Materiál má výukový charakter:
KOOPERATIVNÍ OBRAZ - NAŠE TŘÍDA je jedinečný formát materiálu, jelikož podporuje spolupráci a seznamování dětí na začátku školního roku, rozvíjí jejich tvořivost, představivost i jemnou motoriku.
• Díky skládání velkoformátového obrazu se děti učí komunikovat, domlouvat a hledat společná řešení, při dokreslování hlav zároveň vkládají do díla vlastní nápady a jedinečnost.
• Společný výtvor posiluje pocit sounáležitosti, ukazuje, že každý je důležitou součástí celku, a přirozenou formou vede děti k respektu a přijetí odlišnosti.
• Je to ideální aktivita na začátek školního roku pro stávající i nové kolektivy, je vhodná k seznámení se mezi sebou i jako týmová aktivita na školy v přírodě, různé seznamovací kurzy,…
• Své využití najde jak u malých dětí v MŠ, tak i u žáků ZŠ napříč ročníky.
Cíle aktivity
- Podpořit seznamování a spolupráci mezi dětmi.
- Posílit pocit sounáležitosti a spoluzodpovědnosti.
- Rozvíjet kreativitu a sebevyjádření.
- Procvičit grafomotoriku a prostorovou orientaci.
Oblasti rozvoje (RVP)
- Sociální dovednosti – komunikace, spolupráce, dohoda.
- Osobnostní rozvoj – poznávání sebe i druhých.
- Estetické vnímání a tvořivost – vlastní nápady, fantazie.
- Motorické dovednosti – jemná motorika při vybarvování a dokreslování.
Tipy pro učitele
- Aktivitu lze propojit s tématy „Kdo jsem já?“, „Naše třída“, „Každý je jiný, ale patří k nám“.
- U menších dětí pomoci se skládáním, u starších nechat více samostatnosti.
- Obraz může být výchozím bodem pro další projektové učení.