ZLOMKY - porovnávání s kolíčky

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
4
Velikost: 1.39 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 5. 2022
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet na porovnávání zlomků (vyber nejmenší zlomek, největší zlomek, zlomky menší než 1, zlomky větší než 1).

Cíl: Zopakování či upevnění porovnávání zlomků včetně jejich rozšiřování na společného jmenovatele.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-4: karty k rozstříhání a zalaminování

Výroba pomůcky:

  1. Pomůcku vytiskneme. Poté vystřihneme celou kartičku (tj. až po světle zelený okraj).
  2. Kartičku zohneme v místě čárkované čáry a zalaminujeme.
  3. K pomůcce dodáme 3 malé kolíčky. Jestliže má na aktivitě pracovat více žáků, je vhodné dát kolíčků více (pro každého člena skupiny 3 kolíčky).

Jak s materiálem pracovat:

  1. SAMOSTATNÁ PRÁCE: Žák dostane několik karet (případně i celou sadu) + 3 kolíčky. Vezme si kartu, vybere správné možnosti, umístí kolíčky na správné řešení (může být více možností správných). Správnost odpovědi ověří otočením karty (správná odpověď je označená puntíkem). Tato aktivita je vhodná např. i pro žáky jako „práce navíc“, pokud mají hotovou zadanou práci.
  2. SKUPINOVÁ PRÁCE: Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích) + příslušný počet kolíčků. Dále žáci pracují stejným způsobem, jako při samostatné práci.
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které karty dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. Díky samokontrole žáků se rozvíjí jejich samostatnost a zodpovědnost.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

77670
Fyzika
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem dané délky. Cíl
28.99 Kč
71086
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Kolíčkování
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 36 karet na základní početní operace (sčítání, odčítání, násobení a dělení) s
33.00 Kč
121882
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
VELIKONOČNÍ DĚLENÍ - MALÁ NÁSOBILKA (slož z karet výsledek) Popis aktivity: Aktivita obsahuje 11 čtveřic karet (výsledky
30.00 Kč
817288
Matematika
4., 5.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 11 karet s úlohami na téma VELIKONOCE + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje
34.00 Kč
ZLOMKY - porovnávání s kolíčky ZLOMKY - porovnávání s kolíčky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet na porovnávání zlomků (vyber nejmenší zlomek, největší zlomek, zlomky menší než 1, zlomky větší než 1).Cíl: Zopakování či upevnění porovnávání zlomků včetně jejich rozšiřování na společného jmenovatele.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-4: karty k rozstříhání a zalaminováníVýroba pomůcky:Pomůcku vytiskneme. Poté vystřihneme celou kartičku (tj. až po světle zelený okraj). Kartičku zohneme v místě čárkované čáry a zalaminujeme.K pomůcce dodáme 3 malé kolíčky. Jestliže má na aktivitě pracovat více žáků, je vhodné dát kolíčků více (pro každého člena skupiny 3 kolíčky).Jak s materiálem pracovat:SAMOSTATNÁ PRÁCE: Žák dostane několik karet (případně i celou sadu) + 3 kolíčky. Vezme si kartu, vybere správné možnosti, umístí kolíčky na správné řešení (může být více možností správných). Správnost odpovědi ověří otočením karty (správná odpověď je označená puntíkem). Tato aktivita je vhodná např. i pro žáky jako „práce navíc“, pokud mají hotovou zadanou práci.SKUPINOVÁ PRÁCE: Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích) + příslušný počet kolíčků. Dále žáci pracují stejným způsobem, jako při samostatné práci.V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které karty dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.Díky samokontrole žáků se rozvíjí jejich samostatnost a zodpovědnost.
UUCZ-73503
Matematika>Kolíčkování>7.>ZŠ – 2. STUPEŇ
25.00