Ma - zlomky - běhačka

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
70
Velikost: 1.46 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Brejchová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 10. 2024
Sdílet:

Karty obsahují učivo matematiky 6. třídy ZŠ (zlomky: výpočet z celku, sčítání a odčítání se stejným jmenovatelem, převod zlomku na desetinné místo a opačně).

Učivo, které jsme brali v hravém početníku na začátku šesté třídy.

 

Hru tvoří 23 karet (22 příkladů) navazujících na sebe, které učitel napřeskáčku rozmístí po učebně, hřišti či parku.

Žáci s papírem a tužkou hledají kartu, na které je napsáno START a opíší si první písmenko tajenky, které je v rohu. Pak hledají kartu, kde je správná odpověď na otázku v dolní části karty a opíší další písmenko. Pokud vždy najdou správnou odpověď na danou otázku či příklad, budou mít písmenka seřazena na papíře ve správném pořadí a vyjde jim tajenka:

  • Can you convert a fraction?
  • You can solve this problem!
  • Please solve this problem.

(tajenky jim dávám v angličtině, aby pro ně bylo těžší odhadnout správnou odpověď předem a třeba se jako bonus přiučí nové slovíčko).

Pokud by se hrálo v nepřehledném terénu, vytiskla bych na A4, ale já měla karty rozmístěné na louce v parku, tak stačil formát A5. Tentokrát jsem je nechala běhat ve dvojicích, nejrychlejší dvojice u mě byla za 16 minut, nejpomalejší za 37 minut (jedna dvojice vzdala).

Příklady nejsou těžké, ale naschvál jsem volila podobné výsledky, které je mohou mátnout, pokud zapomenou nebo přidají nulu.

 

Vzhledem k tomu, že jsou karty typu start-cíl, stávalo se mi, že většina jen následuje a kopíruje toho rychlejšího. Proto jsem si to tentokrát vytiskla ve třech sériích, jednou klasicky na bílý papír a další dvě série na papíry jiné barvy. Každá varianta má naprosto stejnou sérii příkladů, ale pokaždé trochu změněnou tajenku a mírně zpřeházené pořadí příkladů. Poté, co se mi 24 žáků rozdělilo do dvojic, určila jsem, které 4 dvojice budou hledat pouze otázky bílé barvy, které 4 dvojice otázky vytištěné na zeleném papíře a poslední 4 dvojice otázky vytištěné na růžovém papíře. - Trvalo mi tedy i déle, než jsem těch 69 A5 papírů rozházela po hřišti.

Pokud máte menší kolektiv, nebo máte možnost je vypouštět na trasu v různých intervalech, nebo po větších skupinkách - můžete použít jen jednu z verzí a ty další si schovat na jindy.

 

Zdroj: Canva

Další produkty od autora Jana Brejchová

551979
Anglický jazyk
5., 6., 7., 8., 9.
Bingo
Obsah: 32 karet na hru bingo 3x3 (čtyři barevné možnosti po 8 kartách) 71 kartiček v přítomném čase průběhovém Před hrou
29.00 Kč
816163
Anglický jazyk
5., 6., 7., 8., 9.
Demonstrační obrázky - kartičky
Obsah: 2 kartičky s 13 slovíčky + obrázky 2 kartičky s 13 obrázky bez názvů k vyplnění 26 flashcards + názvy 26 kartiček
39.00 Kč
350094
Anglický jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Aktivita obsahuje 50 kartIček s obrázky a žáci debatují o tom, co mají raději a proč a naopak, co nemají rádi a proč
29.00 Kč
353776
Anglický jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Úroveň: 6. - 9. ročník ZŠ Obsah: 26 karet (balónků) odpovědní tabulka řešení Před hrou: vytisknout a rozstříhat balónky
29.00 Kč
Ma - zlomky - běhačka Ma - zlomky - běhačka
Karty obsahují učivo matematiky 6. třídy ZŠ (zlomky: výpočet z celku, sčítání a odčítání se stejným jmenovatelem, převod zlomku na desetinné místo a opačně).Učivo, které jsme brali v hravém početníku na začátku šesté třídy. Hru tvoří 23 karet (22 příkladů) navazujících na sebe, které učitel napřeskáčku rozmístí po učebně, hřišti či parku.Žáci s papírem a tužkou hledají kartu, na které je napsáno START a opíší si první písmenko tajenky, které je v rohu. Pak hledají kartu, kde je správná odpověď na otázku v dolní části karty a opíší další písmenko. Pokud vždy najdou správnou odpověď na danou otázku či příklad, budou mít písmenka seřazena na papíře ve správném pořadí a vyjde jim tajenka:Can you convert a fraction?You can solve this problem!Please solve this problem.(tajenky jim dávám v angličtině, aby pro ně bylo těžší odhadnout správnou odpověď předem a třeba se jako bonus přiučí nové slovíčko).Pokud by se hrálo v nepřehledném terénu, vytiskla bych na A4, ale já měla karty rozmístěné na louce v parku, tak stačil formát A5. Tentokrát jsem je nechala běhat ve dvojicích, nejrychlejší dvojice u mě byla za 16 minut, nejpomalejší za 37 minut (jedna dvojice vzdala).Příklady nejsou těžké, ale naschvál jsem volila podobné výsledky, které je mohou mátnout, pokud zapomenou nebo přidají nulu. Vzhledem k tomu, že jsou karty typu start-cíl, stávalo se mi, že většina jen následuje a kopíruje toho rychlejšího. Proto jsem si to tentokrát vytiskla ve třech sériích, jednou klasicky na bílý papír a další dvě série na papíry jiné barvy. Každá varianta má naprosto stejnou sérii příkladů, ale pokaždé trochu změněnou tajenku a mírně zpřeházené pořadí příkladů. Poté, co se mi 24 žáků rozdělilo do dvojic, určila jsem, které 4 dvojice budou hledat pouze otázky bílé barvy, které 4 dvojice otázky vytištěné na zeleném papíře a poslední 4 dvojice otázky vytištěné na růžovém papíře. - Trvalo mi tedy i déle, než jsem těch 69 A5 papírů rozházela po hřišti.Pokud máte menší kolektiv, nebo máte možnost je vypouštět na trasu v různých intervalech, nebo po větších skupinkách - můžete použít jen jednu z verzí a ty další si schovat na jindy. Zdroj: Canva
UUCZ-691134
Matematika>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>6.
29.00