Obsah
- 1PL (12 vah) , kde žáci doplňují váhu chybějícího závaží,
- 2PL 2 x nakopírované všechny 3 sloupečky - vhodné rovnou k namnožení, 3 sloupečky:
- 12 příkladů na doplnění znaménka (ne)rovnosti,
- 9 příkladů na doplnění výsledku např. 1,02t 120g = _______kg
- 6 příkladů se 3 závažími o různých hmotnostech a jednotkách, např.: 1,3kg + 2,5dkg + 8000g, žák zjistí celkovou hmotnost a dále všechny hmotnosti seřadí vzestupně,
- 3PL obsahuje totožné příklady jako 2. PL + obsahuje postranní přehnutelné sloupečky, ve kterých se skrývá řešení,
- 4PL obsahuje 8 "křížů" (každý 4 výpočty) uprostřed je hmotnost a žáci do vedlejších rámečků doplňují o 1,1dkg více, o 0,1kg méně, o 32dkg více apod ...
- řešení pro učitele.
Způsob práce
- je na Vás, zda žákům namnožíte PL bez řešení a společně zkontrolujete, nebo s nakopírujte s přehnutelným řešením, které si pak mohou samostatně zkontrolovat.
- U 3 sloupečkových zadání je doplněn rámeček na počet chyb, aby žáci viděli zda potřebují ještě procvičit - těm doporučím třeba cvičení v učebnici.
- Oproti běžným 2t = .......kg jsou podle mého příklady pro žáky náročnější, protože než dojdou k výsledkům, musí provést několik vhodných převodů.