8 postav, 8 projevů laskavosti. Jak a komu kdo projevil laskavost? Jakými způsoby se laskavost projevuje? To a mnoho dalšího si musí vaši žáci zapamatovat.
Běhací diktát je zaměřen na projevování si laskavosti. 8 kartiček rozmístíme po třídě. Žáci se rozdělí do dvojic a rozdělí si funkce. Jeden bude běhač a druhý zapisovač. Běhač musí oběhnout všech 8 stanovišť. U každého lístečku si musí přečíst text, zapamatovat si, co se dozvěděl a doběhnout k zapisovači, pošeptat mu, co si přečetl a zapisovač zapisuje získané poznatky do tabulky, kterou obdrží. Běhač se může k lístečku opakovaně vracet. Žák musí textu porozumět a až poté získané poznatky zapsat do tabulky.
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ, který slouží k podpoře výstupů z RVP. Konkrétně se žáci snaží porozumět textu a tím plní výstup ČJL 5-1-01 Čte s porozuměním přiměřeně náročné texty a dále ČJL 5-1-04 Reprodukuje obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatuje si z něj podstatná fakta.