Jedná se o soubor, ve kterém naleznete informace, náměty, pracovní listy a tipy na vyrábění k tématu KAMARÁDI VE ŠKOLCE.
V souboru najdete: autorskou písničku Kamarádi, autorskou básničku Jsi můj kamarád, demonstrační obrázky - co kamarádi dělají, vhodné k povídání, do kroužku, demonstrační obrázky - pocity dětí, vhodné do kroužku, k povídání, k vyjádření pocitů dětí, rámečky pro tvorbu pravidel ve třídě, přiřazování barevných koleček k barevným tričkům kamarádů, obličeje kamarádů - přiřazování půlek obličeje, přiřazování počtu obrázků k číslici a počtu prstů na ruce, kamarádské pexeso, pravda nebo lež - obrázek s otázkami, na které děti odpovídají zda je to pravda či ne a další viz průvodní list.
Děti si rozvíjí:
V oblasti dítě a jeho tělo si zdokonalují dovednosti v oblasti jemné motoriky - držení tužky, pastelek. Děti si rozvíjí a užívají smysly - rozvoj zrakového a sluchového vnímání.
V oblasti dítě a jeho psychika si děti rozvíjí tvořivost - tvořivé myšlení a řešení problémů, děti si posilují přirozené poznávající city jako je zvídavost a radost z objevování.
V oblasti dítě a ten druhý děti posilují prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem, například ke kamarádům, se kterými úkoly řeší nebo s rodiči a také si rozvíjí kooperativní dovednosti - učí se spolupracovat s vrstevníky.
V oblasti dítě a společnost si děti rozvíjí schopnost žít ve společenství ostatních lidí - spolupracovat s ostatními, podílet se na dokončení úkolu.
V oblasti dítě a svět se děti seznamují s místem a prostředím, ve kterém žijí, v tomto případě se seznamují s děním v MŠ, kamarádskou tématikou, pravidly apod.