Předmět: český jazyk, sloh
Použití: vzdělávací materiál pro 3. - 5. třídu ZŠ
Rozsah: 32 karet, 4 pracovní listy (+ listy v černobílé verzi)
Cíl: Žáci se učí tvořit smysluplné věty a následně celé příběhy.
Očekávané výstupy: Žák sestaví osnovu vyprávění a na jejím základě vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti.
Než začnete s materiálem pracovat:
• stránky vytiskněte,
• papíry zalaminujte,
• nastříhejte na jednotlivé kartičky (pracovní listy nechat celé).
Jak s materiálem pracovat:
Každý žák si vylosuje jednu kartičku s obrázkem z reálného života. Může se jednat o osobu, více lidí či zvíře. Na pracovní list si nejdříve sepíše „hesla“, která popisují daný obrázek. Tento pracovní list žáci používají jako osnovu, aby věděli, čeho se mají držet. Zároveň nezapomenou na nic důležitého, co by v příběhu mělo zaznít. Na další pracovní list (nebo do sešitu) již poté píší celý příběh, který se k dané fotografii může vázat. Zde už se ve fantazii meze nekladou.