DEUTSCH - Tvoření vět, slovosled a slovní zásoba (zábavně)

Předmět:
Počet stran:
11
Velikost: 3.67 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající PavMa
Nahráno:
Naposledy upraveno:
10. 11. 2025
Sdílet:

Z PÍSMEN K VĚTÁM - TVOŘENÍ VĚT

4 pracovní listy

POKLAD PRO TVORBU VLASTNÍHO ZADÁNÍ

Vzorové řešení - odpovědi žáků jsou variabilní

 

Obsah:

Materiál obsahuje čtyři pracovní listy a list pro tvorbu vlastního zadání učitele nebo žáků.

Na každém listě je uvedeno 11 řádků s různými shluky písmen, které představují počáteční písmena jednotlivých slov ve větě.

 

Úkolem žáků je z těchto písmen vytvořit alespoň jednu smysluplnou, gramaticky i formálně správnou větu v německém jazyce.

 

Následně žáci přeloží vytvořenou větu do češtiny.

 

Pro učitele je k dispozici vzorové řešení, které slouží jako orientační pomůcka. Každý řádek však může mít více správných řešení, což dává žákům prostor pro tvořivost.

 

Poslední list může vyučující využít pro tvorbu vlastního zadání nebo nechat tuto aktivitu žákům a umožnit jim vytvořit zadání pro své spolužáky i s možným řešením.

 

Cíl učebního materiálu:

  • rozvíjet tvořivost a jazykovou pohotovost žáků,
  • procvičit slovosled v německé větě,
  • upevnit základní slovní zásobu a tvary sloves,
  • vést žáky k samostatnému tvoření vět a porozumění jejich významu,
  • prohloubit schopnost překladu z němčiny do češtiny.

 

Motivace

Úkol má hravý charakter – žáci si připomínají slovíčka a gramatiku, aniž by šlo o klasické drilové cvičení.

 

Tvoření vět ze zadaných písmen rozvíjí fantazii, kreativitu a soutěživost.

 

Lze z něj udělat i týmovou hru (např. „Kdo první vymyslí správnou větu?“ nebo „Kdo vymyslí nejvtipnější větu?“).

 

Učební materiál „Z písmen k větám“ propojuje gramatiku, slovní zásobu a kreativní myšlení.

Jeho výhodou je variabilita – lze ho použít v různých úrovních, v různých typech výuky (individuální, skupinové, soutěžní) a v různých fázích hodiny (zahřívací aktivita, procvičení, opakování).

Žáci se při práci aktivně zapojují, tvoří, přemýšlejí a přitom se nenásilně učí správně formulovat věty v němčině.

Další produkty od autora PavMa

944955
Chemie
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Kolik cukru obsahují naše potraviny? AKTIVITA / NÁSTĚNKA / DISKUZE Materiál názorně ukazuje množství cukru v běžných
40.00 Kč
932183
Chemie
9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Rudolf II. – Tajemství elixíru života (úniková hra z chemie) Tento výukový materiál je koncipován jako úniková hra, ve
49.00 Kč
770841
Chemie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pracovní listy A, B, C pro doplnění strukturních vzorců uhlovodíků Dokážeš doplnit chybějící část uhlovodíku? Ekonomický
45.00 Kč
892225
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Doplňovací hra na rozvoj slovní zásoby (2. stupeň ZŠ) 1. Popis hry Tato hra je navržena jako psaná doplňovací hra pro
35.00 Kč
DEUTSCH - Tvoření vět, slovosled a slovní zásoba (zábavně) DEUTSCH - Tvoření vět, slovosled a slovní zásoba (zábavně)
Z PÍSMEN K VĚTÁM - TVOŘENÍ VĚT4 pracovní listyPOKLAD PRO TVORBU VLASTNÍHO ZADÁNÍVzorové řešení - odpovědi žáků jsou variabilní Obsah:Materiál obsahuje čtyři pracovní listy a list pro tvorbu vlastního zadání učitele nebo žáků.Na každém listě je uvedeno 11 řádků s různými shluky písmen, které představují počáteční písmena jednotlivých slov ve větě. Úkolem žáků je z těchto písmen vytvořit alespoň jednu smysluplnou, gramaticky i formálně správnou větu v německém jazyce. Následně žáci přeloží vytvořenou větu do češtiny. Pro učitele je k dispozici vzorové řešení, které slouží jako orientační pomůcka. Každý řádek však může mít více správných řešení, což dává žákům prostor pro tvořivost. Poslední list může vyučující využít pro tvorbu vlastního zadání nebo nechat tuto aktivitu žákům a umožnit jim vytvořit zadání pro své spolužáky i s možným řešením. Cíl učebního materiálu:rozvíjet tvořivost a jazykovou pohotovost žáků,procvičit slovosled v německé větě,upevnit základní slovní zásobu a tvary sloves,vést žáky k samostatnému tvoření vět a porozumění jejich významu,prohloubit schopnost překladu z němčiny do češtiny. MotivaceÚkol má hravý charakter – žáci si připomínají slovíčka a gramatiku, aniž by šlo o klasické drilové cvičení. Tvoření vět ze zadaných písmen rozvíjí fantazii, kreativitu a soutěživost. Lze z něj udělat i týmovou hru (např. „Kdo první vymyslí správnou větu?“ nebo „Kdo vymyslí nejvtipnější větu?“). Učební materiál „Z písmen k větám“ propojuje gramatiku, slovní zásobu a kreativní myšlení.Jeho výhodou je variabilita – lze ho použít v různých úrovních, v různých typech výuky (individuální, skupinové, soutěžní) a v různých fázích hodiny (zahřívací aktivita, procvičení, opakování).Žáci se při práci aktivně zapojují, tvoří, přemýšlejí a přitom se nenásilně učí správně formulovat věty v němčině.
UUCZ-1026626
Německý jazyk>Didaktické hry>Postřehovky>Pracovní listy>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
35.00