Barevné hrady, skládačka

Kategorie:
Téma:
Počet stran:
15
Velikost: 2.19 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 8. 2025
Sdílet:

Tento vzdělávací materiál je určen pro předškolní děti a rozvíjí jejich schopnost rozlišovat a přiřazovat barvy. Soubor obsahuje 11 listů, přičemž na každém listu se nachází jeden hrad s jiným barevným pozadím. Součástí každého listu jsou čtyři prázdné stíny štítů. Součástí souboru jsou také 3 strany se 44 barevnými štíty s různými obrázky.

Doporučení pro tisk a příprava

Štíty je potřeba vystřihnout a poté zalaminovat, případně vytisknout na tvrdý papír, aby se prodloužila jejich životnost. Pokud chcete, můžete materiál opatřit suchým zipem.

Náměty k aktivitě

1. Úkolem dětí je přiřadit správné štíty ke každému hradu podle barvy pozadí. Děti hledají štíty, které barevně odpovídají konkrétnímu hradu, a umisťují je do stínů na stránce.

2. Před dítě položte více hradů a popište jeden z nich pouze slovy – například: „Najdi hrad, který je barvy jako tráva.“ (zelený). Dítě má za úkol podle slovního popisu najít správný hrad. Následně k němu vyhledá čtyři štíty, které mají stejnou barvu pozadí, a umístí je na příslušná místa.

3. Dítěti na několik vteřin ukážete hrad, ke kterému jste přiložili čtyři správné štíty. Poté hrad i štíty zakryjete nebo odstraníte a dítě má za úkol vzpomenout si, jaké obrázky tam byly.

4. Děti si náhodně vybírají jednotlivé štíty a popisují, co na nich vidí. Učí se pojmenovávat předměty, zvířata nebo situace a rozvíjejí tak aktivní slovní zásobu.

5. Každé dítě si vybere jeden hrad a vymyslí k němu krátký příběh. Může odpovědět na otázky: „Kdo v tom hradě bydlí? Proč má právě tyto štíty? Co se v tom hradě jednou stalo?“

6. Štíty s obrázky lze využít také k tematickému třídění. Děti je mohou rozdělit do skupin podle toho, co zobrazují – například zvířata, jídlo, oblečení...

Další produkty od autora Marie Šoustarová (Materiály dětem)

99755
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Já mám, kdo má
Aktivita obsahuje 36 hracích kartiček na téma Pohádkové bytosti. Děti si mohou rozšířit slovní zásobu hravou formou
44.00 Kč
449452
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Kolíčkování
Soubor obsahuje 13 stran pracovních listů a aktivit na téma Tři králové. Pět pracovních listů je černobílých, pět
57.00 Kč
82378
Prvouka
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., Speciální pedagogika
Skládačky
Aktivita obsahuje 32 obrázkových dvojic na téma Lidské tělo. Úkolem dětí je najít barevným puzzlíkům jejich stíny
44.00 Kč
178910
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Skládačky
Pokračování prostorové orientace, tentokrát na téma Dýňobraní. Prostorové skládání je rozdělené podle tří obtížností
33.00 Kč
Barevné hrady, skládačka Barevné hrady, skládačka
Tento vzdělávací materiál je určen pro předškolní děti a rozvíjí jejich schopnost rozlišovat a přiřazovat barvy. Soubor obsahuje 11 listů, přičemž na každém listu se nachází jeden hrad s jiným barevným pozadím. Součástí každého listu jsou čtyři prázdné stíny štítů. Součástí souboru jsou také 3 strany se 44 barevnými štíty s různými obrázky.
Doporučení pro tisk a přípravaŠtíty je potřeba vystřihnout a poté zalaminovat, případně vytisknout na tvrdý papír, aby se prodloužila jejich životnost. Pokud chcete, můžete materiál opatřit suchým zipem.Náměty k aktivitě1. Úkolem dětí je přiřadit správné štíty ke každému hradu podle barvy pozadí. Děti hledají štíty, které barevně odpovídají konkrétnímu hradu, a umisťují je do stínů na stránce.2. Před dítě položte více hradů a popište jeden z nich pouze slovy – například: „Najdi hrad, který je barvy jako tráva.“ (zelený). Dítě má za úkol podle slovního popisu najít správný hrad. Následně k němu vyhledá čtyři štíty, které mají stejnou barvu pozadí, a umístí je na příslušná místa.3. Dítěti na několik vteřin ukážete hrad, ke kterému jste přiložili čtyři správné štíty. Poté hrad i štíty zakryjete nebo odstraníte a dítě má za úkol vzpomenout si, jaké obrázky tam byly.4. Děti si náhodně vybírají jednotlivé štíty a popisují, co na nich vidí. Učí se pojmenovávat předměty, zvířata nebo situace a rozvíjejí tak aktivní slovní zásobu.5. Každé dítě si vybere jeden hrad a vymyslí k němu krátký příběh. Může odpovědět na otázky: „Kdo v tom hradě bydlí? Proč má právě tyto štíty? Co se v tom hradě jednou stalo?“6. Štíty s obrázky lze využít také k tematickému třídění. Děti je mohou rozdělit do skupin podle toho, co zobrazují – například zvířata, jídlo, oblečení...
UUCZ-927403
Nezařazené k předmětu>Skládačky>Batole (1 - 3 roky)>MŠ>MŠ - předškoláci>Speciální pedagogika>🎨 Barvy
50.00