Německá hra: ABC-Rätselrunde pro rozvoj slovní zásoby

Předmět:
Počet stran:
12
Velikost: 3.89 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající PavMa
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 5. 2025
Sdílet:

O čem hra je:

Tato slovní hra slouží k procvičování a upevnění slovní zásoby v německém jazyce. Žáci mají za úkol co nejrychleji doplnit výrazy odpovídající dané kategorii a počátečnímu písmenu. Aktivita je rozdělena do dvou verzí hry, přičemž každá obsahuje čtyři kola po pěti různých kategoriích.

Cíl a smysl hry:

  • rozšířit slovní zásobu zábavnou a soutěživou formou
  • aktivovat znalosti slov tematicky (např. ovoce, oblečení, zvířata, barvy, jídlo...)
  • posilovat paměť, asociace a jazykovou pohotovost
  • rozvíjet spolupráci (při práci ve skupinách) i schopnost samostatné práce

Možnosti obtížnosti:

Úroveň lze snadno přizpůsobit úrovni žáků:

  • Základní varianta: doplnit 1 slovo pro každou kategorii
  • Středně těžká varianta: doplnit 2 slova
  • Pokročilá varianta: doplnit 3 slova

Pravidla hry:

  • Učitel rozdá list se seznamem kategorií a počátečním písmenem.
  • Hráči (jednotlivci nebo týmy) mají za úkol doplnit výrazy do všech políček.
  • Hraje se buď na časový limit (např. 2–3 minuty), nebo na rychlost a správnost vyplnění.
  • Vítězí ten, kdo má list správně a nejrychleji vyplněný.
  • Slovní výrazy se zapisují bez členů, všechny musí odpovídat počátečnímu písmenu i významově odpovídat dané kategorii.

Přínos pro žáky:

  • rozšíření a upevnění slovní zásoby
  • zábavné a nenásilné učení formou hry
  • podpora aktivního vyhledávání a kategorizace slov
  • rozvoj kreativity a rychlého uvažování v cizím jazyce
  • posílení týmové spolupráce i zdravé soutěživosti

Přínos pro učitele:

  • univerzálně použitelný materiál pro různé úrovně (A1–B1)
  • variabilita dle úrovně třídy, tématu nebo času
  • vhodné jako úvod, opakování i zpestření výuky
  • možnost rozšíření do ústní části (žáci vysvětlují svá slova, používají je ve větách apod.)

Motivace a atmosféra:

Hra je velmi oblíbená u žáků díky své dynamice a soutěžnímu charakteru. Poskytuje bezpečný prostor pro chyby i smích a zároveň přináší efektivní jazykový trénink.

Další produkty od autora PavMa

760479
Chemie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pracovní listy A, B, C pro doplnění strukturních vzorců uhlovodíků Pracovní listy A, B, C pro doplnění názvů uhlovodíků
50.00 Kč
680446
Chemie
9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: 4 pracovní listy A4 s informacemi o potravinách, vhodné skladbě potravin a potřebných živinách 1 list
45.00 Kč
645678
Anglický jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pexeso
Materiál obsahuje: 20 kartiček s popisem objektu prostřednictvím přídavných jmen v anglickém jazyce 20 kartiček s
40.00 Kč
727611
Chemie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: 3 A4 se čtyřmi tabulkami pro zařazení prvků do skupin (kovy, nekovy, alkalické kovy apod.) Testování
40.00 Kč
Německá hra: ABC-Rätselrunde pro rozvoj slovní zásoby Německá hra: ABC-Rätselrunde pro rozvoj slovní zásoby
O čem hra je:Tato slovní hra slouží k procvičování a upevnění slovní zásoby v německém jazyce. Žáci mají za úkol co nejrychleji doplnit výrazy odpovídající dané kategorii a počátečnímu písmenu. Aktivita je rozdělena do dvou verzí hry, přičemž každá obsahuje čtyři kola po pěti různých kategoriích.Cíl a smysl hry:rozšířit slovní zásobu zábavnou a soutěživou formouaktivovat znalosti slov tematicky (např. ovoce, oblečení, zvířata, barvy, jídlo...)posilovat paměť, asociace a jazykovou pohotovostrozvíjet spolupráci (při práci ve skupinách) i schopnost samostatné práceMožnosti obtížnosti:Úroveň lze snadno přizpůsobit úrovni žáků:Základní varianta: doplnit 1 slovo pro každou kategoriiStředně těžká varianta: doplnit 2 slovaPokročilá varianta: doplnit 3 slovaPravidla hry:Učitel rozdá list se seznamem kategorií a počátečním písmenem.Hráči (jednotlivci nebo týmy) mají za úkol doplnit výrazy do všech políček.Hraje se buď na časový limit (např. 2–3 minuty), nebo na rychlost a správnost vyplnění.Vítězí ten, kdo má list správně a nejrychleji vyplněný.Slovní výrazy se zapisují bez členů, všechny musí odpovídat počátečnímu písmenu i významově odpovídat dané kategorii.Přínos pro žáky:rozšíření a upevnění slovní zásobyzábavné a nenásilné učení formou hrypodpora aktivního vyhledávání a kategorizace slovrozvoj kreativity a rychlého uvažování v cizím jazyceposílení týmové spolupráce i zdravé soutěživostiPřínos pro učitele:univerzálně použitelný materiál pro různé úrovně (A1–B1)variabilita dle úrovně třídy, tématu nebo časuvhodné jako úvod, opakování i zpestření výukymožnost rozšíření do ústní části (žáci vysvětlují svá slova, používají je ve větách apod.)Motivace a atmosféra:Hra je velmi oblíbená u žáků díky své dynamice a soutěžnímu charakteru. Poskytuje bezpečný prostor pro chyby i smích a zároveň přináší efektivní jazykový trénink.
UUCZ-893355
Německý jazyk>Didaktické hry>Postřehovky>Pracovní listy>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🔍 Šifry
40.00