Záchrana čísel z vězení 🏰🔢
Cíl hry:
Procvičovat odčítání v oboru 0–100 s přechodem přes desítku.
Rozvíjet týmovou spolupráci a rychlé rozhodování.
Podporovat pohybovou aktivitu a zábavné učení.
Příprava hry:
Pomůcky:
✅ Pracovní list s příklady (stejný pro všechny skupiny).
✅ Hrací karta – tabulka, kam žáci zapisují výsledky. (doporučeno zalaminovat, psát fixem).
✅ Číselné lístečky – lístečky s výsledky příkladů rozprostřené na tabuli, které žáci hledají.
✅ Mazací fixy a hadříky na tabulky.
Rozdělení žáků:
👥 Žáci se rozdělí do skupin po 3–4 hráčích.
🏃♂️ Každá skupina si rozdělí role – počtář, zapisovatel, běžec (mohou se střídat).
Průběh hry:
1️⃣ Počítání příkladů:
Každá skupina řeší příklady z pracovního listu.
Výsledky si zapisují do hrací karty na mazací tabulku.
2️⃣ Záchrana čísel:
Jakmile mají výsledek, běžec běží k tabuli, kde jsou připravené číselné lístečky (vězení čísel).
Najde správné číslo, vezme ho a přinese zpět ke své skupině.
3️⃣ Zapisování a kontrola:
Skupina přiloží zachráněné číslo k odpovídajícímu příkladu.
Pokud číslo už někdo vzal, běžec se vrací s prázdnýma rukama a pokračují v počítání dalších příkladů.
4️⃣ Střídání rolí:
Po každém běhu se hráči střídají v rolích – každý si vyzkouší počítání i běhání.
5️⃣ Konec hry:
Hra končí buď:
✅ Po uplynutí časového limitu (10–15 minut) – vítězí tým, který zachránil nejvíce čísel.
✅ Po osvobození všech čísel – pokud se podaří osvobodit všechna čísla, vítězí celá třída společně.
Co si děti procvičí a rozvíjejí?
🎯 Matematické dovednosti – Odčítání s přechodem přes desítku v oboru 0–100.
🧠 Logické myšlení – Hledání strategie a efektivní spolupráce ve skupině.
🤝 Týmovou spolupráci – Každý má svoji roli a musí se spolehnout na spoluhráče.
👀 Pozornost a rychlost – Hledání správných výsledků v omezeném čase.
🏃♂️ Fyzickou aktivitu – Běhání mezi lavicí a tabulí přináší pohyb a zábavu.
🎭 Kreativitu a motivaci – Hra je propojena s příběhem "Záchrany čísel", což podporuje nadšení a zapojení dětí.
🔹 Tip na vylepšení:
Můžete přidat příběhové prvky – např. že děti zachraňují čísla ze „zajetí zlého kouzelníka“ nebo „ztracených pokladů číselného království“.
Laminované hrací karty umožní opakované použití, což je skvělé pro průběžné procvičování.
🔒 ZÁCHRANA ČÍSEL Z VĚZENÍ - Pepík a záhada číselného vězení - 2. - 3. TŘÍDA 🔒
Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
12
Velikost: 10.28 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající
Učíme se hrou s Luckou

Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 2. 2025

Další produkty od autora Učíme se hrou s Luckou
840713
Český jazyk
Školní družina, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Tento soubor obsahuje autorskou popletenou pohádku "O veliké bramboře", která dětem zábavnou formou rozvíjí porozumění
30.00 Kč
778001
Český jazyk
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
S matematikou do pohádky Součástí je 10 pohádkových babiček, každá označená tabulkou s číslem od 1 do 10. K babičkám
30.00 Kč
583400
Prvouka
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Procvičování hodin pomocí pracovních listů. Celkem soubor obsahuje 8 pracovních listů.
25.00 Kč
561212
Český jazyk
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
DEN MATEK - čtení s porozuměním + tajenka. Vhodné pro 1 třídu. V prostoru třídy nebo chodby rozmístěte 7 obrázků k
30.00 Kč