Výzdoba matematika les - číslice 0 - 20, porovnávání, geometrické tvary

Kategorie:
Počet stran:
29
Velikost: 1.09 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
3. 8. 2025
Sdílet:

Materiál je určen k tematické výzdobě třídy a slouží jako vizuální podpora pro rozvoj matematické gramotnosti v předškolním a mladším školním věku. Obsahuje přehledně zpracované číslice od 0 do 20, základní geometrické tvary a symboly matematických vztahů „menší než“, „větší než“ a „rovná se“. Vizuální styl materiálu je zasazen do kontextu lesního prostředí, čímž propojuje matematické učivo s přírodní tematikou, čímž podporuje zapojení dítěte do výuky v širším kontextu.

Cíle použití

  • Podpora rozvoje základních početních dovedností a porozumění číselnému řádu
  • Vizualizace základních matematických pojmů (tvary, srovnávání, rovnost)
  • Rozvoj orientace v prostoru a schopnosti rozlišovat geometrické útvary
  • Propojení výuky s prostředím, které je dětem blízké a srozumitelné (les, příroda)
  • Estetické obohacení učebního prostoru při zachování vzdělávací funkce

Doporučené použití

  • Umístění jednotlivých prvků na stěny, nástěnky či tabule ve třídě jako trvalá nebo tematická výzdoba
  • Možnost využití při frontální i individuální výuce – názorné ukazování, opakování, hry
  • Kombinace s jinými tematickými prvky třídy (např. písmena, pohádkové lesní postavy, obrázky zvířat)
  • Doplnění pracovních činností, kdy děti vyhledávají číslice či tvary podle pokynů
  • Využití při tematických dnech, centrech aktivit, či projektovém vyučování

Věkové doporučení

Materiál je vhodný především pro děti v mateřských školách a 1. ročníku základní školy. Lze jej však upravit a diferencovat podle individuálních vzdělávacích potřeb dítěte.

Pedagogické aspekty

  • Rozvíjí předmatematické představy a číselné představy
  • Podporuje vizuálně-prostorovou orientaci a logické myšlení
  • Nabízí propojení různých oblastí (matematika – příroda – výtvarná výchova)
  • Umožňuje multisenzorické zapojení dítěte (zrak, pohyb, manipulace)
  • Přispívá k budování pozitivního vztahu k matematice již od raného věku

Technické a materiální požadavky

  • Doporučuje se barevný tisk na tvrdší papír nebo karton
  • Možnost laminace pro opakované použití
  • Materiál lze připevnit pomocí oboustranné pásky, kolíčků nebo magnetů

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

509639
Český jazyk - gramatika
2., 3., 4.
Didaktické hry
Materiál slouží k procvičení vyjmenovaných slov po M. je Vhodné do hodin i např. pro PSPP. Soubor obsahuje tři varianty
30.00 Kč
559501
Nezařazené k předmětu
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Lapbook
Lapbook na téma Světový den včel je určen pro 1. stupeň základních škol. Obsahuje informace o tomto dni, myšlenkovou
30.00 Kč
564784
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Domino
Tento materiál je zaměřen na zrakovou percepci - stínování a hledání stejných obrázků. Obsahuje domino, pexeso, sudoku
35.00 Kč
720716
Český jazyk - čtení
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál obsahuje čtení o Ježíši, dějovou posloupnost k tomuto textu, doplňovaní slov do textu a otázky na ověření
45.00 Kč
Výzdoba matematika les - číslice 0 - 20, porovnávání, geometrické tvary Výzdoba matematika les - číslice 0 - 20, porovnávání, geometrické tvary
Materiál je určen k tematické výzdobě třídy a slouží jako vizuální podpora pro rozvoj matematické gramotnosti v předškolním a mladším školním věku. Obsahuje přehledně zpracované číslice od 0 do 20, základní geometrické tvary a symboly matematických vztahů „menší než“, „větší než“ a „rovná se“. Vizuální styl materiálu je zasazen do kontextu lesního prostředí, čímž propojuje matematické učivo s přírodní tematikou, čímž podporuje zapojení dítěte do výuky v širším kontextu.Cíle použitíPodpora rozvoje základních početních dovedností a porozumění číselnému řáduVizualizace základních matematických pojmů (tvary, srovnávání, rovnost)Rozvoj orientace v prostoru a schopnosti rozlišovat geometrické útvaryPropojení výuky s prostředím, které je dětem blízké a srozumitelné (les, příroda)Estetické obohacení učebního prostoru při zachování vzdělávací funkceDoporučené použitíUmístění jednotlivých prvků na stěny, nástěnky či tabule ve třídě jako trvalá nebo tematická výzdobaMožnost využití při frontální i individuální výuce – názorné ukazování, opakování, hryKombinace s jinými tematickými prvky třídy (např. písmena, pohádkové lesní postavy, obrázky zvířat)Doplnění pracovních činností, kdy děti vyhledávají číslice či tvary podle pokynůVyužití při tematických dnech, centrech aktivit, či projektovém vyučováníVěkové doporučeníMateriál je vhodný především pro děti v mateřských školách a 1. ročníku základní školy. Lze jej však upravit a diferencovat podle individuálních vzdělávacích potřeb dítěte.Pedagogické aspektyRozvíjí předmatematické představy a číselné představyPodporuje vizuálně-prostorovou orientaci a logické myšleníNabízí propojení různých oblastí (matematika – příroda – výtvarná výchova)Umožňuje multisenzorické zapojení dítěte (zrak, pohyb, manipulace)Přispívá k budování pozitivního vztahu k matematice již od raného věkuTechnické a materiální požadavkyDoporučuje se barevný tisk na tvrdší papír nebo kartonMožnost laminace pro opakované použitíMateriál lze připevnit pomocí oboustranné pásky, kolíčků nebo magnetů
UUCZ-923020
Matematika>Matematika - geometrie>Výzdoba třídy>MŠ - předškoláci>ZŠ – 1. STUPEŇ
39.00