Postřehovka, skládačka, pexeso - školní prostředí

Počet stran:
22
Velikost: 1.66 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lucie Janigová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 8. 2025
Sdílet:

Tento soubor obsahuje tři oblíbené didaktické hry – skládačku, pexeso a postřehovku – na téma školní pojmy. Je určený pro děti v předškolním ročníku mateřské školy, pro prvňáčky a druháčky.

Materiál obsahuje tři různé hry s tématem školy – skládačky (2 motivy a 2 obtížnosti) s kontrolním obrázkem, pexeso se 7 dvojicemi a mini postřehovku (7 motivů, na každé kartičce 3).

Hry dětem pomáhají hravou formou:

  • rozvíjet slovní zásobu a osvojit si školní pojmy,
  • procvičovat paměť, postřeh, pozornost a soustředění,
  • posilovat logické myšlení, rychlou reakci a jemnou motoriku,
  • spolupracovat ve skupině a učit se pravidlům hry.

Každá hra může být zároveň podnětem k debatě – nad pojmy z karet lze mluvit a vysvětlovat jejich význam (např. nůžky – bezpečnost, jablko – zdravá svačina, zvonek – začátek a konec hodiny).

1. Skládačka

Cíl hry:

  • Rozvoj zrakového vnímání, jemné motoriky a logického myšlení.
  • Procvičení školních pojmů a jejich vizuální podoby.

Použití:

  • Rozstříhané obrázky školních předmětů se rozdají dětem.
  • Úkol: složit obrázek a pojmenovat, co znázorňuje.
  • Možná varianta: soutěž, kdo složí obrázek nejrychleji.

Přínos hry:

  • Rozvoj koncentrace a trpělivosti.
  • Procvičení jemné motoriky a vizuální diferenciace.
  • Posílení paměti a slovní zásoby.

2. Pexeso

Cíl hry:

  • Rozvoj paměti, soustředění a zrakového vnímání.
  • Procvičení školních pojmů formou hledání dvojic.

Použití:

  • Děti otáčejí kartičky a hledají stejné obrázky.
  • Každou nalezenou dvojici pojmenují.

Přínos hry:

  • Rozvoj krátkodobé paměti a pozornosti.
  • Upevnění znalosti školních pojmů.
  • Podpora vyjadřování a komunikace.

3. Postřehovka

Cíl hry:

  • Rozvoj rychlosti reakce, postřehu a vizuální diferenciace.
  • Procvičení slovní zásoby v akční podobě.

Použití:

  • Děti dostanou kartičky s obrázky.
  • Úkol: co nejrychleji najít shodný obrázek na své kartě a nahlas ho pojmenovat.

Přínos hry:

  • Rozvoj pozornosti a rychlosti myšlení.
  • Procvičení slovní zásoby dynamickou formou.
  • Posílení spolupráce i zdravé soutěživosti.
  • Aktivity fungují dobře samostatně i jako doplněk k hlavní výuce.

Další produkty od autora Lucie Janigová

901030
Grafomotorika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Omalovánky
Pracovní listy jsou vhodné pro individuální i skupinovou práci. Materiál obsahuje 10 listů k dokreslení. Pracovní listy
25.00 Kč
937778
Prvouka
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Já mám, kdo má
Cíl hry: Procvičování a upevnění školních pojmů u dětí různých věkových kategorií. Rozvoj slovní zásoby a rychlé
30.00 Kč
854820
Prvouka
MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pexeso
Materiál je vhodný pro děti z MŠ, nebo pro žáky s mentálním postižením Na následujících snímcích najdete 6 dvojic mláďat
30.00 Kč
869646
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Domino
Materiál je primárně určen pro žáky s mentálním postižením nebo pro děti z MŠ. Materiál obsahuje 21 kartiček se 6
25.00 Kč
Postřehovka, skládačka, pexeso - školní prostředí Postřehovka, skládačka, pexeso - školní prostředí
Tento soubor obsahuje tři oblíbené didaktické hry – skládačku, pexeso a postřehovku – na téma školní pojmy. Je určený pro děti v předškolním ročníku mateřské školy, pro prvňáčky a druháčky.Materiál obsahuje tři různé hry s tématem školy – skládačky (2 motivy a 2 obtížnosti) s kontrolním obrázkem, pexeso se 7 dvojicemi a mini postřehovku (7 motivů, na každé kartičce 3).Hry dětem pomáhají hravou formou:rozvíjet slovní zásobu a osvojit si školní pojmy,procvičovat paměť, postřeh, pozornost a soustředění,posilovat logické myšlení, rychlou reakci a jemnou motoriku,spolupracovat ve skupině a učit se pravidlům hry.Každá hra může být zároveň podnětem k debatě – nad pojmy z karet lze mluvit a vysvětlovat jejich význam (např. nůžky – bezpečnost, jablko – zdravá svačina, zvonek – začátek a konec hodiny).1. SkládačkaCíl hry:Rozvoj zrakového vnímání, jemné motoriky a logického myšlení.Procvičení školních pojmů a jejich vizuální podoby.Použití:Rozstříhané obrázky školních předmětů se rozdají dětem.Úkol: složit obrázek a pojmenovat, co znázorňuje.Možná varianta: soutěž, kdo složí obrázek nejrychleji.Přínos hry:Rozvoj koncentrace a trpělivosti.Procvičení jemné motoriky a vizuální diferenciace.Posílení paměti a slovní zásoby.2. PexesoCíl hry:Rozvoj paměti, soustředění a zrakového vnímání.Procvičení školních pojmů formou hledání dvojic.Použití:Děti otáčejí kartičky a hledají stejné obrázky.Každou nalezenou dvojici pojmenují.Přínos hry:Rozvoj krátkodobé paměti a pozornosti.Upevnění znalosti školních pojmů.Podpora vyjadřování a komunikace.3. PostřehovkaCíl hry:Rozvoj rychlosti reakce, postřehu a vizuální diferenciace.Procvičení slovní zásoby v akční podobě.Použití:Děti dostanou kartičky s obrázky.Úkol: co nejrychleji najít shodný obrázek na své kartě a nahlas ho pojmenovat.Přínos hry:Rozvoj pozornosti a rychlosti myšlení.Procvičení slovní zásoby dynamickou formou.Posílení spolupráce i zdravé soutěživosti.Aktivity fungují dobře samostatně i jako doplněk k hlavní výuce.
UUCZ-939097
Nezařazené k předmětu>Pexeso>Postřehovky>Skládačky>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>2.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika
30.00