Zobecňovací úlohy - stupňovaná obtížnost

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
23
Velikost: 3.16 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 3. 2024
Sdílet:

Inspirováno úlohami z přijímacích testů na SŠ. Materiál obsahuje 15 "rostouchích" obrazců a ke každému se pojí několik podúloh. Zdatnějším žákům můžete nabídnout možnost zobecnit až do "n".

Obsah

  • 15 gradovaných úloh, celkem 38 otázek z toho 26 vedoucí na zobecnění až do "n",
  • řešení pro učitele - červený text

Možné způsoby využití

  • 15 kartiček například jako na každý týden jednu, žáci se postupně učí zobecňovat těžší a těžší úlohy, vhodné jako příprava před přijímačkami, nebo postupné "trénování" budoucích podobných úloh,
  • ve většině úloh je možné zkoušet samozřejmě i další čísla, pokud je na žáky v zadání příliš velký skok, vybídněte je, ať si vymyslí menší čísla a úlohy řeší s nimi, i tak třeba zjistí, že úloha pro některé hodnoty řešení vůbec nemá,
  • namnožte všechny kartičky několikrát, zadejte konkrétní čas na řešení, žák vyřeší, Vy zkontrolujete a může si jít vzít těžší kartičku (vyšší číslo příkladu), zatímco jeho spolužáci pracují na jiných číslech než on = individualizace.
  • Žáci nejprve pracovali samostatně a vy jste průběžně kontrolovali. Nyní máte ve třídě žáky, kteří stále řeší příklad 1 a žáky, kteří řeší příklad 4. Nabídněte jim, že mohou utvořit skupinky podle toho jaký příklad řeší a mohou si vzájemně pomoci k nalezení řešení.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

643040
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Vytiskněte jako pracovní listy s prostorem pro řešení nebo na jednu stranu! 33 úloh na procvičení Pythagorovy věty v
30.00 Kč
603105
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Chtěla jsem vyplnit čas šesťáků, kteří dokončili písemku a koukali kolem, proto jsem jim ukázala několik rébusů
0.00 Kč
269663
Matematika
7., 8., 9.
Pracovní listy
Žák má spočítat objem tělesa, zamyslí se nad vzorečkem a zpravidla vynásobí všechna dostupná čísla. Tento materiál proto
30.00 Kč
314692
Matematika
5., 6., 7., 8.
Pracovní listy
Žák na konkrétních obrázcích do tabulky vyplňuje počty obarvených stěn staveb. Stavby se jistým stylem zvětšují a zadání
48.00 Kč
Zobecňovací úlohy - stupňovaná obtížnost Zobecňovací úlohy - stupňovaná obtížnost
Inspirováno úlohami z přijímacích testů na SŠ. Materiál obsahuje 15 "rostouchích" obrazců a ke každému se pojí několik podúloh. Zdatnějším žákům můžete nabídnout možnost zobecnit až do "n". Obsah15 gradovaných úloh, celkem 38 otázek z toho 26 vedoucí na zobecnění až do "n",řešení pro učitele - červený textMožné způsoby využití15 kartiček například jako na každý týden jednu, žáci se postupně učí zobecňovat těžší a těžší úlohy, vhodné jako příprava před přijímačkami, nebo postupné "trénování" budoucích podobných úloh,ve většině úloh je možné zkoušet samozřejmě i další čísla, pokud je na žáky v zadání příliš velký skok, vybídněte je, ať si vymyslí menší čísla a úlohy řeší s nimi, i tak třeba zjistí, že úloha pro některé hodnoty řešení vůbec nemá,namnožte všechny kartičky několikrát, zadejte konkrétní čas na řešení, žák vyřeší, Vy zkontrolujete a může si jít vzít těžší kartičku (vyšší číslo příkladu), zatímco jeho spolužáci pracují na jiných číslech než on = individualizace. Žáci nejprve pracovali samostatně a vy jste průběžně kontrolovali. Nyní máte ve třídě žáky, kteří stále řeší příklad 1 a žáky, kteří řeší příklad 4. Nabídněte jim, že mohou utvořit skupinky podle toho jaký příklad řeší a mohou si vzájemně pomoci k nalezení řešení.
UUCZ-525160
Matematika>Pracovní listy>8.>9.>SŠ
25.00