Orientovat se v grafech, umět vybrat co potřebuji a zpracovat data, která mám k dispozici.
Cíl
- žák zaznamenává do tabulky počty objektů,
- sestavují třídní graf,
- orientuje se ve sloupcovém, koláčovém, pruhovém grafu,
- pracují s grafem bez udaných jednotek - porovnávají - dopočítávají.
Obsah
- neobsahuje procenta,
- všechny aktivity kopírovatelné pro žáky,
- učitelské vyřešené,
- žáci sestavují graf jejich oblíbených sportů ve třídě,
- orientuje se ve sloupcovém grafu s "dílkem" osy různým od jedné,
- žáci pracují s grafem bez udané jednotky - porovnávají výšky grafů,
- z údajů dopočítají hodnotu "dílku" zjistí hodnoty a ty pak zpracují do tabulky,
- z několika sloupcových grafů žák vybírá ten, který je ztvárněn jako kruhový,
- orientace v pruhovém grafu (počty prodaných kusů) s dalšími údaji o cenách a celkové tržbě zpracované v tabulce - žák doplňuje chybějící údaje.