Barevné hrady, skládačka

Kategorie:
Téma:
Počet stran:
15
Velikost: 2.19 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 8. 2025
Sdílet:

Tento vzdělávací materiál je určen pro předškolní děti a rozvíjí jejich schopnost rozlišovat a přiřazovat barvy. Soubor obsahuje 11 listů, přičemž na každém listu se nachází jeden hrad s jiným barevným pozadím. Součástí každého listu jsou čtyři prázdné stíny štítů. Součástí souboru jsou také 3 strany se 44 barevnými štíty s různými obrázky.

Doporučení pro tisk a příprava

Štíty je potřeba vystřihnout a poté zalaminovat, případně vytisknout na tvrdý papír, aby se prodloužila jejich životnost. Pokud chcete, můžete materiál opatřit suchým zipem.

Náměty k aktivitě

1. Úkolem dětí je přiřadit správné štíty ke každému hradu podle barvy pozadí. Děti hledají štíty, které barevně odpovídají konkrétnímu hradu, a umisťují je do stínů na stránce.

2. Před dítě položte více hradů a popište jeden z nich pouze slovy – například: „Najdi hrad, který je barvy jako tráva.“ (zelený). Dítě má za úkol podle slovního popisu najít správný hrad. Následně k němu vyhledá čtyři štíty, které mají stejnou barvu pozadí, a umístí je na příslušná místa.

3. Dítěti na několik vteřin ukážete hrad, ke kterému jste přiložili čtyři správné štíty. Poté hrad i štíty zakryjete nebo odstraníte a dítě má za úkol vzpomenout si, jaké obrázky tam byly.

4. Děti si náhodně vybírají jednotlivé štíty a popisují, co na nich vidí. Učí se pojmenovávat předměty, zvířata nebo situace a rozvíjejí tak aktivní slovní zásobu.

5. Každé dítě si vybere jeden hrad a vymyslí k němu krátký příběh. Může odpovědět na otázky: „Kdo v tom hradě bydlí? Proč má právě tyto štíty? Co se v tom hradě jednou stalo?“

6. Štíty s obrázky lze využít také k tematickému třídění. Děti je mohou rozdělit do skupin podle toho, co zobrazují – například zvířata, jídlo, oblečení...

Další produkty od autora Marie Šoustarová (Materiály dětem)

117303
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Skládačky
Pokračování prostorové orientace, tentokrát na téma Drobní živočichové. Prostorové skládání je rozdělené podle tří
33.00 Kč
267811
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., Speciální pedagogika
Kolíčkování
Aktivita obsahuje 28 kolíčkovacích kartiček na téma Rýmy. Kolíčkování je zaměřené na určení dvou obrázků, které se
44.00 Kč
98002
Hudební výchova
MŠ, MŠ - předškoláci
Já mám, kdo má
Aktivita obsahuje 24 hracích kartiček na téma Hudební nástroje. Děti si mohou rozšířit slovní zásobu hravou formou.
44.00 Kč
75170
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, Speciální pedagogika
Skládačky
Pokračování prostorové orientace, tentokrát na téma Mikuláš. Prostorové skládání je rozdělené podle tří obtížností
33.00 Kč
Barevné hrady, skládačka Barevné hrady, skládačka
Tento vzdělávací materiál je určen pro předškolní děti a rozvíjí jejich schopnost rozlišovat a přiřazovat barvy. Soubor obsahuje 11 listů, přičemž na každém listu se nachází jeden hrad s jiným barevným pozadím. Součástí každého listu jsou čtyři prázdné stíny štítů. Součástí souboru jsou také 3 strany se 44 barevnými štíty s různými obrázky.
Doporučení pro tisk a přípravaŠtíty je potřeba vystřihnout a poté zalaminovat, případně vytisknout na tvrdý papír, aby se prodloužila jejich životnost. Pokud chcete, můžete materiál opatřit suchým zipem.Náměty k aktivitě1. Úkolem dětí je přiřadit správné štíty ke každému hradu podle barvy pozadí. Děti hledají štíty, které barevně odpovídají konkrétnímu hradu, a umisťují je do stínů na stránce.2. Před dítě položte více hradů a popište jeden z nich pouze slovy – například: „Najdi hrad, který je barvy jako tráva.“ (zelený). Dítě má za úkol podle slovního popisu najít správný hrad. Následně k němu vyhledá čtyři štíty, které mají stejnou barvu pozadí, a umístí je na příslušná místa.3. Dítěti na několik vteřin ukážete hrad, ke kterému jste přiložili čtyři správné štíty. Poté hrad i štíty zakryjete nebo odstraníte a dítě má za úkol vzpomenout si, jaké obrázky tam byly.4. Děti si náhodně vybírají jednotlivé štíty a popisují, co na nich vidí. Učí se pojmenovávat předměty, zvířata nebo situace a rozvíjejí tak aktivní slovní zásobu.5. Každé dítě si vybere jeden hrad a vymyslí k němu krátký příběh. Může odpovědět na otázky: „Kdo v tom hradě bydlí? Proč má právě tyto štíty? Co se v tom hradě jednou stalo?“6. Štíty s obrázky lze využít také k tematickému třídění. Děti je mohou rozdělit do skupin podle toho, co zobrazují – například zvířata, jídlo, oblečení...
UUCZ-927403
Nezařazené k předmětu>Skládačky>Batole (1 - 3 roky)>MŠ>MŠ - předškoláci>Speciální pedagogika>🎨 Barvy
50.00