Tato hra rozvíjí strategické myšlení, spolupráci v týmu, orientaci v prostoru a zároveň podporuje pohybovou aktivitu. Hráči vytvářejí vlastní mapu krajiny pomocí terénních dílků inspirovaných hrou Kartografové a známými tvary z Tetrisu.
Hra je určena především pro děti 3.–5. ročníku, ale díky své dynamičnosti, týmové práci a variabilním bodovacím podmínkám si ji skvěle užijí i starší žáci.
Materiál obsahuje:
- 4 karty ročních období – každá s ilustrací a dvěma bodovacími podmínkami pro dané období
- 3 sady po 54 kartách s terénními dílky (lesy, pole, voda, osady):
- 1 sada obyčejných dílků
- 2 sady středně výhodných dílků
- 3 sady nejvýhodnějších dílků
- Každá karta zobrazuje konkrétní tvar dílku a značku terénu
- Pravidla hry – přehledně zpracovaný návod pro snadné vysvětlení a vedení hry
- přehlednou tabulku hodnocení podmínek
Jak s materiálem pracovat:
- Hru lze hrát ve třídě, tělocvičně nebo venku, ideálně jako aktivitu na školu v přírodě.
- Stanoviště s kartami se rozmístí do prostoru – děti za nimi běhají a vybírají si vhodné terénní dílky.
- Každý tým si postupně buduje vlastní mapu a snaží se splnit co nejvíce bodovacích podmínek.
- Učitel nebo organizátor průběžně vyhlašuje roční období, provádí hodnocení a nakonec sčítá body.
Tato kombinace pohybu, strategie a spolupráce dělá z "Budování říše" zábavnou a smysluplnou týmovou aktivitu, kterou si žáci zapamatují.