KULIČKOVÉ SEBEHODNOCENÍ - MĚSÍC PO MĚSÍCI - PODZIMNÍ ČÁST

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
39
Velikost: 5.59 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Michaela Silavecká
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 9. 2025
Sdílet:

Moje sebehodnocení – podzimní část (září, říjen, listopad)

Tento výukový materiál je vytvořen s cílem podpořit u žáků rozvoj sebereflexe, schopnosti plánovat vlastní učení a uvědomovat si, co se jim ve škole daří a na čem chtějí ještě pracovat. Sebehodnocení je v současné pedagogické praxi velmi důležité – pomáhá dětem nejen vnímat vlastní pokroky, ale také přebírat odpovědnost za výsledky své práce a rozvíjet zdravou motivaci k učení.

Materiál je navržen tak, aby byl pro děti hravý, přehledný a motivující. Využívá ilustrace veselých „kuličkových postaviček“, které dětem zpříjemní práci a vytvoří bezpečné prostředí pro vyjádření jejich pocitů i názorů.

Co materiál obsahuje?

Sebehodnotící listy na tři měsíce podzimu – září, říjen, listopad.
Každý měsíc 3 varianty:

2x list - jednodušší list s krátkými otázkami pro stručné odpovědi

1x list pro volné psaní – vhodný pro starší žáky nebo pro rozvinutější vyjadřování.

2 velikosti listů – A4 a A5.
Barevná i černobílá verze (děti si mohou listy samy dotvořit, vybarvit, přizpůsobit).
Úvodní list – určený jako titulní stránka pro desky či portfolio, kam si žáci mohou po celý rok zakládat své sebehodnotící listy.

Jak se s materiálem pracuje?

Učitel na konci měsíce rozdá dětem vybraný sebehodnotící list. Děti samostatně nebo s pomocí vyučujícího odpovídají na jednoduché, ale podnětné otázky. 

Na základě těchto otázek děti shrnují své prožitky, úspěchy a stanovují si další cíle. Vytvářejí si tak dlouhodobější obraz o svém učení a růstu.

Listy se zakládají do portfolia, které se postupně plní po celý rok. Na konci pololetí či školního roku lze všechny listy společně projít, porovnat a vyhodnotit dosažený pokrok.

Pro koho je materiál určen?

2.–5. ročník ZŠ (lze ale přizpůsobit i pro starší žáky jako reflexní deník).
– Vhodné pro všechny žáky, včetně dětí se speciálními vzdělávacími potřebami – otázky jsou jednoduché, lze je doplňovat kresbou, symboly nebo pouze klíčovými slovy.

Přínos pro děti:

– učí se zamýšlet nad vlastními úspěchy a hledat prostor pro zlepšení,
– rozvíjejí schopnost písemného vyjadřování,
– uvědomují si hodnotu vlastní práce,
– posilují motivaci a odpovědnost za výsledky,
– učí se plánovat a stanovovat si realistické cíle.

Využití ve škole i doma:

– jako pravidelné měsíční sebehodnocení v rámci třídnických hodin,
– jako součást portfolia žáka, které může být prezentováno rodičům na konzultacích,
– jako domácí aktivita – rodiče mohou s dětmi vyplňovat listy společně, což posiluje vzájemnou komunikaci a podporuje školní úspěšnost.

Alternativní využití:

– podklad pro reflexní kruhy,
– pomůcka pro učitele při formativním hodnocení,
– diagnostický nástroj k nahlédnutí do myšlení a vnímání dítěte,
– kreativní deník, který lze vybarvovat a dotvářet.

Tento materiál plně odpovídá požadavkům RVP, protože rozvíjí klíčové kompetence k učení, komunikativní, osobnostní a sociální. Díky mezipředmětovým přesahům podporuje i rozvoj dovedností v oblasti jazykové komunikace, osobnostního rozvoje a informatiky (při využití digitálního portfolia).

Další produkty od autora Michaela Silavecká

461018
Nezařazené k předmětu
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál (brožura) má výukový charakter:: Sebehodnocení vede žáky pomocí volného psaní k vyjadřování svých myšlenek
35.00 Kč
609422
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Výzdoba třídy
DATUMOVKY- primárně slouží k výzdobě třídy a ke každodennímu znázornění data na tabuli či nástěnce,… Vhodné pro lepší
35.00 Kč
864009
Český jazyk - čtení
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál má výukový charakter: Materiál (ČTI- VYBARVI- DOPIŠ) je určen k procvičení čtení s porozuměním, pozornosti a
30.00 Kč
728153
Český jazyk
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál má výukový charakter: (lze vytisknout i jako brožuru) • Materiál (INTERAKTIVNÍ ADVENTNÍ KALENDÁŘ) lze využít
45.00 Kč
KULIČKOVÉ SEBEHODNOCENÍ - MĚSÍC PO MĚSÍCI - PODZIMNÍ ČÁST KULIČKOVÉ SEBEHODNOCENÍ - MĚSÍC PO MĚSÍCI - PODZIMNÍ ČÁST
Moje sebehodnocení – podzimní část (září, říjen, listopad)Tento výukový materiál je vytvořen s cílem podpořit u žáků rozvoj sebereflexe, schopnosti plánovat vlastní učení a uvědomovat si, co se jim ve škole daří a na čem chtějí ještě pracovat. Sebehodnocení je v současné pedagogické praxi velmi důležité – pomáhá dětem nejen vnímat vlastní pokroky, ale také přebírat odpovědnost za výsledky své práce a rozvíjet zdravou motivaci k učení.Materiál je navržen tak, aby byl pro děti hravý, přehledný a motivující. Využívá ilustrace veselých „kuličkových postaviček“, které dětem zpříjemní práci a vytvoří bezpečné prostředí pro vyjádření jejich pocitů i názorů.Co materiál obsahuje?– Sebehodnotící listy na tři měsíce podzimu – září, říjen, listopad.– Každý měsíc 3 varianty:2x list - jednodušší list s krátkými otázkami pro stručné odpovědi1x list pro volné psaní – vhodný pro starší žáky nebo pro rozvinutější vyjadřování.– 2 velikosti listů – A4 a A5.– Barevná i černobílá verze (děti si mohou listy samy dotvořit, vybarvit, přizpůsobit).– Úvodní list – určený jako titulní stránka pro desky či portfolio, kam si žáci mohou po celý rok zakládat své sebehodnotící listy.Jak se s materiálem pracuje?Učitel na konci měsíce rozdá dětem vybraný sebehodnotící list. Děti samostatně nebo s pomocí vyučujícího odpovídají na jednoduché, ale podnětné otázky. Na základě těchto otázek děti shrnují své prožitky, úspěchy a stanovují si další cíle. Vytvářejí si tak dlouhodobější obraz o svém učení a růstu.Listy se zakládají do portfolia, které se postupně plní po celý rok. Na konci pololetí či školního roku lze všechny listy společně projít, porovnat a vyhodnotit dosažený pokrok.Pro koho je materiál určen?– 2.–5. ročník ZŠ (lze ale přizpůsobit i pro starší žáky jako reflexní deník).– Vhodné pro všechny žáky, včetně dětí se speciálními vzdělávacími potřebami – otázky jsou jednoduché, lze je doplňovat kresbou, symboly nebo pouze klíčovými slovy.Přínos pro děti:– učí se zamýšlet nad vlastními úspěchy a hledat prostor pro zlepšení,– rozvíjejí schopnost písemného vyjadřování,– uvědomují si hodnotu vlastní práce,– posilují motivaci a odpovědnost za výsledky,– učí se plánovat a stanovovat si realistické cíle.Využití ve škole i doma:– jako pravidelné měsíční sebehodnocení v rámci třídnických hodin,– jako součást portfolia žáka, které může být prezentováno rodičům na konzultacích,– jako domácí aktivita – rodiče mohou s dětmi vyplňovat listy společně, což posiluje vzájemnou komunikaci a podporuje školní úspěšnost.Alternativní využití:– podklad pro reflexní kruhy,– pomůcka pro učitele při formativním hodnocení,– diagnostický nástroj k nahlédnutí do myšlení a vnímání dítěte,– kreativní deník, který lze vybarvovat a dotvářet.Tento materiál plně odpovídá požadavkům RVP, protože rozvíjí klíčové kompetence k učení, komunikativní, osobnostní a sociální. Díky mezipředmětovým přesahům podporuje i rozvoj dovedností v oblasti jazykové komunikace, osobnostního rozvoje a informatiky (při využití digitálního portfolia).
UUCZ-980182
Nezařazené k předmětu>Pracovní listy>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>👍 Formativní hodnocení>📝 Sebehodnocení
30.00