🔒 ZÁCHRANA ČÍSEL Z VĚZENÍ - Pepík a záhada číselného vězení - 2. - 3. TŘÍDA 🔒

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
12
Velikost: 10.28 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 2. 2025
Sdílet:

Záchrana čísel z vězení 🏰🔢
Cíl hry:
Procvičovat odčítání v oboru 0–100 s přechodem přes desítku.
Rozvíjet týmovou spolupráci a rychlé rozhodování.
Podporovat pohybovou aktivitu a zábavné učení.
Příprava hry:
Pomůcky:
✅ Pracovní list s příklady (stejný pro všechny skupiny).
✅ Hrací karta – tabulka, kam žáci zapisují výsledky. (doporučeno zalaminovat, psát fixem).
✅ Číselné lístečky – lístečky s výsledky příkladů rozprostřené na tabuli, které žáci hledají.
✅ Mazací fixy a hadříky na tabulky.
Rozdělení žáků:
👥 Žáci se rozdělí do skupin po 3–4 hráčích.
🏃‍♂️ Každá skupina si rozdělí role – počtář, zapisovatel, běžec (mohou se střídat).
Průběh hry:
1️⃣ Počítání příkladů:
Každá skupina řeší příklady z pracovního listu.
Výsledky si zapisují do hrací karty na mazací tabulku.
2️⃣ Záchrana čísel:
Jakmile mají výsledek, běžec běží k tabuli, kde jsou připravené číselné lístečky (vězení čísel).
Najde správné číslo, vezme ho a přinese zpět ke své skupině.
3️⃣ Zapisování a kontrola:
Skupina přiloží zachráněné číslo k odpovídajícímu příkladu.
Pokud číslo už někdo vzal, běžec se vrací s prázdnýma rukama a pokračují v počítání dalších příkladů.
4️⃣ Střídání rolí:
Po každém běhu se hráči střídají v rolích – každý si vyzkouší počítání i běhání.
5️⃣ Konec hry:
Hra končí buď:
✅ Po uplynutí časového limitu (10–15 minut) – vítězí tým, který zachránil nejvíce čísel.
✅ Po osvobození všech čísel – pokud se podaří osvobodit všechna čísla, vítězí celá třída společně.
Co si děti procvičí a rozvíjejí?
🎯 Matematické dovednosti – Odčítání s přechodem přes desítku v oboru 0–100.
🧠 Logické myšlení – Hledání strategie a efektivní spolupráce ve skupině.
🤝 Týmovou spolupráci – Každý má svoji roli a musí se spolehnout na spoluhráče.
👀 Pozornost a rychlost – Hledání správných výsledků v omezeném čase.
🏃‍♂️ Fyzickou aktivitu – Běhání mezi lavicí a tabulí přináší pohyb a zábavu.
🎭 Kreativitu a motivaci – Hra je propojena s příběhem "Záchrany čísel", což podporuje nadšení a zapojení dětí.
🔹 Tip na vylepšení:
Můžete přidat příběhové prvky – např. že děti zachraňují čísla ze „zajetí zlého kouzelníka“ nebo „ztracených pokladů číselného království“.
Laminované hrací karty umožní opakované použití, což je skvělé pro průběžné procvičování.

Další produkty od autora Učíme se hrou s Luckou

606804
Matematika
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
SOUBOR OBSAHUJE HRACÍ KARTU, PŘES 100 KARTIČEK S PŘÍKLADY. Učení násobení do 100 ještě nikdy nebylo tak příjemné
35.00 Kč
584877
Český jazyk
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Souboru k procvičování slabik di/dí ti/tí. + demonstrační karty.
30.00 Kč
601482
Český jazyk
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pravidla třídy
Doporučuji zalaminovat a společně s dětmi pravidla dopsat do tabule. Návrhy pravidel viz níže. Doporučuji co nejvíce
35.00 Kč
677221
Český jazyk - čtení
1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
BĚHAČKA! Halloween...Čtení s porozuměním... Pravidla uvnitř souboru. Hra rozvíjí: čtenářské dovednosti (děti čtou a
30.00 Kč
🔒 ZÁCHRANA ČÍSEL Z VĚZENÍ - Pepík a záhada číselného vězení - 2. - 3. TŘÍDA 🔒 🔒 ZÁCHRANA ČÍSEL Z VĚZENÍ - Pepík a záhada číselného vězení - 2. - 3. TŘÍDA 🔒
Záchrana čísel z vězení 🏰🔢Cíl hry:Procvičovat odčítání v oboru 0–100 s přechodem přes desítku.Rozvíjet týmovou spolupráci a rychlé rozhodování.Podporovat pohybovou aktivitu a zábavné učení.Příprava hry:Pomůcky:✅ Pracovní list s příklady (stejný pro všechny skupiny).✅ Hrací karta – tabulka, kam žáci zapisují výsledky. (doporučeno zalaminovat, psát fixem).✅ Číselné lístečky – lístečky s výsledky příkladů rozprostřené na tabuli, které žáci hledají.✅ Mazací fixy a hadříky na tabulky.Rozdělení žáků:👥 Žáci se rozdělí do skupin po 3–4 hráčích.🏃‍♂️ Každá skupina si rozdělí role – počtář, zapisovatel, běžec (mohou se střídat).Průběh hry:1️⃣ Počítání příkladů:Každá skupina řeší příklady z pracovního listu.Výsledky si zapisují do hrací karty na mazací tabulku.2️⃣ Záchrana čísel:Jakmile mají výsledek, běžec běží k tabuli, kde jsou připravené číselné lístečky (vězení čísel).Najde správné číslo, vezme ho a přinese zpět ke své skupině.3️⃣ Zapisování a kontrola:Skupina přiloží zachráněné číslo k odpovídajícímu příkladu.Pokud číslo už někdo vzal, běžec se vrací s prázdnýma rukama a pokračují v počítání dalších příkladů.4️⃣ Střídání rolí:Po každém běhu se hráči střídají v rolích – každý si vyzkouší počítání i běhání.5️⃣ Konec hry:Hra končí buď:✅ Po uplynutí časového limitu (10–15 minut) – vítězí tým, který zachránil nejvíce čísel.✅ Po osvobození všech čísel – pokud se podaří osvobodit všechna čísla, vítězí celá třída společně.Co si děti procvičí a rozvíjejí?🎯 Matematické dovednosti – Odčítání s přechodem přes desítku v oboru 0–100.🧠 Logické myšlení – Hledání strategie a efektivní spolupráce ve skupině.🤝 Týmovou spolupráci – Každý má svoji roli a musí se spolehnout na spoluhráče.👀 Pozornost a rychlost – Hledání správných výsledků v omezeném čase.🏃‍♂️ Fyzickou aktivitu – Běhání mezi lavicí a tabulí přináší pohyb a zábavu.🎭 Kreativitu a motivaci – Hra je propojena s příběhem "Záchrany čísel", což podporuje nadšení a zapojení dětí.🔹 Tip na vylepšení:Můžete přidat příběhové prvky – např. že děti zachraňují čísla ze „zajetí zlého kouzelníka“ nebo „ztracených pokladů číselného království“.Laminované hrací karty umožní opakované použití, což je skvělé pro průběžné procvičování.
UUCZ-798279
Matematika>Didaktické hry>Školní družina>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika
29.00