Zobecňovací úlohy - stupňovaná obtížnost

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
23
Velikost: 3.16 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 3. 2024
Sdílet:

Inspirováno úlohami z přijímacích testů na SŠ. Materiál obsahuje 15 "rostouchích" obrazců a ke každému se pojí několik podúloh. Zdatnějším žákům můžete nabídnout možnost zobecnit až do "n".

Obsah

  • 15 gradovaných úloh, celkem 38 otázek z toho 26 vedoucí na zobecnění až do "n",
  • řešení pro učitele - červený text

Možné způsoby využití

  • 15 kartiček například jako na každý týden jednu, žáci se postupně učí zobecňovat těžší a těžší úlohy, vhodné jako příprava před přijímačkami, nebo postupné "trénování" budoucích podobných úloh,
  • ve většině úloh je možné zkoušet samozřejmě i další čísla, pokud je na žáky v zadání příliš velký skok, vybídněte je, ať si vymyslí menší čísla a úlohy řeší s nimi, i tak třeba zjistí, že úloha pro některé hodnoty řešení vůbec nemá,
  • namnožte všechny kartičky několikrát, zadejte konkrétní čas na řešení, žák vyřeší, Vy zkontrolujete a může si jít vzít těžší kartičku (vyšší číslo příkladu), zatímco jeho spolužáci pracují na jiných číslech než on = individualizace.
  • Žáci nejprve pracovali samostatně a vy jste průběžně kontrolovali. Nyní máte ve třídě žáky, kteří stále řeší příklad 1 a žáky, kteří řeší příklad 4. Nabídněte jim, že mohou utvořit skupinky podle toho jaký příklad řeší a mohou si vzájemně pomoci k nalezení řešení.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

186435
Matematika
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Obohaťte běžné počty složením ornamentu. Žáci se hned mohou ujistit, že počítali správně - najdou výsledek v tabulce a
29.00 Kč
187503
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Ozvláštněte písemné dělení vpisováním výsledků do tabulky, kde se výsledky kříží a žáci díky tomu získají kontrolu
35.00 Kč
383530
Matematika
6., 7., 8.
Pracovní listy
Žáci procvičují dělení desetinným číslem s úkolem zjistit hodnoty BMI a podle tabulky rozmezí společně vytvoříme graf
30.00 Kč
580711
Matematika
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Žáci z nabídky vybírají právě jedno číslo splňující danou charakteristiku. Druhý a čtvrtý list nelze řešit postupně
25.00 Kč
Zobecňovací úlohy - stupňovaná obtížnost Zobecňovací úlohy - stupňovaná obtížnost
Inspirováno úlohami z přijímacích testů na SŠ. Materiál obsahuje 15 "rostouchích" obrazců a ke každému se pojí několik podúloh. Zdatnějším žákům můžete nabídnout možnost zobecnit až do "n". Obsah15 gradovaných úloh, celkem 38 otázek z toho 26 vedoucí na zobecnění až do "n",řešení pro učitele - červený textMožné způsoby využití15 kartiček například jako na každý týden jednu, žáci se postupně učí zobecňovat těžší a těžší úlohy, vhodné jako příprava před přijímačkami, nebo postupné "trénování" budoucích podobných úloh,ve většině úloh je možné zkoušet samozřejmě i další čísla, pokud je na žáky v zadání příliš velký skok, vybídněte je, ať si vymyslí menší čísla a úlohy řeší s nimi, i tak třeba zjistí, že úloha pro některé hodnoty řešení vůbec nemá,namnožte všechny kartičky několikrát, zadejte konkrétní čas na řešení, žák vyřeší, Vy zkontrolujete a může si jít vzít těžší kartičku (vyšší číslo příkladu), zatímco jeho spolužáci pracují na jiných číslech než on = individualizace. Žáci nejprve pracovali samostatně a vy jste průběžně kontrolovali. Nyní máte ve třídě žáky, kteří stále řeší příklad 1 a žáky, kteří řeší příklad 4. Nabídněte jim, že mohou utvořit skupinky podle toho jaký příklad řeší a mohou si vzájemně pomoci k nalezení řešení.
UUCZ-525160
Matematika>Pracovní listy>8.>9.>SŠ
25.00