Materiál se skládá ze šesti aktivit, při kterých si žáci procvičí pamětné sčítání a odčítání, dělení se zbytkem, zaokrouhlování, písemné sčítání a odčítání v oboru do 1000, rýsování, přenášení a měření úseček.
V první aktivitě žáci počítají hmotnost v gramech. Přepočítávají množství ingrediencí na svatomartinské rohlíčky. Jako první musí provést úvahu o kolik více surovin potřebují, když recept je na 30 kusů a oni potřebují 90. Pro žáky zdatnější v matematice je úkol označený *.
V druhém úkolu luští žáci čísla skrývající se pod podkovami. Poté vypočítají příklady na dělení se zbytkem. Jeden příklad je bez zbytku.
Jako třetí žáci hledají bezpečnou cestu přes močál. Vypočtením příkladů na písemné sčítání a odčítání zjistí výsledek a rozhodují se, zda všechny cifry v něm, obsažené jsou sudé. Ty označují bezpečnou cestu přes močál. Poté podle pravítka narýsují “mapku” kudy má Martin jet.
Čtvrtou aktivitou si žáci zopakují zaokrouhlování na desítky přidělováním husí do jejich husníků. Dvě husy nejsou zařazené.
Pátý a šestý úkol je zaměřen na geometrii. Žáci dorýsují úsečky - trasy do jednotlivých měst - reálných měst ve Francii poblíž města Amiens, ze u kterého Martin pomohl žebrákovi. Poté dorýsují přímky a na ně přenesou velikost úseček. Jako poslední změří jejich velikost s přesností na milimetry. Nejdelší cesta je do města Nesle.
Další materiál ke svatému Martinovi https://uciteleucitelum.cz/material/nezarazene-k-predmetu/svatomartinska-bojovka-bonus-smatomartinske-omalovanky