Rozpoznej fce - lineární, kvadratická a lineární lomená

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 5.13 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 4. 2024
Sdílet:

Někdy není potřeba z předpisu konstruovat graf. Stačí určit o jakou funkci se jedná a jaké vlastnosti lze z předpisu zjistit. Když už se rozhodnu pro typ funkce, musím vědět které číslo mi co ovlivňuje, vše to dám dohromady a získám graf.

Cíl

  • z tvaru předpisu funkce žák umí zjistit, zda se jedná u funkci lineární, kvadratickou, nebo lineární lomenou,
  • z předpisu lineární funkce umí zjistit:
    • rostoucí, klesající a průsečík s osou y,
  • z předpisu kvadratické funkce žák umí zjistit:
    • zda "důlek", nebo "kopeček"
    • z různých forem předpisů umí zjistit nulové body = průsečíky s osou x,
  • z předpisu lineární lomené funkce umí zjistit:
    • v jakých kvadrantech se ramena funkce vyskytují,
    • pozici asymptot,
  • své znalosti ověří přiřazením předpisů kvadratické a lineární funce.

Obsah

  • 28 předpisů funkcí + tabulky + grafy
  • řešení úloh,
  • desetiminutovka = závěrečné shrnutí,
  • kopírovatelé listy přo žáky.

Způsob práce

  • pracovní listy jsou vhodné ke kopírování:
    • jednotlivé objekty lze vystřihnout a žáci si manipulací přiřazují k sobě,
    • v případě ponechání vcelku žáci mohou přepisovat a črtat do sešitu,
  • poslední závěrečná úloha je vhodná i jako desetiminutovka.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

372626
Prvouka
3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah 6x skupina deseti instrukcí k nalezení pokladu, 2x celý název: sever, jih,...; zbylé jako S, J, ... 2 skupiny lze
30.00 Kč
157349
Matematika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Pro žáky, kteří mají zvládnuté učivo procent. Vhodné pro žáky 8. ročníku až po žáky střední školy. Aktivita na
40.00 Kč
156889
Matematika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Žák procvičuje násobení algebraických výrazů, které jsou určeny jako délky hran těles. Žák má za úkol spočítat objem a
33.00 Kč
159114
Matematika
5., 6.
Pracovní listy
Materiál je zaměřený pro žáky, kteří se zlomky ještě nesetkali. Úlohy jsou tvořeny, aby v žácích budovaly grafickou
50.00 Kč
Rozpoznej fce - lineární, kvadratická a lineární lomená Rozpoznej fce - lineární, kvadratická a lineární lomená
Někdy není potřeba z předpisu konstruovat graf. Stačí určit o jakou funkci se jedná a jaké vlastnosti lze z předpisu zjistit. Když už se rozhodnu pro typ funkce, musím vědět které číslo mi co ovlivňuje, vše to dám dohromady a získám graf. Cílz tvaru předpisu funkce žák umí zjistit, zda se jedná u funkci lineární, kvadratickou, nebo lineární lomenou,z předpisu lineární funkce umí zjistit:rostoucí, klesající a průsečík s osou y,z předpisu kvadratické funkce žák umí zjistit:zda "důlek", nebo "kopeček"z různých forem předpisů umí zjistit nulové body = průsečíky s osou x, z předpisu lineární lomené funkce umí zjistit:v jakých kvadrantech se ramena funkce vyskytují,pozici asymptot,své znalosti ověří přiřazením předpisů kvadratické a lineární funce.Obsah28 předpisů funkcí + tabulky + grafyřešení úloh,desetiminutovka = závěrečné shrnutí,kopírovatelé listy přo žáky.Způsob prácepracovní listy jsou vhodné ke kopírování:jednotlivé objekty lze vystřihnout a žáci si manipulací přiřazují k sobě,v případě ponechání vcelku žáci mohou přepisovat a črtat do sešitu,poslední závěrečná úloha je vhodná i jako desetiminutovka.
UUCZ-162105
Matematika>Pracovní listy>SŠ
45.00