KOUZELNÝ ADVENTNÍ KALENDÁŘ
Aneb co skrývají kouzelné hrnečky...?
Na první pohled prázdné bílé kartičky, které však po přiložení na baterku/světlo vykouzlí obrázek/symbol Vánoc nebo zimy!
12 karet s hrnečky a vánočními symboly
12 karet s čepičkami a symboly zimy
Naplňte jimi adventní kalendář a každý den se s dětmi těšte, co se bude v hrnečku skrývat .
naučte se symboly zimy, zimní oblečení a sporty s čepičkami
K výrobě slepíte dva prázdné čtverečky a mezi ně dáte barevný obrázek :-).
Tato vzdělávací pomůcka rozvíjí tyto kompetence:
- K učení
- K řešení problémů
- Komunikativní
- Činností a občanské
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV a je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti:
Dítě a jeho tělo:
- osvojení si věku přiměřených praktických dovedností
- rozvoj a užívání všech smyslů
Dítě a jeho psychika:
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních i produktivních
- rozvoj komunikativních dovedností a kultivovaného projevu
Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
- rozvoj tvořivosti
- posilování přirozených poznávacích citů
Sebepojetí, city, vůle
- rozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání
získání schopnosti záměrně řídit svoje chování a ovlivňovat vlastní situaci
Dítě a ten druhý
- rozvoj kooperativních dovedností
- rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních
- posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem
Dítě a společnost
- aktivity přibližující dítěti svět kultury a umění a umožňující mu poznat rozmanitost kultur
- rozvoj společenského i estetického vkusu
Dítě a svět
- seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu
- vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, se živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí
Mezioborové vztahy: výtvarná výchova, tělesná výchova, matematika, český jazyk, estetická výchova
Vhodné vzdělávací aktivity:
- Rozvíjení motoriky při stříhání hrnečků a lepení – mohou vyrábět děti
- Rozvoj tělesné koordinace – děti mohou kartičky obíhat ve třídě, udělat slalom
- Rozvoj zrakového vnímání - schovávání a hledání karet po třídě
- Seznámení se s rozdílem světlo X tma – nasvěcování karet
- Seznamování se symboly Vánoc – pojmenování symbolů, vytleskávání, určování prvního a posledního písmene ve slově atd..