Knížka plná hodnocení a každý měsíc je jiný. Můžete ji s dětmi vytvořit hned celou nebo postupně přidávat jednotlivé měsíce.
FLIPBOOK
10 měsíců a 10 různých pohledů na učení, hodnocení, cíle, plány (každý měsíc trochu jinak)
- každý měsíc má dvě strany
popis využití
Stranu 5 - 25 (27 - 47 - barevná verze) vytiskněte oboustranně. Použijte najednou nebo postupně dolepujte každý měsíc zvlášť.
ZÁŘÍ
- co se chtějí děti ve školním roce naučit/zažít
ŘÍJEN
- čeho chce žák v říjnu dosáhnout - určení cílů
- zhodnocení, jak se mu v září vedlo, z čeho má radost
LISTOPAD
- spolupráce s rodiči (využijte listopadový list pro konzultace nebo tripartity)
PROSINEC
- hodnocení práce ve skupinkách a prostředí třídy pomocí třech smajlíků
- lze využít techniku semafor
LEDEN
- vrstevnické hodnocení
- balanční kruhy - obvykle se nastaví desetibodová škála, kdy 0 (ve středu kruhu) je výchozí bod pro vybarvování. Děti kruh vybarvují směrem vzhůru, podle toho, jak se v dané dovednosti cítí, kde jsou, kde se v procesu učení nachází, kdy nejvyšším bod je 10
- do volných políček dopište, co mají žáci hodnotit
- v prvním kruhu hodnotí žák sám sebe
- ve druhém (je stejný jako předchozí) hodnotí žáka kamarád (pak by měla následovat společná konzultace: Proč spolužáka takto vidím?)
ÚNOR
- doplňování vět
- žák hodnotí práci učitele pomocí třech smajlíků
BŘEZEN - měsíc knihy
- sebereflexe práce v dílně čtení (žáci dopisují nebo vybarvují jednotlivá políčka)
DUBEN
- spolupráce s rodiči (využijte dubnový list pro konzultace nebo tripartity)
- balanční kruhy
- do volných políček dopište, co mají žáci hodnotit (chování, spolupráce, příprava na vyučování, pořádek ve svých věcech, domácí příprava, dodržování pravidel, intenzita práce v hodině, cokoli, co se vám bude hodit...)
- v prvním kruhu hodnotí žák sám sebe
- ve druhém (je stejný jako předchozí) hodnotí žáka rodič
KVĚTEN
- hodnocení pomocí barev v předmětech (ČJ, M, AJ, ČJS, VV, TV, HV) - do prázdných kruhů si učitel zvolí své barvy k hodnocení, můžete využít semafor nebo jakékoli jiné barvy.
- Vybarvi kuličku, jak se ti daří v...
- Vybarvi kuličku, jak tě baví...
ČERVEN
- zpětný pohled do září (podařilo se žákovi zažít/naučit to, po čem toužil v září)
- prázdninový rozcestník (může posloužit i v září následujícího roku, kdy si děti povídají o prázdninách)
- HURÁ PRÁZDNINY (do mraků mohou dopsat vlastní zážitky)