bílé barvy, které 4 dvojice otázky vytištěné na zeleném papíře a poslední 4 dvojice otázky vytištěné na růžovém papíře. - Trvalo mi tedy i déle, než jsem těch 69 A5 papírů rozházela po hřišti.

Pokud máte menší kolektiv, nebo máte možnost je vypouštět na trasu v různých intervalech, nebo po větších skupinkách - můžete použít jen jednu z verzí a ty další si schovat na jindy.

 

Zdroj: Canva

Další produkty od autora Jana Brejchová

450711
Matematika
5.
Didaktické hry
Diferencované vyučování zlomků pro 5. třídu Diferencovaná výuka, kdy si každý žák najde příklady podle svých schopností
35.00 Kč
322326
Matematika
5.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Běhací matematika: Obsah: 16 karet na učino matematiky 5. třídy ZŠ (obsah a obvod). Je to jednoduchá aktivita na ven ke
29.00 Kč
685864
Anglický jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9.
Pracovní listy
Materiál obsahuje: mapy učebního pokroku pro výuku AJ 4. - 9. ročník ve tvaru mobilů, prázdné mobily pro použití do
29.00 Kč
699131
Anglický jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9.
Didaktické hry
Obsah : 2 sady Flashcards v AJ a ČJ (karty jsou rozlišeny barevným písmem) 1 herní plán na hru s magnety 1 herní plán
39.00 Kč
Ma - zlomky - běhačka Ma - zlomky - běhačka
Karty obsahují učivo matematiky 6. třídy ZŠ (zlomky: výpočet z celku, sčítání a odčítání se stejným jmenovatelem, převod zlomku na desetinné místo a opačně).Učivo, které jsme brali v hravém početníku na začátku šesté třídy. Hru tvoří 23 karet (22 příkladů) navazujících na sebe, které učitel napřeskáčku rozmístí po učebně, hřišti či parku.Žáci s papírem a tužkou hledají kartu, na které je napsáno START a opíší si první písmenko tajenky, které je v rohu. Pak hledají kartu, kde je správná odpověď na otázku v dolní části karty a opíší další písmenko. Pokud vždy najdou správnou odpověď na danou otázku či příklad, budou mít písmenka seřazena na papíře ve správném pořadí a vyjde jim tajenka:Can you convert a fraction?You can solve this problem!Please solve this problem.(tajenky jim dávám v angličtině, aby pro ně bylo těžší odhadnout správnou odpověď předem a třeba se jako bonus přiučí nové slovíčko).Pokud by se hrálo v nepřehledném terénu, vytiskla bych na A4, ale já měla karty rozmístěné na louce v parku, tak stačil formát A5. Tentokrát jsem je nechala běhat ve dvojicích, nejrychlejší dvojice u mě byla za 16 minut, nejpomalejší za 37 minut (jedna dvojice vzdala).Příklady nejsou těžké, ale naschvál jsem volila podobné výsledky, které je mohou mátnout, pokud zapomenou nebo přidají nulu. Vzhledem k tomu, že jsou karty typu start-cíl, stávalo se mi, že většina jen následuje a kopíruje toho rychlejšího. Proto jsem si to tentokrát vytiskla ve třech sériích, jednou klasicky na bílý papír a další dvě série na papíry jiné barvy. Každá varianta má naprosto stejnou sérii příkladů, ale pokaždé trochu změněnou tajenku a mírně zpřeházené pořadí příkladů. Poté, co se mi 24 žáků rozdělilo do dvojic, určila jsem, které 4 dvojice budou hledat pouze otázky bílé barvy, které 4 dvojice otázky vytištěné na zeleném papíře a poslední 4 dvojice otázky vytištěné na růžovém papíře. - Trvalo mi tedy i déle, než jsem těch 69 A5 papírů rozházela po hřišti.Pokud máte menší kolektiv, nebo máte možnost je vypouštět na trasu v různých intervalech, nebo po větších skupinkách - můžete použít jen jednu z verzí a ty další si schovat na jindy. Zdroj: Canva
UUCZ-691134
Matematika>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>6.
29.00