Velký soubor k tématu hračky, obsahuje několik pracovních listů, prosvětlovací obrázky, stínové pexeso, postřehovku, hru já mám, kdo má a kolíčkové kartičky
Pracovní listy
V tomto materiálu najdete několik pracovních listů, zaměřených na rozvoj předmatematických dovedností, zrakového i sluchového vnímání.
Stínové pexeso
Hra:
Kartičky rozložíme obrázkem dolů
Hráči se střídají a otáčejí dvě kartičky
Cílem je najít dvojici, kde obrázek a stín patří k sobě.
Pravidla:
Pokud najdete správnou dvojici, tak si jí necháte. Pokud se nepotkají, karty se otočí zpět.
Hra pokračuje, dokud nenajdete všechny dvojice.
Vítězem je ten, kdo najde nejvíce dvojic.
Postřehovka
Postřehovka je karetní hra, která je založena na rychlosti
a pozornosti. Cílem hry je najít shodu mezi dvěma kartami co nejrychleji. Hra se skládá z karet, které mají různé obrázky. Zde je jednoduché vysvětlení pravidel hry:
Připravte si karty: Zamíchejte karty a rozdělte je mezi hráče, tak aby každý měl stejný počet karet. Karty zůstanou zobrazeny obrázkem nahoru.
Vyhledejte shodu: Zároveň otočte jednu kartu ze svého balíčku. Cílem je najít shodu mezi obrázkem na vaší kartě a kartou ostatního hráče co nejrychleji. Shoda se může nacházet na libovolném místě na kartách a může se jednat o shodu symbolů, tvarů, barev nebo čehokoli jiného.
Nazvěte shodu: Pokud najdete shodu mezi kartami, okamžitě nazvěte, který symbol se shoduje. Například "Květina!" nebo "Srdce!".
Získejte bod: Hráč, který jako první správně identifikoval shodu, získá bod. Poté se karty znovu zamíchají a hra pokračuje dalším kolem.
Kolíčkové kartičky
1) Děti kolíčkem označí správný počet
2) Děti kolíčkem označí obrázek, který není na kartičce, nebo označí dva obrázky, které jsou na kartičce.
3) Děti kolíčkem označí správný počet slabik
4) Děti kolíčkem označí obrázek, který začíná na stejnou hlásku.
JÁ MÁM, KDO MÁ
PRO DLOUHODOBĚJŠÍ POUŽÍVÁNÍ DOPORUČUJI ZALAMINOVAT
PRAVIDLA HRY:
KARTY SE ROZDAJÍ MEZI HRÁČE. KDO MÁ PRVNÍ KARTU PŘEČTE ZE SVÉ KARTY: JÁ MÁM
(OBRÁZEK NAHOŘE), POTÉ SE ZEPTÁ, KDO MÁ – (OBRÁZEK DOLE).
ZAČÍNÁ HRÁČ, KTERÝ MÁ NA KARTIČCE START A KONČÍ HRÁČ KTERÝ MÁ NA KARTĚ CÍL. NA DOTAZ REAGUJE DALŠÍ TÍM, ŽE POJMENUJE OBRÁZEK, KTERÝ ŘEKL PŘEDCHOZÍ HRÁČ JAKO DRUHÝ.
VÝSLEDKEM JE, ŽE SPOLEČNĚ HRÁČI VYTVOŘÍ NAVAZUJÍCÍ ŘADU