Barevné hrady, skládačka

Kategorie:
Téma:
Počet stran:
15
Velikost: 2.19 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 8. 2025
Sdílet:

Tento vzdělávací materiál je určen pro předškolní děti a rozvíjí jejich schopnost rozlišovat a přiřazovat barvy. Soubor obsahuje 11 listů, přičemž na každém listu se nachází jeden hrad s jiným barevným pozadím. Součástí každého listu jsou čtyři prázdné stíny štítů. Součástí souboru jsou také 3 strany se 44 barevnými štíty s různými obrázky.

Doporučení pro tisk a příprava

Štíty je potřeba vystřihnout a poté zalaminovat, případně vytisknout na tvrdý papír, aby se prodloužila jejich životnost. Pokud chcete, můžete materiál opatřit suchým zipem.

Náměty k aktivitě

1. Úkolem dětí je přiřadit správné štíty ke každému hradu podle barvy pozadí. Děti hledají štíty, které barevně odpovídají konkrétnímu hradu, a umisťují je do stínů na stránce.

2. Před dítě položte více hradů a popište jeden z nich pouze slovy – například: „Najdi hrad, který je barvy jako tráva.“ (zelený). Dítě má za úkol podle slovního popisu najít správný hrad. Následně k němu vyhledá čtyři štíty, které mají stejnou barvu pozadí, a umístí je na příslušná místa.

3. Dítěti na několik vteřin ukážete hrad, ke kterému jste přiložili čtyři správné štíty. Poté hrad i štíty zakryjete nebo odstraníte a dítě má za úkol vzpomenout si, jaké obrázky tam byly.

4. Děti si náhodně vybírají jednotlivé štíty a popisují, co na nich vidí. Učí se pojmenovávat předměty, zvířata nebo situace a rozvíjejí tak aktivní slovní zásobu.

5. Každé dítě si vybere jeden hrad a vymyslí k němu krátký příběh. Může odpovědět na otázky: „Kdo v tom hradě bydlí? Proč má právě tyto štíty? Co se v tom hradě jednou stalo?“

6. Štíty s obrázky lze využít také k tematickému třídění. Děti je mohou rozdělit do skupin podle toho, co zobrazují – například zvířata, jídlo, oblečení...

Další produkty od autora Marie Šoustarová (Materiály dětem)

133939
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Skládačky
Pokračování prostorové orientace, tentokrát na téma Vesmír. Prostorové skládání je rozdělené podle tří obtížností
33.00 Kč
511329
Prvouka
MŠ, MŠ - předškoláci, 1., 2., Speciální pedagogika
Já mám, kdo má
Aktivita obsahuje 24 hracích karet na téma Stěhovaví ptáci. V případě zájmu si můžete vytisknout i zadní stranu kartiček
44.00 Kč
172925
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Kolíčkování
Aktivita obsahuje 40 kolíčkovacích kartiček na téma Podzim. Kolíčkování je zaměřené na: stejné obrázky přiřazování stínů
44.00 Kč
732386
Český jazyk
MŠ, MŠ - předškoláci, 1., Speciální pedagogika
Skládačky
Soubor obsahuje (2x) 10 kartiček s dvojicemi slov mnohoznačných a homonym. Můžete využít i stranu s prázdnými kartami (s
50.00 Kč
Barevné hrady, skládačka Barevné hrady, skládačka
Tento vzdělávací materiál je určen pro předškolní děti a rozvíjí jejich schopnost rozlišovat a přiřazovat barvy. Soubor obsahuje 11 listů, přičemž na každém listu se nachází jeden hrad s jiným barevným pozadím. Součástí každého listu jsou čtyři prázdné stíny štítů. Součástí souboru jsou také 3 strany se 44 barevnými štíty s různými obrázky.
Doporučení pro tisk a přípravaŠtíty je potřeba vystřihnout a poté zalaminovat, případně vytisknout na tvrdý papír, aby se prodloužila jejich životnost. Pokud chcete, můžete materiál opatřit suchým zipem.Náměty k aktivitě1. Úkolem dětí je přiřadit správné štíty ke každému hradu podle barvy pozadí. Děti hledají štíty, které barevně odpovídají konkrétnímu hradu, a umisťují je do stínů na stránce.2. Před dítě položte více hradů a popište jeden z nich pouze slovy – například: „Najdi hrad, který je barvy jako tráva.“ (zelený). Dítě má za úkol podle slovního popisu najít správný hrad. Následně k němu vyhledá čtyři štíty, které mají stejnou barvu pozadí, a umístí je na příslušná místa.3. Dítěti na několik vteřin ukážete hrad, ke kterému jste přiložili čtyři správné štíty. Poté hrad i štíty zakryjete nebo odstraníte a dítě má za úkol vzpomenout si, jaké obrázky tam byly.4. Děti si náhodně vybírají jednotlivé štíty a popisují, co na nich vidí. Učí se pojmenovávat předměty, zvířata nebo situace a rozvíjejí tak aktivní slovní zásobu.5. Každé dítě si vybere jeden hrad a vymyslí k němu krátký příběh. Může odpovědět na otázky: „Kdo v tom hradě bydlí? Proč má právě tyto štíty? Co se v tom hradě jednou stalo?“6. Štíty s obrázky lze využít také k tematickému třídění. Děti je mohou rozdělit do skupin podle toho, co zobrazují – například zvířata, jídlo, oblečení...
UUCZ-927403
Nezařazené k předmětu>Skládačky>Batole (1 - 3 roky)>MŠ>MŠ - předškoláci>Speciální pedagogika>🎨 Barvy
50.00