Hlavní část tohoto materiálu je PL pro žáky, kde mají za úkol rozdělit 30 různých předpisů kvadratické funkce do skupin, ve které všechny předpisy vyjadřují stejnou kvadratickou funkci. Učitel má na výběr, zda žáky nechá načrtnout grafy, nebo žákům dá k dispozici grafické řešení.
Cíl
- z rovnoběžných posunů s osami souřadnic žák dospěje k předpisu vrcholového tvaru kvadratické funkce,
- žák z různých druhů předpisů (v obecném, vrcholovém a součinovém tvaru) umí udělat typově jiný druh předpisu,
- umí zjistit souřadnice vrcholu (z vrcholového tvaru, dosazením x-ové souřadnice),
- zjistit průsečíky s osou x a y.
Obsah
- Posuny ve směru rovnoběžným s osami souřadnic + 8 úloh,
- vrcholový tvar + 6 úloh,
- z vrcholového na obecný tvar a opačně + 16 úloh,
- z obecného na součinový tvar - diskriminant + 7 úloh,
- Předchozí 4 body zahrnuty na 2 stranách PL pro žáky. Každý dostanel jednu oboustrannou A4 k vyplnění.
- souhrnné procvičení 3 kontrolní úlohy, žáci počítají:
- vrcholový předpis + souřadnice vrcholu,
- předpis v součinovém tvaru + průsečík/y s osou souřadnic,
- graf načrtněte.
- 30 předpisů kvadratické funkce - rozdělení do 8 skupin, které vyjadřují totéž + přiřadit graf,
- řešení úloh