ZLOMKY - porovnávání s kolíčky

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
4
Velikost: 1.39 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 5. 2022
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet na porovnávání zlomků (vyber nejmenší zlomek, největší zlomek, zlomky menší než 1, zlomky větší než 1).

Cíl: Zopakování či upevnění porovnávání zlomků včetně jejich rozšiřování na společného jmenovatele.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-4: karty k rozstříhání a zalaminování

Výroba pomůcky:

  1. Pomůcku vytiskneme. Poté vystřihneme celou kartičku (tj. až po světle zelený okraj).
  2. Kartičku zohneme v místě čárkované čáry a zalaminujeme.
  3. K pomůcce dodáme 3 malé kolíčky. Jestliže má na aktivitě pracovat více žáků, je vhodné dát kolíčků více (pro každého člena skupiny 3 kolíčky).

Jak s materiálem pracovat:

  1. SAMOSTATNÁ PRÁCE: Žák dostane několik karet (případně i celou sadu) + 3 kolíčky. Vezme si kartu, vybere správné možnosti, umístí kolíčky na správné řešení (může být více možností správných). Správnost odpovědi ověří otočením karty (správná odpověď je označená puntíkem). Tato aktivita je vhodná např. i pro žáky jako „práce navíc“, pokud mají hotovou zadanou práci.
  2. SKUPINOVÁ PRÁCE: Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích) + příslušný počet kolíčků. Dále žáci pracují stejným způsobem, jako při samostatné práci.
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které karty dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. Díky samokontrole žáků se rozvíjí jejich samostatnost a zodpovědnost.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

273799
Matematika
6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení základních početních operací s desetinnými
31.00 Kč
456043
Matematika
8., 9.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 19 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do
44.00 Kč
323819
Matematika
7.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 23 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy + 4 možnosti. Do
45.00 Kč
143241
Matematika
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet s příklady na určení základu z dané části celku pomocí procent. Vždy k
30.00 Kč
ZLOMKY - porovnávání s kolíčky ZLOMKY - porovnávání s kolíčky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet na porovnávání zlomků (vyber nejmenší zlomek, největší zlomek, zlomky menší než 1, zlomky větší než 1).Cíl: Zopakování či upevnění porovnávání zlomků včetně jejich rozšiřování na společného jmenovatele.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-4: karty k rozstříhání a zalaminováníVýroba pomůcky:Pomůcku vytiskneme. Poté vystřihneme celou kartičku (tj. až po světle zelený okraj). Kartičku zohneme v místě čárkované čáry a zalaminujeme.K pomůcce dodáme 3 malé kolíčky. Jestliže má na aktivitě pracovat více žáků, je vhodné dát kolíčků více (pro každého člena skupiny 3 kolíčky).Jak s materiálem pracovat:SAMOSTATNÁ PRÁCE: Žák dostane několik karet (případně i celou sadu) + 3 kolíčky. Vezme si kartu, vybere správné možnosti, umístí kolíčky na správné řešení (může být více možností správných). Správnost odpovědi ověří otočením karty (správná odpověď je označená puntíkem). Tato aktivita je vhodná např. i pro žáky jako „práce navíc“, pokud mají hotovou zadanou práci.SKUPINOVÁ PRÁCE: Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích) + příslušný počet kolíčků. Dále žáci pracují stejným způsobem, jako při samostatné práci.V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které karty dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.Díky samokontrole žáků se rozvíjí jejich samostatnost a zodpovědnost.
UUCZ-73503
Matematika>Kolíčkování>7.>ZŠ – 2. STUPEŇ
25.00