Řešení kvadratických rovnic - gradované

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
13
Velikost: 7.65 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
3. 12. 2024
Sdílet:

Samokontrolovací karty zaměřené na řešení kvadratických rovnic. Umožněte žákům procvičovat učivo různých obtížností. Věřím, že karty podpoří spolupráci a samostatnost. Ale nezapomeňte společně práci vyhodnotit.
Obsah

  • 20 samokontrolovacích karet s 3 příklady na každé.
  • Každá karta obsahuje úlohy tří obtížností:
    • a) jednoduché,
    • b) středně obtížné,
    • c) těžké,
  • na druhou stranu jako řešení úlohy nabízím jen výsledky, nebo se základním tvarem kvadratické rovnice, diskriminantem a množinou kořenů.
  • strana A4 jako zpětná vazba 2x rozkopírovaná

 

Způsob využití

  • Některé kartičky jsou úmyslně lehčí a jiné zase náročnější, aby si žáci, kteří obvykle volí jen nejsnazší úroveň a), zkusili i další úrovně b),c). Když zvládnou b),c) na lehčích kartičkách, věřím, že jim to dodá sebedůvěru a motivaci zkoušet vyšší obtížnost i u dalších příkladů.
  • Karty vytiskněte po delší straně papíru a namnožte. Rozmístěte je po třídě a stanovte žákům časový limit na celou aktivitu. Cílem není spočítat co nejvíce příkladů, ale procvičit učivo a ideálně dosáhnout úrovně c).
  • Žáci mohou pracovat samostatně nebo ve dvojicích a pohybovat se po třídě. Karty na sebe nenavazují, takže si každý může vybrat obtížnost podle vlastního uvážení. Doporučuji začít s těžší variantou a v případě potíží požádat někoho o pomoc, nebo snížit úroveň obtížnosti až po neúspěchu.
  • Karet je poměrně hodně, proto aktivitu můžete rozdělit do více dní, kdy jeden den rozdáte čísla 1-14 a druhý den 15-30.
  • Před začátkem aktivity si studenti napíší do sešitu tuto tabulku, pro lepší přehled o jejich práci jak se jim v počítání celkově vedlo :)
  • Pro vlastní kontrolu si také vytisknu zadání a řešení s mezi výpočtem na druhé straně.

 

 

Lze vytisknout jako brožuru.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

458378
Matematika
Ostatní
Zvládají žáci zjišťovat kořeny kvadratické rovnice? Žáci spočítají příklad a řešení je odkáže na navazující kartičku
30.00 Kč
327008
Matematika - geometrie
5., 6., 7., 8., 9.
Pracovní listy
Pomůcky řezačka a laminovačka Obsah žáci plní 3 úkoly: doplnit stavbu nejmenším počtem krychliček na celou krychli -
39.00 Kč
159919
Matematika
6., 7.
Pracovní listy
Procvičení početních operaci v prostředí britských liber a nákupu. Dále aktivity v prostředí součtových pyramid
55.00 Kč
277581
Matematika
1., 2.
Ostatní
Čísla a příklady na malou sčítání a odčítání do 20. Rozstříhejte, utvořte hromádku pro dva hráče, odstartujte a žák s
25.00 Kč
Řešení kvadratických rovnic - gradované Řešení kvadratických rovnic - gradované
Samokontrolovací karty zaměřené na řešení kvadratických rovnic. Umožněte žákům procvičovat učivo různých obtížností. Věřím, že karty podpoří spolupráci a samostatnost. Ale nezapomeňte společně práci vyhodnotit.Obsah20 samokontrolovacích karet s 3 příklady na každé.Každá karta obsahuje úlohy tří obtížností:a) jednoduché,b) středně obtížné,c) těžké,na druhou stranu jako řešení úlohy nabízím jen výsledky, nebo se základním tvarem kvadratické rovnice, diskriminantem a množinou kořenů.strana A4 jako zpětná vazba 2x rozkopírovaná Způsob využitíNěkteré kartičky jsou úmyslně lehčí a jiné zase náročnější, aby si žáci, kteří obvykle volí jen nejsnazší úroveň a), zkusili i další úrovně b),c). Když zvládnou b),c) na lehčích kartičkách, věřím, že jim to dodá sebedůvěru a motivaci zkoušet vyšší obtížnost i u dalších příkladů.Karty vytiskněte po delší straně papíru a namnožte. Rozmístěte je po třídě a stanovte žákům časový limit na celou aktivitu. Cílem není spočítat co nejvíce příkladů, ale procvičit učivo a ideálně dosáhnout úrovně c).Žáci mohou pracovat samostatně nebo ve dvojicích a pohybovat se po třídě. Karty na sebe nenavazují, takže si každý může vybrat obtížnost podle vlastního uvážení. Doporučuji začít s těžší variantou a v případě potíží požádat někoho o pomoc, nebo snížit úroveň obtížnosti až po neúspěchu.Karet je poměrně hodně, proto aktivitu můžete rozdělit do více dní, kdy jeden den rozdáte čísla 1-14 a druhý den 15-30.Před začátkem aktivity si studenti napíší do sešitu tuto tabulku, pro lepší přehled o jejich práci jak se jim v počítání celkově vedlo :)Pro vlastní kontrolu si také vytisknu zadání a řešení s mezi výpočtem na druhé straně.  Lze vytisknout jako brožuru.
UUCZ-733439
Matematika>Ostatní>SŠ
39.00