Sloh - tvorba vět a příběhů

Ročník:
3., 4., 5.
Kategorie:
Počet stran:
13
Velikost: 26.29 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 7. 2024
Sdílet:

Předmět: český jazyk, sloh

Použití: vzdělávací materiál pro 3. - 5. třídu ZŠ

Rozsah: 32 karet, 4 pracovní listy (+ listy v černobílé verzi)

Cíl: Žáci se učí tvořit smysluplné věty a následně celé příběhy. 

Očekávané výstupy: Žák sestaví osnovu vyprávění a na jejím základě vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti.

 

Než začnete s materiálem pracovat:

• stránky vytiskněte,

• papíry zalaminujte,

• nastříhejte na jednotlivé kartičky (pracovní listy nechat celé).

 

 

Jak s materiálem pracovat:

Každý žák si vylosuje jednu kartičku s obrázkem z reálného života. Může se jednat o osobu, více lidí či zvíře. Na pracovní list si nejdříve sepíše „hesla“, která popisují daný obrázek. Tento pracovní list žáci používají jako osnovu, aby věděli, čeho se mají držet. Zároveň nezapomenou na nic důležitého, co by v příběhu mělo zaznít. Na další pracovní list (nebo do sešitu) již poté píší celý příběh, který se k dané fotografii může vázat. Zde už se ve fantazii meze nekladou. 

Další produkty od autora Tipy učitelům - Jana Malypetrová

367259
Přírodověda
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Předmět: přírodověda Použití: 2. – 4. třída Než začnete s materiálem pracovat: • stránky si vytiskněte • papíry
55.00 Kč
217220
Anglický jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
"Já mám, kdo má?" v anglickém jazyce na téma Vánoce - Christmas. Předmět: Anglický jazyk Použití: 2. – 5. třída Rozsah
25.00 Kč
538576
Nezařazené k předmětu
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Tento set obsahuje 4 aktivity: Demonstrační karty: Kartičky poslouží jako demonstrační karty. Díky nim můžeme vést s
100.00 Kč
334492
Nezařazené k předmětu
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Předmět: nezařazeno k předmětu Použití: 1. stupeň ZŠ Rozsah: 6 stran + 1 strana s nápisy Než začnete s materiálem
35.00 Kč
Sloh - tvorba vět a příběhů Sloh - tvorba vět a příběhů
Předmět: český jazyk, sloh Použití: vzdělávací materiál pro 3. - 5. třídu ZŠ Rozsah: 32 karet, 4 pracovní listy (+ listy v černobílé verzi) Cíl: Žáci se učí tvořit smysluplné věty a následně celé příběhy.  Očekávané výstupy: Žák sestaví osnovu vyprávění a na jejím základě vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti.   Než začnete s materiálem pracovat: • stránky vytiskněte, • papíry zalaminujte, • nastříhejte na jednotlivé kartičky (pracovní listy nechat celé).     Jak s materiálem pracovat: Každý žák si vylosuje jednu kartičku s obrázkem z reálného života. Může se jednat o osobu, více lidí či zvíře. Na pracovní list si nejdříve sepíše „hesla“, která popisují daný obrázek. Tento pracovní list žáci používají jako osnovu, aby věděli, čeho se mají držet. Zároveň nezapomenou na nic důležitého, co by v příběhu mělo zaznít. Na další pracovní list (nebo do sešitu) již poté píší celý příběh, který se k dané fotografii může vázat. Zde už se ve fantazii meze nekladou. 
UUCZ-234567
Český jazyk - sloh>Ostatní>3.>4.>5.
40.00