🔒 ZÁCHRANA ČÍSEL Z VĚZENÍ - Pepík a záhada číselného vězení - 2. - 3. TŘÍDA 🔒

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
12
Velikost: 10.28 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 2. 2025
Sdílet:

Záchrana čísel z vězení 🏰🔢
Cíl hry:
Procvičovat odčítání v oboru 0–100 s přechodem přes desítku.
Rozvíjet týmovou spolupráci a rychlé rozhodování.
Podporovat pohybovou aktivitu a zábavné učení.
Příprava hry:
Pomůcky:
✅ Pracovní list s příklady (stejný pro všechny skupiny).
✅ Hrací karta – tabulka, kam žáci zapisují výsledky. (doporučeno zalaminovat, psát fixem).
✅ Číselné lístečky – lístečky s výsledky příkladů rozprostřené na tabuli, které žáci hledají.
✅ Mazací fixy a hadříky na tabulky.
Rozdělení žáků:
👥 Žáci se rozdělí do skupin po 3–4 hráčích.
🏃‍♂️ Každá skupina si rozdělí role – počtář, zapisovatel, běžec (mohou se střídat).
Průběh hry:
1️⃣ Počítání příkladů:
Každá skupina řeší příklady z pracovního listu.
Výsledky si zapisují do hrací karty na mazací tabulku.
2️⃣ Záchrana čísel:
Jakmile mají výsledek, běžec běží k tabuli, kde jsou připravené číselné lístečky (vězení čísel).
Najde správné číslo, vezme ho a přinese zpět ke své skupině.
3️⃣ Zapisování a kontrola:
Skupina přiloží zachráněné číslo k odpovídajícímu příkladu.
Pokud číslo už někdo vzal, běžec se vrací s prázdnýma rukama a pokračují v počítání dalších příkladů.
4️⃣ Střídání rolí:
Po každém běhu se hráči střídají v rolích – každý si vyzkouší počítání i běhání.
5️⃣ Konec hry:
Hra končí buď:
✅ Po uplynutí časového limitu (10–15 minut) – vítězí tým, který zachránil nejvíce čísel.
✅ Po osvobození všech čísel – pokud se podaří osvobodit všechna čísla, vítězí celá třída společně.
Co si děti procvičí a rozvíjejí?
🎯 Matematické dovednosti – Odčítání s přechodem přes desítku v oboru 0–100.
🧠 Logické myšlení – Hledání strategie a efektivní spolupráce ve skupině.
🤝 Týmovou spolupráci – Každý má svoji roli a musí se spolehnout na spoluhráče.
👀 Pozornost a rychlost – Hledání správných výsledků v omezeném čase.
🏃‍♂️ Fyzickou aktivitu – Běhání mezi lavicí a tabulí přináší pohyb a zábavu.
🎭 Kreativitu a motivaci – Hra je propojena s příběhem "Záchrany čísel", což podporuje nadšení a zapojení dětí.
🔹 Tip na vylepšení:
Můžete přidat příběhové prvky – např. že děti zachraňují čísla ze „zajetí zlého kouzelníka“ nebo „ztracených pokladů číselného království“.
Laminované hrací karty umožní opakované použití, což je skvělé pro průběžné procvičování.

Další produkty od autora Učíme se hrou s Luckou

778001
Český jazyk
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
S matematikou do pohádky Součástí je 10 pohádkových babiček, každá označená tabulkou s číslem od 1 do 10. K babičkám
30.00 Kč
603343
Prvouka
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Výzdoba třídy, roční období.
25.00 Kč
609466
Prvouka
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Oblíbená hra ,, Já mam, kdo má,, téma škola, vhodné pro předškoláky, kteří se ji seznamuji se školnim prostředím, nebo
25.00 Kč
601482
Český jazyk
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pravidla třídy
Doporučuji zalaminovat a společně s dětmi pravidla dopsat do tabule. Návrhy pravidel viz níže. Doporučuji co nejvíce
35.00 Kč
🔒 ZÁCHRANA ČÍSEL Z VĚZENÍ - Pepík a záhada číselného vězení - 2. - 3. TŘÍDA 🔒 🔒 ZÁCHRANA ČÍSEL Z VĚZENÍ - Pepík a záhada číselného vězení - 2. - 3. TŘÍDA 🔒
Záchrana čísel z vězení 🏰🔢Cíl hry:Procvičovat odčítání v oboru 0–100 s přechodem přes desítku.Rozvíjet týmovou spolupráci a rychlé rozhodování.Podporovat pohybovou aktivitu a zábavné učení.Příprava hry:Pomůcky:✅ Pracovní list s příklady (stejný pro všechny skupiny).✅ Hrací karta – tabulka, kam žáci zapisují výsledky. (doporučeno zalaminovat, psát fixem).✅ Číselné lístečky – lístečky s výsledky příkladů rozprostřené na tabuli, které žáci hledají.✅ Mazací fixy a hadříky na tabulky.Rozdělení žáků:👥 Žáci se rozdělí do skupin po 3–4 hráčích.🏃‍♂️ Každá skupina si rozdělí role – počtář, zapisovatel, běžec (mohou se střídat).Průběh hry:1️⃣ Počítání příkladů:Každá skupina řeší příklady z pracovního listu.Výsledky si zapisují do hrací karty na mazací tabulku.2️⃣ Záchrana čísel:Jakmile mají výsledek, běžec běží k tabuli, kde jsou připravené číselné lístečky (vězení čísel).Najde správné číslo, vezme ho a přinese zpět ke své skupině.3️⃣ Zapisování a kontrola:Skupina přiloží zachráněné číslo k odpovídajícímu příkladu.Pokud číslo už někdo vzal, běžec se vrací s prázdnýma rukama a pokračují v počítání dalších příkladů.4️⃣ Střídání rolí:Po každém běhu se hráči střídají v rolích – každý si vyzkouší počítání i běhání.5️⃣ Konec hry:Hra končí buď:✅ Po uplynutí časového limitu (10–15 minut) – vítězí tým, který zachránil nejvíce čísel.✅ Po osvobození všech čísel – pokud se podaří osvobodit všechna čísla, vítězí celá třída společně.Co si děti procvičí a rozvíjejí?🎯 Matematické dovednosti – Odčítání s přechodem přes desítku v oboru 0–100.🧠 Logické myšlení – Hledání strategie a efektivní spolupráce ve skupině.🤝 Týmovou spolupráci – Každý má svoji roli a musí se spolehnout na spoluhráče.👀 Pozornost a rychlost – Hledání správných výsledků v omezeném čase.🏃‍♂️ Fyzickou aktivitu – Běhání mezi lavicí a tabulí přináší pohyb a zábavu.🎭 Kreativitu a motivaci – Hra je propojena s příběhem "Záchrany čísel", což podporuje nadšení a zapojení dětí.🔹 Tip na vylepšení:Můžete přidat příběhové prvky – např. že děti zachraňují čísla ze „zajetí zlého kouzelníka“ nebo „ztracených pokladů číselného království“.Laminované hrací karty umožní opakované použití, což je skvělé pro průběžné procvičování.
UUCZ-798279
Matematika>Didaktické hry>Školní družina>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika
29.00