Kooperativní obraz - pravidla

Kategorie:
Počet stran:
238
Velikost: 58.41 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Tereza Vítková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 8. 2025
Sdílet:

Proč jsou pravidla důležitá?
Zajišťují bezpečí a komfort – děti vědí, co se od nich i od ostatních očekává.
Umožňují se soustředit na učení – bez rušení a chaosu.
Rozvíjejí zodpovědnost – děti se učí nést důsledky svých činů.
Podporují respekt – k sobě navzájem i k prostředí.

Jak pravidla tvořit efektivně?
Zapojte děti do procesu – pravidla tvořená společně mají větší šanci na přijetí.
Začněte brainstormingem – vše je dovoleno, žádné nápady nejsou špatně.
Diskutujte a vybírejte společně – co je pro třídu nejdůležitější?
Formulujte pozitivně a srozumitelně – místo „neběhej“ napište „choď pomalu“.
Zohledněte věk a realitu – pravidla musí být dosažitelná a ne přehnaná.
Buďte flexibilní – pravidla lze během roku upravovat podle potřeby.
Vizualizujte je – umístěte pravidla viditelně, děti se mohou podepsat.

Role učitele
Buďte důslední a spravedliví – pravidla platí pro všechny stejně.
Oceňujte dodržování pravidel – pochvala motivuje více než trest.
Diskutujte při porušení – ne křičet, ale vysvětlit proč a co příště.
Pravidelně revidujte pravidla – např. v třídnických hodinách nebo ranním kruhu.

Materiál obsahuje:

12-32 částí společného obrazu, která jsou potřeba vytisknout na A5 nebo A4 (lze i menší či větší, lze tisknout více stránek na jednu A4)
Jak s materiálem pracovat? - kooperativní obraz

  • k dispozici je ten samý obrázek "rozporcován" na 12, 16, 18, 20, 24, 25, 27, 28, 30 a 32 částí - vyberte si podle počtu dětí ve třídě
  • listy vytiskněte a ořezejte - JE NUTNÉ ZKONTROLOVAT PŘED TISKEM - > TISK NA A4, zobrazí se okraje (rámeček), podle kterých se obraz ořízne přesně (lze vidět na fotografii v albu) NESMÍ SE TO ROZTÁHNOUT NA CELOU STRÁNKU!!!
  • při tisku je důležité zachovat původní velikost, nikoliv "vyplnit snímek obrázkem", kontrolujte si nastavení tiskárny
  • děti nechám vylosovat nějakou část z obrázku, kterou budou barvit
  • také na nich nechám plán, jak a čím to vybarví
  • hotové části se poté složí k sobě a nalepí třeba na karton, okolo se mohou podepsat, otisknout ruku apod.
  • vznikne tak společný obraz všech dětí ze třídy
  • do hotového obrazu nalepíme/vepíšeme domluvená třídní pravidla
  • na závěr je důležitá reflexe

    Kooperativní obrázek:

  • není jen výzdobou ve třídě
  • jde o společnou činnost všech dětí, na které se musí domluvit, naplánovat a poté dodržet domluvená pravidla
  • každý je zodpovědný za svou práci v týmu
  • učí se porozumění a respektování odlišných názorů při domluvě (zejména čím to budou vybarvovat a nebo zda si tam mohou něco dokreslit?)
  • rozvíjí komunikační dovednosti
    

Kooperativní obraz, se kterým se takto pracuje, není omalovánka.

Další produkty od autora Tereza Vítková

123814
Matematika
2., 3.
Ostatní
Najdi stavbu, kterou si myslím podle zadaných indicií - propojení matematiky se čtením s porozuměním. Materiál obsahuje
40.00 Kč
157120
Anglický jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Sada aktivit s tématem zvířat a procvičování sloves "to be, can, have". Co materiál obsahuje: 40 karet s obrázky zvířat
80.00 Kč
157317
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Balíček LES - rozvrh hodin, přání do školního roku, záložky do knížky, cedulky "vítejte", obal na sešity. Vše v jednom
40.00 Kč
157126
Matematika
2., 3.
AZ-kvíz
Matematická hra k procvičení sčítání, odčítání, násobení a dělení do 100. Vhodné k opakování a procvičování. Materiál
45.00 Kč
Kooperativní obraz - pravidla Kooperativní obraz - pravidla
Proč jsou pravidla důležitá?Zajišťují bezpečí a komfort – děti vědí, co se od nich i od ostatních očekává.Umožňují se soustředit na učení – bez rušení a chaosu.Rozvíjejí zodpovědnost – děti se učí nést důsledky svých činů.Podporují respekt – k sobě navzájem i k prostředí.Jak pravidla tvořit efektivně?Zapojte děti do procesu – pravidla tvořená společně mají větší šanci na přijetí.Začněte brainstormingem – vše je dovoleno, žádné nápady nejsou špatně.Diskutujte a vybírejte společně – co je pro třídu nejdůležitější?Formulujte pozitivně a srozumitelně – místo „neběhej“ napište „choď pomalu“.Zohledněte věk a realitu – pravidla musí být dosažitelná a ne přehnaná.Buďte flexibilní – pravidla lze během roku upravovat podle potřeby.Vizualizujte je – umístěte pravidla viditelně, děti se mohou podepsat.Role učiteleBuďte důslední a spravedliví – pravidla platí pro všechny stejně.Oceňujte dodržování pravidel – pochvala motivuje více než trest.Diskutujte při porušení – ne křičet, ale vysvětlit proč a co příště.Pravidelně revidujte pravidla – např. v třídnických hodinách nebo ranním kruhu.Materiál obsahuje:12-32 částí společného obrazu, která jsou potřeba vytisknout na A5 nebo A4 (lze i menší či větší, lze tisknout více stránek na jednu A4)Jak s materiálem pracovat? - kooperativní obrazk dispozici je ten samý obrázek "rozporcován" na 12, 16, 18, 20, 24, 25, 27, 28, 30 a 32 částí - vyberte si podle počtu dětí ve třídělisty vytiskněte a ořezejte - JE NUTNÉ ZKONTROLOVAT PŘED TISKEM - > TISK NA A4, zobrazí se okraje (rámeček), podle kterých se obraz ořízne přesně (lze vidět na fotografii v albu) NESMÍ SE TO ROZTÁHNOUT NA CELOU STRÁNKU!!!při tisku je důležité zachovat původní velikost, nikoliv "vyplnit snímek obrázkem", kontrolujte si nastavení tiskárnyděti nechám vylosovat nějakou část z obrázku, kterou budou barvittaké na nich nechám plán, jak a čím to vybarvíhotové části se poté složí k sobě a nalepí třeba na karton, okolo se mohou podepsat, otisknout ruku apod.vznikne tak společný obraz všech dětí ze třídydo hotového obrazu nalepíme/vepíšeme domluvená třídní pravidlana závěr je důležitá reflexeKooperativní obrázek:není jen výzdobou ve třídějde o společnou činnost všech dětí, na které se musí domluvit, naplánovat a poté dodržet domluvená pravidlakaždý je zodpovědný za svou práci v týmuučí se porozumění a respektování odlišných názorů při domluvě (zejména čím to budou vybarvovat a nebo zda si tam mohou něco dokreslit?)rozvíjí komunikační dovednostiKooperativní obraz, se kterým se takto pracuje, není omalovánka.
UUCZ-928948
Nezařazené k předmětu>Ostatní>MŠ - předškoláci>ZŠ – 1. STUPEŇ
50.00